Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven voor Canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectieven voor Canon 350D

Hallo

Ik heb momenteel een Canon 350D met kitlens 18-55 mm.
    Welke lens gebruik ik best voor :

- Portret
    - Studiofotografie

aub?

Als iemand mij een bepaalde kan aanraden, liefst geen superdure stukken..

Thanks!
    Mathieu
    >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

Re: Objectieven voor Canon 350D

Voor portretten kan ik je de Canon 50mm 1.8 aanraden
    helemaal niet duur (€90 ongeveer), lichtsterk en scherp
    Zen

Comment

Kan ik daar nog andere dingen mee fotograferen dan, of is dit enkel voor portret?
      Bedankt..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu
        Kan ik daar nog andere dingen mee fotograferen dan, of is dit enkel voor portret?
        Bedankt..
        Voor portret is dat wel een goed lensje hoor en 1,8 dus lichtsterk . maar als je ze eens wil proberen ik heb er een en je mag ze gerust eens uittesten . mvg duindistel

Comment

Ichtegem, waar ligt dat zo ongeveer?

Dient deze dan enkel voor portret?
          Ik heb al héél veel over fotografie aan mezelf geleerd,
          maar de werking van een objectief (mm, lichtsterkte, hoek, etc.) begrijp ik toch nog niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu
            Ichtegem, waar ligt dat zo ongeveer?

Dient deze dan enkel voor portret?
            Ik heb al héél veel over fotografie aan mezelf geleerd,
            maar de werking van een objectief (mm, lichtsterkte, hoek, etc.) begrijp ik toch nog niet..
            Kheb je een mail gestuurd

Comment

Hallo Mathieu
              Eigelijk wil je een compromis-lens. Een lens dat all-round EN goedkoop is.
              Technisch gesproken is DE perfecte portret-lens de lens die de minste verbuiging geeft. Vroeger waren dat de lenzen 85-100-135mm. Met de 350d (sensor-crop) heb je inderdaad met de (spotgoedkope) 50mm al de ideale portretlens. Jammer genoeg niet bepaald een all-round lens. De Canon zoomlenzen zijn goed maar niet direct goedkoop te noemen. Als all-round-compromis-lens gebruik ik zelf (en met veel genoegen) een Sigma 18-200mm. Met de correcte belichting een geweldig goede lens voor op reis en uitstapjes. Wanneer het wat meer mag zijn (lees scherper) dan gebruik ik de 300mm, zeker als het gaat om portretten. Maar momenteel ben ik aan het sparen voor de Canon 135mm F/2 als DE perfecte portretlens.
              Wees in ieder geval overtuigd van twee zaken :
              -Als portretten jouw ding is zal de honger naar "betere" lenzen groeien
              -Een goed portret valt of staat met een keurige na-behandeling, dus ook op dat vlak moet je je zeker verdiepen
              Succes
              Alain
              ----------
              350d - Sigma 18 200 - Canon 300mm IS L USM - Canon 1,4xII

Comment

Bedankt!

Ik wil gewoon niet constant moeten veranderen van lens.
                Daarom dacht ik om een Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DCte kopen..
                Wat ik dus ook kan: Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC ?

Of anders hou ik dus mijn huidige Canon 18-55 F3.5-5.6 en koop ik een
                Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Dig AF voor erbij..

Deze drie zijn betaalbaar en toch wel redelijk denk ik,
                maar welke moet ik nu nemen hé?

Comment

Persoonlijk zou ik "starten" met de 18-200 en rustig sparen voor een "echte" portretlens. Op die manier begin je met een zoomlens-met-groot-bereik waar je veel plezier aan zult beleven EN ben je in het vooruitzicht van een compromis-loze lens. Dat werkte in ieder geval voor mij
                  Ondertussen zie ik op de andere threads dat je thuis bent met Photoshop dus ... goe bezig!
                  Succes
                  Alain,

Comment

Bedankt!

Het is inderdaad niet mijn bedoeling om een superlens te kopen van 1000 EUR, aangezien ik nog maar echt amateur beginner ben..

Comment

Hier ben ik weer...
                      Welke zou ik best nemen?

1) Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC --> 244 EUR
                      2) Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC --> 329 EUR
                      3) Sigma 24-135mm F2.8-4.5 ASF IF AF --> 369 EUR

Nummer 1 of 3 zou de beste keuze zijn denk ik?

