Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oudere objectieven op ebay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oudere objectieven op ebay

Weet hier iemand of en zo ja welke analoge Minolta kameras compatibel zijn met de digitale Minolta SLR's wat objectieven betreft (AF).

Soms ziet men namelijk op ebay oudere minolta SLR modellen (analoog) met objectieven te koop die voor peanuts verkocht worden.

Ik heb zitten zoeken op internet maar vind daar eigenlijk niet veel informatie over.

Groeten, Bart

Re: Oudere objectieven op ebay

Alle AF lenzen van Minolta passen op de digitale camera's.
    De manuele lenzen passen niet (MD, MC).
    Je moet er wel mee rekening houden dat oudere lenzen iets trager zijn bij het scherpstellen dan nieuwe.
    Maar voor de rest geen probleem.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Bedankt voor de reactie zunoel, goed om te weten want ik dacht dat de manuele focus objectieven ook bruikbaar zijn (zonder af welliswaar) maar dat klopt niet dus.

Ik ben niet erg onder de indruk van de hedendaagse plastieke objectieven en dacht dat vroeger de objectieven misschien wat meer kwaliteit hadden en die dan aan een tweedehandsprijs te kopen.

Comment

Bart

Je kan altijd eerst gaan kijken in de lensdatabank van dyxum, daar staan ook reacties bij zodat je een idee van de lens krijgt.

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart.S
          Bedankt voor de reactie zunoel, goed om te weten want ik dacht dat de manuele focus objectieven ook bruikbaar zijn (zonder af welliswaar) maar dat klopt niet dus.

Ik ben niet erg onder de indruk van de hedendaagse plastieke objectieven en dacht dat vroeger de objectieven misschien wat meer kwaliteit hadden en die dan aan een tweedehandsprijs te kopen.
          Er zijn idd. goede zaken te doen op ebay, al heb ik wel de indruk dat de prijzen de laatste tijd stijgen (schaarste?). Vooral prime lenzen zijn vaak voor een appel en een ei te koop. Ik kocht een Minolta AF 50/1.7, 135/2.8 en 24/2.8 voor twee keer niks. Stuk voor stuk schitterende lenzen: scherp, misschien ietwat trage AF, maar stevig (en zwaar) genoeg om zonodig als verdedigingswapen te dienen. Af en toe wordt er zelfs een G lens aan een redelijke prijs aangeboden.
          Bij de zooms is de beercan (70-210/4) een aanrader, maar daar worden soms zotte prijzen voor gegeven.
          En, zoals gezegd, kijk altijd eerst op www.dyxum.com voor je een bod doet. Niet alle oude lenzen zijn de moeite waard...
          BD0776BE - Rari Minoltas in gurgite vasto

Comment

Working...
          X