Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Besel Lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Besel Lenzen

Iemand ervaring met deze lenzen?? Zou ze willen aanschaffen voor mijn S5000, maar vind er weinig info over terug op het net.

Bedoeling is om een breedhoeklens aan te schaffen voor ik op verlof vertrek.

Edit mod JLP: De foto is niet door de topicstarter gemaakt en is daarom achter deze link geplaatst.

Meer info op: http://www.digitaltoyshop.com/produc...umlanguageid=1
    Last edited by JLP; 29 juli 2006, 00:22.

Re: Besel Lenzen

Om optimaal van wisseloptiek gebruik te kunne maken moet je met een DSLR gaan werken, voorzetlenzen geven nooit de gewenste kwaliteit.

Spaar je centjes voor een DSLR met een glasservies !

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toine
      Iemand ervaring met deze lenzen?? Zou ze willen aanschaffen voor mijn S5000, maar vind er weinig info over terug op het net.

Bedoeling is om een breedhoeklens aan te schaffen voor ik op verlof vertrek.

Edit mod JLP: Foto verwijderd, daar deze niet door de topicstarter is gemaakt.

Meer info op: http://www.digitaltoyshop.com/produc...umlanguageid=1
      Bij Grobet in Antwerpen staat er een hele display met
      zulke voorzetlenzen in de vitrine.

Misschien kan je eerst eens testen voraleer te kopen.

DPaul.
      Last edited by JLP; 29 juli 2006, 00:23.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Om optimaal van wisseloptiek gebruik te kunne maken moet je met een DSLR gaan werken, voorzetlenzen geven nooit de gewenste kwaliteit.

Spaar je centjes voor een DSLR met een glasservies !

MVG, Jeff
        Het is niet mijn bedoeling om superfoto's te gaan trekken, te vergelijken met de pareltjes die hier veelal online staan.

Voor mijn zijn foto's hoofdzakelijk een leuke herinnering en zie het slechts in mindere mate als een kunstvorm waar ik mij op wil toeleggen. In dat opzicht biedt de S5000 dan ook meer dan voldoende mogelijkheden en zou dan ook daarom graag voor dit toestel deze uitbreiding aanschaffen.

Toch bedankt voor de opmerking

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
          Bij Grobet in Antwerpen staat er een hele display met
          zulke voorzetlenzen in de vitrine.

Misschien kan je eerst eens testen voraleer te kopen.

DPaul.
          Alvast bedankt voor de naam, zal is googlen naar meer info.

Ben jij soms vertrouwd met de reputatie van deze makelij??

Comment

Ik ken deze lenzen ook niet maar zou ze gewoon al niet vertrouwen omdat de waarden te extreem zijn... breedhoek van 0.45x kan gewoon geen goed beeld geven... Klassieke waarden zijn 0.7x of 0.8x en dit kan wel degelijk zonder echt resolutie te verliezen of onscherpe hoeken te krijgen...

Deze lenzen worden al jaren als referentie gebruikt:
            - Olympus wcon07 (0.7x en 55mm lensdraad, gebruik ik op een Sony DSC-H1 en hier op het forum gekocht voor 50 euro)
            - Olympus wcon08e (0.8x, 55mm lensdraad, vroeger heette deze lens Olympus B28 en die heb ik ooit ook nog gehad)
            - Olympus wcon08b (0.8x, 62mm dus stepdown ring 62--> 55mm nodig), misschien wat groot voor je camera maar kan je vrij makkelijk tweedehands vinden omdat die populair was bij de Olympus E10 gebruikers...

Sony heeft ook een heel goede wide converter maar die is duurder dan de Olympus lenzen, ik dacht dat het deze is:
            - Sony VCL-HG0758 (0.7x en 58mm, stepdown 58-->55mm nodig)

Fuji heeft een groothoeklens voor deze camera:
            - WLFX9 BLK (0.8x en 55mm)

Blijf over het algemeen van merken zoals Rainox weg, ze maken meestal brollenzen buiten een paar heel specifieke types...
            Je hebt alleszins de lensadapterring nodig, Fuji AR-FX9 geeft je een 55mm lensdraad...
            Rainox maakt er ook eentje, de RT5249 geeft je 52mm

Als je wat meer tele wil is de Olympus tcon17 (opvolger van de populaire Olympus B300) de meest geschikte, 1.7x tele en 55mm...
            Last edited by Wim; 28 juli 2006, 19:42.
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ter aanvulling op de post van Wim:

Nikon WideConverter 0.68x: goede tot zeer goede kwaliteit (maar niet echt goedkoop)
              Nikon TeleConverter 3x (TC-ED3D): redelijk goede kwaliteit, maar niet top (en behoorlijk duur relatief gezien)

Bij converters, en al zeker bij tele, zul je vaak merken dat je voor weinig geld bv een 2x of 3x-converter kunt kopen. Met dat geld koop je echter geen kwaliteit, maar gemak. Want de kwaliteit van een vergroting met wat intelligente verscherping en daarna een crop is ongeveer gelijk of zelfs beter dan een foto met zo´n goedkope converter . Dus verdien je niets met die converter buiten het zelf moeten vergroten, goed verscherpen en weer croppen.

Groothoekconverters is een ander verhaal, daar kun je achteraf softwarematig niets bijtekenen. Als je behoefte hebt aan groothoek, neem dan een goede (en meestal niet goedkope) converter...

Comment

Ook ter aanvulling : een 3X converter gaat meestal leiden tot verlies van de AF en wordt bovendien onhandelbaar zonder statief. Soligor maakt een vrij goede 2X teleconverter, maar verwacht er geen wonderen van, ik heb deze gebruikt op een Fuji S602Z en deze voldeed. Bij de merken om van weg te blijven : Bower, goedkoop maar brol. Bij de bekende merken : Kenko, maakt zowel brol als vrij goede converters : je herkent de goede aan de prijs
                fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim
                  Fuji heeft een groothoeklens voor deze camera:
                  - WLFX9 BLK (0.8x en 55mm)
                  Iemand meer info over de kwaliteit van de foto's bij deze groothoeklens?? In vgl met de WCON

Kan je, nadat de lens is gemonteerd, nog steeds zoomen en stelt de camera ook dan automatisch scherp??
                  Last edited by Toine; 1 augustus 2006, 12:17.

Comment

Working...
                  X