De hoofdbedoeling is dus om portretten en modellenfoto's enzo te maken..
                      Alvast bedankt, ik ben ten einde raad..
                      Last edited by Mathieu; 23 juli 2006, 12:19.

Comment

Ik zou geen van de 3 nemen als je doel echt modelfotografie en portretten is.

Geleerd uit de opleiding: de ideale portretlens is tussen de 100mm en 135mm. Maar door de cropfactor van je CCD is dit 62mm à 84mm. De 85 mm wordt ook als portret lens gezien, en hier kun je nog in een beperkte ruimte een opname maken van een volledig persoon, omgerekend is dit 53mm.

De prime lenzen hebben een groter scheidend vermogen, dwz dat je een scherper beeld zal hebben dan met een zoom lens.

De Sigma 18-125 is af te raden, die geeft nogal een tamelijke vertekening en aberatie.
                        De Sigma 18-200 is een goeie lens, maar eerder een alround lens, niet specifiek voor model fotografie. En is niet lichtsterk.
                        De Sigma 24-135 ken ik niet echt, maar voor dat geld zou ik liever de Sigma 17-70/f2.8-4.5 nemen, die is beter geschikt voor je digitale reflex, best betaalbaar en toch nog redelijk lichtsterk.

Ik fotografeer alles met mijn Sigma EX24-70/f2.8 DG DF. Het is geen Canon 24-70/f2.8 L lens, maar ze kost dan ook 3 keer minder. Voor een 400 euro moet je die kunnen vinden. Vergeleken met analoog heb je een bereik van 38 naar 112. Je mist hierdoor wat groothoek, maar sowieso fotografeer je geen model met een groothoek.

Dus:
                        Als je het betaalbaar wil houden: de Sigma 17-70/f2.8-4.5, het perfecte bereik voor reportage, landschappen én portretten.
                        Als je iets meer wil uitgeven: de Sigma 24-70/f2.8, wat je mist aan groothoek win je aan lichtsterkte.

Hopelijk ben je hier iets mee
                        SKurt.be
                        www.SKurt.be

Comment

Bedankt!

Het enige is dat ik nu een 18-55 heb,
                          is het dan niet 'dom' om een 17 - 70 erbij te kopen?

Is er geen goeie lens die klein beetje meer bereik heeft?
                          Bijv. starten aan 55 tot 120 ofzo?

Greetz en bedankt voor de uitleg hé!

Comment

Wel, ik zou eerder de 17-70 kopen en de 18-55 weg doen dan er een 55-200 bij kopen.
                            Als je dan toch echt het bereik tot 200 nodig hebt, dan is de 18-200 van Sigma te verkiezen. Ik neem deze lens mee op reis of trip, dan heb ik een compleet bereik in één lens en hoef ik geen halve glascontainer mee te sleuren.

De kwaliteit van deze Sigma's zijn nog net wat beter dan de 18-55 en 55-200 van Canon. Die kit lenzen zijn... heu ja, absolute basic

Voor je 18-55 kun je nog wel een 50 euro krijgen.

Maar als ik modellen fotografeer dan is dit steevast met mijn 24-70/f2.8, zowel in studio, en zeker op locatie. Omdat ze lichtgevoelig is kan ik steeds zonder flits werken.
                            Fotografeer ik optredens, dan zou de 18-200 perfect zijn, ze is zowel reportagelens als tele, waarmee je zowel tussen het volk kan duiken als de vulligen van de tanden van de zanger fotograferen. MAAR !!!! ze is niet lichtgevoelig, dus njet, ik sleur een halve glascontainer mee en wissel af en toe van lens.

De ideale lenscombinatie zou zijn:
                            Een 17-70/f2.8 (maar die bestaat niet)
                            En een 70-200/f2.8

Indien ik één ideale lens zou moeten maken:
                            Een 17-125/f2.8 maar die bestaat ook niet, en een 17-200/F2.8 zou helemaal te gek zijn (keep on dreaming)
                            SKurt.be
                            www.SKurt.be

Comment

Ik ben op zoek naar een goeie all-round lens voor de Canon EOS 350...uit wat ik hier lees zou dit dus de Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Superzoom lens Canon AF zijn...

Iemand een idee waar ik body en lens gemakkelijk, veilig en goedkoop zou kunnen bestellen?

Is geheugenkaartjes.be goed?
                              Fotograferen wat ik zie, zoals ik het zie!
                              And if that doesn't work...there's always Photoshop!
                              Canon EOS400

Comment

Working...
                              X