Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor 18-70 kitlens van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alternatief voor 18-70 kitlens van Nikon

hallo,

Ik denk er al enige tijd over om naar een vervanger voor mijn 1870 kitlens te kijken.

Ik lees veel positiefs over zowel de Nikon 17-55 and the tamron 28-75 2.8.

weet iemand wat de merkbare verschillen zijn tussen beide. De Nikon is bijna 3 maal zo duur als de Tamron.

Alvast bedankt voor de reacties

Re: Alternatief voor 18-70 kitlens van Nikon

Lees even de laatste inzending van trebs:
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=121272
    https://waltertalboom.be-
    Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Er zijn hier de laatste tijd verschillende threads geweest rond de Nikon's 17-55 en 28-70 en de tamron's alternatieven 17-50 en 28-75.
      Ga daar eens kijken, zou ik zeggen.

Mijn samenvatting :
      * de voorstanders van de tamron's zeggen dat het prijsverschil met de Nikon's niet te verantwoorden is en dat de scherpte van beide varianten gelijk is.

* de voorstanders van de nikons zeggen dat er naast scherpte nog zoiets is als bouwkwaliteit, zaken als AF-s, compatibiliteit met de body, beter contrast enz. En dat men op langere termijn uiteindelijk toch zijn third party lens verkoopt en toch voor de dure Nikon gaat. Dus beter meteen de Nikon kopen.

Noot : je kan ook altijd eens kijken nr een nikon prime. Primes zijn meestal beter dan de zooms en sommige 1.8 versies zijn toch haalbaar van prijs.

Comment

als je er veel geld aan wil geven, waarom dan geen nikon? reken met gemak een gemiddelde van 1000 euro per lens.
        IMHO is dat teveel.

ivm bouwkwaliteit: wie heeft er zijn nikonlens al een paar keer op grond laten stuiteren???
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
          ivm bouwkwaliteit: wie heeft er zijn nikonlens al een paar keer op grond laten stuiteren???
          Mijn F60 met 28-80 kitlens is enkele keren op de grond gevallen.
          nooit problemen mee gehad. Is van de kapstok gevallen op de vloer... lens stond er ineens scheef op, effe afhalen en terug opklikken, geen probleem... Bij den D70 nog niet voorgehad.
          Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Landie
            Mijn F60 met 28-80 kitlens is enkele keren op de grond gevallen.
            nooit problemen mee gehad. Is van de kapstok gevallen op de vloer... lens stond er ineens scheef op, effe afhalen en terug opklikken, geen probleem... Bij den D70 nog niet voorgehad.

Die dingen zijn toch niet gemaakt om te vallen !!

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
              Die dingen zijn toch niet gemaakt om te vallen !!.
              Nee, maar het kan gebeuren!
              ik hong die aan de kapstok in ons KSA-lokaal en daar kwam iemand nogal bruut zijn jas vanhalen... kaboem, op de grond!

expres doe je dat niet hé!
              Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

Working...
              X