Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens nog ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens nog ??

Beschik momenteel over:
    Canon ef 17-40 mm f 1:4 L USM.
    Canon ef-s 60 mm f 1: 2.8 Macro USM.
    Tamron sp af di ld (if) 200-500 mm.
    Ik wil een leegte opvullen tussen 40 mm en 500 mm.
    Had gedacht aan Canon ef 70-200 mm f 2.8 L USM.
    Met het oog over te schakelen naar een Full-Frame camera.

Dank bij voorbaat.

Re: Welke lens nog ??

Ik snap er soms niks van. Je hebt nu een leegte , dat merk je in bepaalde situaties veronderstel ik. Nu, welke situaties ?

Waarvoor zal je de lens meestal gebruiken? Je keuze hangt van zoveel factoren af, die kennen we van u helemaal niet.

Nu even niet persoonlijk Maar ik heb het er altijd moeilijk mee gehad met mensen die zo eventjes een lens voorstellen met wat vraagtekens achter. Ik fotografeer en doe mijn ding. op een bepaald moment kom ik in de problemen met mijn gerief(te zwaar/te licht/niet lichtsterk/slechte DOF etc). Op dat moment weet ik direct van, dju, ik heb nood aan zoiets of zoiets, en ik schaf hetgeen aan die mijn problemen kan oplossen. Zo heb ik eigelijk nog nooit moeten twijfelen tussen 2 lenzen, ik kies gewoon hetgeen die meest aan mijn behoeften voldoet.

Dus misschien even de situatie schetsen, want de mogelijkheden voor zon range op te vullen zijn eindeloos. Tuurlijk is de 70-200 een goeie lens. Maar heb je de f2.8+zwaarte wel nodig etc etc...

Just my 2 cents, niks persoonlijks nogmaals

Comment

Volgens mij heb je al een enorme ervaring,
      die f 2.8 is heus niet zo zwaar hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iiyama
        Volgens mij heb je al een enorme ervaring,
        die f 2.8 is heus niet zo zwaar hoor.
        Nja, ik ben ook maar een slappeling. Dan zou ik ineens voor de IS versie gaan.

Comment

Flat-6.

Ik ben dus inderdaad ook op zoek naar een statief.

Met de zoekfunctie al verschillende interessante dingen tegengekomen maar misschien niet specifiek hetgeen ik zoek.

Als ik dan op sites ga kijken dan zie ik daar 100 verschillende statiefjes dan weet ik het al helemaal niet meer.

Misschien even de situatie schetsen, dan kunnen jullie me hopelijk in een bepaalde richting duwen. En dan maak ik zelf een laatste selectie maken in de winkel.

Zal worden gebruikt worden voor:

-Natuurfotografie: zowel macro, landschap als tele-opnames
          -macro: het moet laag(horizontaal boven de grond) kunnen
          -tele: het moet wel stevig zijn(!) (tele van een 1.3 kg mag geen probleem zijn)
          -liefst had ik ook gehad dat de pootjes volledig verstelbaar zijn. Dus dat het mogelijk is om de ene nog een cm uit te schuiven, de andere 2 cm in te schuiven enzoverder.
          -moet passen aan Lowepro AW Nature(in die statiefvoorziening)
          -na dit alles liefst zo licht/klein mogelijk

Dus het moet vooral stevig zijn en flexibel voor macro opnames. Liefst van Gitzo/Manfrotto, ook voor de herverkoopwaarde.

En dan nog zo een "hoofd" voor erop. Wat is het beste in welke situatie?Zo een balhoofd lijkt me handig, zo moet je geenn 4 hendeltjes gaan verdraaien. Maar gaat dat lang genoeg mee ?

Ohja, het budget van statief+ hoofd liefst niet boven de 300
          __________________________________________________ ___

En dan zou ik direct moeten weten welke lens ik moet nemen, HALLO!!
          Wat IS betreft, heeft men mij vertelt dat dit gepaard gaat met kwaliteitsverlies ?

Comment

Working...
          X