Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Eh, een polarisatiefilter maakt niet alleen de lucht blauwer, maar elimineert ook storende reflecties op gebladerte (=meer contrast in je foto) en kan in bepaalde weersomstandigheden het vergezicht spectaculair verbeteren, zeker in de bergen.
de tokkie geeft idd wel mooie blauwe luchten. De eerste foto die ik hiermee in de winter trok gaf het bewijs.
Maar op de minishoot zat ik dus met het probleem van die reflecties en heb me de dag erna dus een pola (geen slim) aangeschaft. Ik ben geen muggezifter dus ga ik ook niet zagen over eventuele vignettering op 12mm (als ik die dan al zie ) maar de reflecties in het water kan ik nu wel prachtig wegwerken.
Het verschil tussen een 'gewone' en een 'slim' filter is de dikte.
De slim versie is dunner en duurder.
Maar voor groothoeklenzen is de slim versie een must.
Met een 'gewone' pol. filter krijg je anders vignettering in de hoeken.
Nadeel van een slim versie is wel dat de lensdop er soms niet meer op blijft zitten. (merk afhankelijk).
Comment