Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200 VR en D50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-200 VR en D50

Verleden week kwam ik tijdens het surfen een winkel tegen die deze lens nog in vooraad had.Dus snel even gekocht en gisteren is deze geleverd.
    Vandaag heb ik wat test shoots gedaan en de lens focust zeer snel, de VR doet zijn werk goed.Ook de scherpte is ok maar..
    Bij foto's bv tegen de lucht in zie ik toch wel veel vignetting.
    Als ik naar F9 en hoger ga is het wel een pak minder.
    Zijn er filters om dit te verminderen of wat doe ik daaraan.
    Kan er eens iemand anders met een D50 en 18-200 een dergelijke foto posten?

Merciekes allemaal

18-200 VR Nikon D50 200 MM zoom F 5,6

18-200 VR Nikon D50 200 MM zoom F 9,0
    Last edited by Gleeke; 29 juli 2006, 09:51.
    Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

Re: 18-200 VR en D50

Staat je zonnekap correct op de lens ?
    Heb je er een UV opgezet ?

Ik zou eerder dit effect eerder verwachten op het groothoek gedeelte (18mm) en niet op 200mm
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

De 18-200VR is een prachtig en veelzijdig objectief voor het geld dat ie kost, maar je moet de beperkingen ervan kennen en er mee kunnen leven Vignettering is er één van... En inderdaad: het diafragma verkleinen helpt hiertegen

Comment

Foto's zijn zonder lenshood en zonder filter.
        Lens is inderdaad veelzijdig en goed maar zoveel vignetting had ik toch niet verwacht.

op 18 mm heeft hij het niet ,vanaf 160 mm begin je het te zien
        Op te lossen met F waarde te verhogen, ik kan daar wel mee leven , maar toch....
        18-200 VR Nikon D50 18 mm F 3,6
        Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

Comment

Is normaal. Dichtknijpen tot F8 brengt soelaas.

Comment

PTLens haalt heel goed de vignetering en verteking eruit, maar ook met PS CS2 kun je de vignetering wegwerken, zowel in de raw-converter als in het filtergedeelte.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Misschien een minder goed exemplaar, er zit wel degelijk verschil tussen de kwaliteit van exemplaren
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                Misschien een minder goed exemplaar, er zit wel degelijk verschil tussen de kwaliteit van exemplaren
                Ik heb deze geruchten ook gelezen maar deze worden steeds tegen gesproken.Verschil in lenzen zou wel kunnen voorkomen bij sigma of tamron lenzen.Ik betwijfel dat vignetting hiervan de oorzaak kan zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gleeke
                  Kan er eens iemand anders met een D50 en 18-200 een dergelijke foto posten?
                  Het maakt niet uit op welke camera je gebruikt als de 18-200 geschikt is, zal het resultaat hetzelfde zijn.

Ik wilde eerst typen past maar dat is niet waar, want op mijn F90 geeft de lens heel veel vignetering....
                  Last edited by hjanssen; 1 augustus 2006, 18:39.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Weet iemand waar ik in korte tijd een 18-200 lens kan krijgen én aan een goede prijs?
                    Nikon D200 (Nikkor DX 18-200mm VR & SB-800)
                    Kodak DX6490 (Schneider 38-380 mm)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asterix 900
                      Weet iemand waar ik in korte tijd een 18-200 lens kan krijgen én aan een goede prijs?
                      Gebruik de zoekfunctie, deze vraag is al een keer of 10 gesteld
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Momenteel bij Konijn direct uit vooraad leverbaar in Turnhout ( als je de website mag geloven tenminste ) voor €749
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

vorige week lag er een in de vitrine bij Foto Roland in het WaaslandShopping Center in Sint-Niklaas
                          Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                            De 18-200VR is een prachtig en veelzijdig objectief voor het geld dat ie kost, maar je moet de beperkingen ervan kennen en er mee kunnen leven Vignettering is er één van... En inderdaad: het diafragma verkleinen helpt hiertegen
                            Een prachtig objectief ? Op welke argumenten gebaseerd ?
                            In mijn ervaring (heb er één) teveel vervorming, teveel vignettering, weinig contrast en de lens kruipt naar tele stand wanneer ze los gedragen wordt.
                            VR helpt uiteraard alleen bij stationaire onderwerpen. Dat doet een statief ook.
                            Mijns inziens moet dit de meest gehypde lens aller tijden zijn.

Comment

Nou, mijn 18-200 VR kruipt niet naar de telestand als ie op 18mm ingezoomd is.

Gaande langs de diverse forums kwam ik alleen tegen dat de 18-200 VR niet helemaal de 200mm haalt (zo ongeveer tot 192mm) en dat ie op 200mm wat soft zou zijn - door anderen weer fel bestreden.
                              Daarom heb ik zelf maar wat geprobeerd te testen.
                              De foto's zijn van statief gemaakt, binnen korte tijd van elkaar, steeds op dezelfde afstand en de VR off bij de VR-lens.
                              De gebruikte 4 lenzen:

Nikon AF-S 18-200 /3.5-5.6 VR
                              Nikon AF-G 28-200/3.5-5.6
                              Nikon AF-S 55-200/4-5.6 G (hoorde bij de D50-kit)
                              Sigma 28-300/3.5-6.3 Compact

De url (NB bijna 800kb!):

Let vooral op het verschrompelde blaadje laag in het midden en de stamper van de bloem rechts onder.

Tot mijn verbazing is de - goedkope - 28-200 het scherpst (crispier), dan volgt de 55-200 met ook een wat groter zoombereik, dan de 18-200 VR en tot slot en volgens de verwachting de Sigma.
                              Op de originelen is dat nog duidelijker.

Het blijft natuurlijk maar een simpel testje maar het geeft toch een indruk hoe deze lenzen presteren op 200mm.

Comment

Working...
                              X