Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomlens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke zoomlens

Ik ben totaal nieuw zowel op het forum als in de fotografie - wereld . Bij deze wil ik iedereen een goedendag zeggen .
    Ik heb ongeveer een 2 tal maanden een : Nikon D70s gekocht , in kit van iemand die bij een andere groep fotografen ging werken waar ze enkel met Canon werkten en zo kon ik zijn Nikon - kit kopen. k' heb onlangs nog een extra lensje bijgekocht , een Sigma 70 - 300 mm - F4-5.6 APO DG MACRO.
    En om eerlijk te zijn had ik er wel meer van verwacht . Ik ga nu toch veel de natuur in om vogels , wilde eenden en noem maar op te fotograferen ( ik probeer althans ) alsook naar wielerwedstrijden .

Ik zou graag een andere lens kopen omdat ik denk dat ik nog beter resultaat zal verkrijgen , en mogelijks nog beter prestaties , zal merken met een andere lens . Die Sigma 70 - 300 mm , heb ik nog maar een 3 tal weken .Ik zou graag een van de volgende zoomlenzen kopen , en had graag jullie mening daarover welke ik best zou kopen , of kom ik met die zoomlens nog tekort ???? vogels benader je niet van dichtbij vandaar maar dat weten jullie ook wel .

Welk van de volgende lenzen zouden jullie mij aanbevelen :

1 . sigma 70-200 f2.8 ex hsm - prijs = 815,00 €

2 . Sigma 70-200mm F2.8 EX APO DG MAC.Nikon - prijs = 879,00 €

3 . Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM Nik-D DG - prijs = 829,00 €

4 . Sigma AF 70-200mm F2.8 DG EX APO HSM Macro voor Nikon - prijs = 878,00 €

5 . Nikon AF 70-200mm F2.8 G AFS IF-ED VR - prijs = 1579,00 €

6 . SIGMA Objectief 70-200mm F2,8 DG APO HSM - prijs = 970,00 i.p.v. 1314 €

En laat mij toe om te zeggen dat ik er geen zo'n groot budget kan tegen aan gooien ( besteden ) maar ik zou die SIGMA ( hierboven beschreven inruilen of verkopen ) en wat bijleggen . Ik kan zo'n 900 € bijleggen .

Wat raden jullie mij aan .

Re: Welke zoomlens

Eerst nog héél véééél oefenen met wat je nu hebt!
    Als je niet tevreden bent met uw huidige resultaten, ben ik zeker dat het probleem ligt in een duidelijk gebrek aan ervaring.
    Sommigen kunnen met de Sigma 70-300 wél prachtige beelden schieten!

Wanneer je wat meer ervaring hebt, zal je beter kunnen beoordelen wat je event. meer nodig hebt.

Denk vooral niet dat apparatuur alleen garant staat voor perfecte resultaten....
    Alles hangt af van de man/vrouw achter de camera.
    Last edited by LucD; 15 juli 2006, 23:20.

Comment

hoi pupil

welkom hier op het forum
      ikzelf ben ook nog nieuw in de fotgrafiewereld

en ik heb horen zeggen dat dit een vrij goede lens is en niet te duur
      Sigma lens 70-300 f4.0 – 5.6 APO II

Met vriendelijke groeten
      Joeri

Comment

Pupil,

Welkom op BD,

Laten we eerst zeggen dat 5 van de 6 lenzen(Sigma's) alle 5 dezelfden zijn.
        Het lijstje is dus feitelijk maar eentje van 2 lenzen. Deze zijn beide performante en en snelle lenzen die uitermate geschikt zijn voor indoor actie?
        Nu met je lens die je hebt worden in goede omstandigheden ook zeer goede resultaten bereikt dus kan ik me met Luc aansluiten. Je zal waarschijnlijk iets betere resultaten hebben met één van de 2 lenzen maar door wat meer ervaring met wat je hebt op te doen, zul je waarschijnlijk beter begrijpen "waarom", en zul je er nog betere resultaten mee kunnen boeken. Je moet ook rekening houden dat deze lenzen 3 tot 5 keer zwaarder zijn dan wat je nu hebt.
        Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970
        hoi pupil

welkom hier op het forum
        ikzelf ben ook nog nieuw in de fotgrafiewereld

en ik heb horen zeggen dat dit een vrij goede lens is en niet te duur
        Sigma lens 70-300 f4.0 – 5.6 APO II
        Laat dit nu net de lens zijn die hij heeft en nog niet echt tevreden van is.

