Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Convertor Nikon 2x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Convertor Nikon 2x

Ik schaftte me hier op BD een oude niet AF Nikon convertor 2x aan. Ik deed vlug een testje en ben best tevreden.

Test op 80-200 Nikkor f 2.8 op 5.6 en 1/250 en 200 mm (dus 300 en dus eigenlijk 600 mm, of ben ik hier fout ?)

Maar het is niet Af, dat wist ik, en tevens is er geen lichtmeting, dat wist ik niet .

Goed, digitaal valt dat nog mee aangezien je het resultaat toch min of meer kan inschatten op je lcd.

Ik post 2 voorbeelden, nr 1 zo uit de camera en 2 verscherpt zoals ik steeds doe, dwz 1x scherper in PS en dan bij BDsizer lancoz en 30 %.

Ik vind dat de resultaten kwa scherpte er best mogen wezen ....

Mijn vraag is nu ook of er iemand praktische tips heeft die me in de toekomst kunnen helpen bij het gebruik van deze vooroorlogse convertor ?

thx

Re: Convertor Nikon 2x

Oorspronkelijk geplaatst door picasso
    Mijn vraag is nu ook of er iemand praktische tips heeft die me in de toekomst kunnen helpen bij het gebruik van deze vooroorlogse convertor ?

thx
    je matteglas vervangen met eentje waar je een scherpstelprisma in't midden hebt zal helpen om manueel scherp te stellen. kan je in de states bestellen voor circa 100 tot 150 euro (ben juiste prijs vergeten), en zelf vervangen, maar nog niet zelf gedaan .. overwoog om het op mijn oudere body eens te proberen .. maar ja .. zit blijkbaar op de lange baan. gebruik de search, herinner me dat er hier al goede topics over geweest zijn waar je alle info zal vinden

een externe lichtmeter zal ook wonderen doen, vooral als je tweedehands zo een "spotmeter" kan vinden (is voor tele handiger)

Comment

Working...
    X