Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJI S7000 Lens voor DOF?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FUJI S7000 Lens voor DOF?

beste BD'ers,

er is bij ons een kleine opkomst, dus heb ik mijn camera maar weer eens van zolder gepakt, want die ga ik nu flink gebruiken

wat ik zelf mooie foto's vind is met een behoorlijke dof op de achtergrond, dit krijg ik met mijn camera eigenlijk alleen met macro's voorelkaar? en om nou tijdens de bevalling macro's gaan zitten maken lijkt me niet erg passelijk

Mijn vraag is wat voor (betaalbare) lens kan ik er opzetten, die makkelijk is in gebruik, want ik ben totaal onervaren, en mooie foto's met een dof geeft?

Groeten,
    Ruud
    Whoot Whoot! nu Fuji S7000
    YES YES Eindelijk heb ik mijn 505V!
    Joehoe! Eindelijk een Digicam CASIO QV!

Re: FUJI S7000 Lens voor DOF?

je weet toch wel, dat je met de S7000 geen lenzen kan wisselen hè, je kan alleen voorzetlenzen gebruiken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ehh nee?
      geen flauw idee?

En wat voor voorzetlens kan ik gebruiken dan?
      Telelens of groothoeklens? of totaal iets anders?

Comment

Ik zou in ieder geval eerst eens wat oefenen met wat je nu hebt je zal dan ondervinden wat je meer nodig zult hebben.
        Een mooie DOF zul je met zulk een camera zo goed als enkel in nabewerking kunnen verkrijgen.
        Buiten eerst wat ervaring opdoen met je camera, zou je misschien ook eerst het (zolder)stof kunnen wegblazen

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

ja ik ga zeker flink oefenen er mee,
          ik ben ook een hoop tutorials aan het lezen, en informatie aan het inwinnen..

maar als ik het goed begrijp krijg je met een zo klein mogelijk diafragma een betere scherptediepte?

Comment

probleem is met de s7000 dat je moeilijk een doffe achtergrond zult krijgen
            ikzelf heb ook een s7000 gehad
            dit komt omdat je met een veel kleinere senor zit dan bij een dslr
            hierdoor zul kan je niet zo'n dof krijgen
            kort samengevat voor weinig scherptediepte is groot diafragma (bv2.8) en sterk inzoomen
            hierdoor is onderwerp scherp achtergrond wazig
            veel scherptediepte klein diafragma (8.0 is het grootste dat je kan instellen bij de s7000) en weinig inzoomen
            ondwerp is scherp en de achtergrond ook
            dit wordt veel gebruikt voor oa landschapfotografie

Comment

Hallo Ruud,

Voor een foto met een beperkte scherptediepte is de grootte van de sensor een van de bepalende factoren; hoe groter de sensor hoe geringer de scherptediepte. Omdat de sensor van jouw camera klein is, is dat niet zo gunstig voor wat jij voor ogen hebt .....

Verder levert een grotere opening van het diafragma (kleiner diafragmagetal) ook een bijdrage aan het beperken van de scherptediepte. Dit impliceert het gebruik van een lichtsterke objectief.

Zoals ik het zie zijn er twee oplossingen: de aanschaf van een digitale camera inclusief lichtsterk objectief (bijvoorbeeld een 50 mm f1.8 / 35 mm f2 als het Canon betreft) of- en dat is goedkoper- de aanschaf van een 2e hands analoog toestel + lichtsterk objectief.

Succes,

Humphrey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa
                ...Zoals ik het zie zijn er twee oplossingen: de aanschaf van een digitale camera inclusief lichtsterk objectief (bijvoorbeeld een 50 mm f1.8 / 35 mm f2 als het Canon betreft) of- en dat is goedkoper- de aanschaf van een 2e hands analoog toestel + lichtsterk objectief.
                ...
                Zoals Hubert al zei: met nabewerking is ook wel wat te doen. Achtergrond maskeren in PhotoShop en dan een Gaussian Blur filter of anders ganse foto blurren in tweede layer en op de scherpe opname op voorgrond dan de achtergrond wissen. Ook met D70 opnames doe ik dat wel ooit, als is het maken van maskers wel veel eenvoudiger als de achtergrond al een vrij uniforme kleur heeft.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ja met bewerkingen kom je zeker ook ver,
                  maar soms zie je zulke mooi foto's, en baal ik er van dat ik ze niet zo uit mijn camera krijg

maar ik dit weekend op vakantie, dus flink oefenen met de camera want ik heb hem nog zelden gebruikt...

Bedankt voor jullie reakties!

Comment

Working...
                  X