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik werk nu zelf een poosje met de goedkope Nikkor 70-300. Daar kan ik ook geen goede foto's mee maken. Maar dat heeft enkele redenen. Ik heb dat ding nog niet op een statief gezet. En dat zou volgens mij altijd moeten. En ik ontdek dat je met zo'n lange tele objectief niet goed kijkt. Ik denk al makkelijk, he dat is leuk, en druk dan af. Ook dan zou een statief al hulp geven.

De Nikkor is niet echt licht gevoelig, maar goed voor 100 euro nieuw, kan dat ook niet.

Je noemt de Nikkor 70-200 VR en dat is echt de topper in dat bereik. Maar de voorganger ervan, de Nikkor f2,8 80-200, is ook nog gewoon leverbaar, en die komt met je budget over een. Die 80-200 is ook een zeer goed objectief. En de 80-200 is ook goed tweedehands leverbaar.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis
            Ik werk nu zelf een poosje met de goedkope Nikkor 70-300. Daar kan ik ook geen goede foto's mee maken. Maar dat heeft enkele redenen. Ik heb dat ding nog niet op een statief gezet. En dat zou volgens mij altijd moeten. En ik ontdek dat je met zo'n lange tele objectief niet goed kijkt. Ik denk al makkelijk, he dat is leuk, en druk dan af. Ook dan zou een statief al hulp geven.
            Wat bedoel je met 'geen goede foto's '
            Hebben ze bewegingsonscherpte ? Een statief kan dit probleem oplossen.
            Zorg er anders voor de je sluitertijd minstens gelijk of hoger is dan je zoom
            Als je zoom op 300mm staat -> sluitertijd 1/500 en dan nog altijd je techniek verzorgen.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
              Wat bedoel je met 'geen goede foto's '
              Hebben ze bewegingsonscherpte ? Een statief kan dit probleem oplossen.
              Zorg er anders voor de je sluitertijd minstens gelijk of hoger is dan je zoom
              Als je zoom op 300mm staat -> sluitertijd 1/500 en dan nog altijd je techniek verzorgen.

Eerst wil ik iedereen bedanken die reageerde en voor de nodige uitleg en bijstand . Maar " JePe " vraagt wat ik bedoel met scherpere of betere foto's , de foto's zijn scherp , wat mij betreft , het ligt hem eerder in het dichthalen , het zoombereik ,, het is net of er niet zoveel verschil is tussen de kit-lens en die Sigma , ik bedoel het nemen van laat ons zeggen zo'n 70 & 90 meter afstand , en daar wil ik iets aandoen. ik had moeten uitleggen dat de foto's wel scherp zijn maar ik wil ze dichterbij halen vanop 75 & 90 meter en dacht dat een 70 - 200 mm beter kwaliteit in het zomen zou leveren dan die Sigma 70 - 300 mm .daar ligt eerder mijn probleem. omdat ik dacht dat een 70 - 200 mm van veel betere kwaliteit is dan pakweg een Sigma ( de lens zelf , de kwaliteit waarmee de zoom is gemaakt of verlang ik teveel van de 70 - 300 mm ???????????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pupil
                ik had moeten uitleggen dat de foto's wel scherp zijn maar ik wil ze dichterbij halen vanop 75 & 90 meter en dacht dat een 70 - 200 mm beter kwaliteit in het zomen zou leveren dan die Sigma 70 - 300 mm .daar ligt eerder mijn probleem. omdat ik dacht dat een 70 - 200 mm van veel betere kwaliteit is dan pakweg een Sigma ( de lens zelf , de kwaliteit waarmee de zoom is gemaakt of verlang ik teveel van de 70 - 300 mm ???????????
                Wat is er juist slecht in het hoge zoom bereik. Om een beter idee te kunnen hebben moet je misschien eens een voorbeeldfoto laten zien met wat je juist bedoeld.

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik begrijp je uitleg niet volledig goed. Maar je vind de kwaliteit boven bepaald mm niet meer voldoende bij je huidige lens. IK heb die lens ook en die wordt hoe meer je inzoomt, iets softer. Ik verwacht er geen wonderen van. Maar bij veel licht en statief kan je hier wel degelijk scherpe foto's meenemen.

Weten dat je met zo'n 70-200 wel 100mm verliest en deze eventueel zou kunnen missen soms..

grtz
                  Mijn werkjes

Comment

Working...
                  X