Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 12-24mm + pol. filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tokina 12-24mm + pol. filter

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
    Die donkerblauwe luchten kan je er ook bij-shoppen.
    Ja, en je kan ze ook groen of roze maken, naar believen. Photoshoppen "et is een obbie" maar ik maak liever fotookes .

Comment

Eh, een polarisatiefilter maakt niet alleen de lucht blauwer, maar elimineert ook storende reflecties op gebladerte (=meer contrast in je foto) en kan in bepaalde weersomstandigheden het vergezicht spectaculair verbeteren, zeker in de bergen.

Comment

de tokkie geeft idd wel mooie blauwe luchten. De eerste foto die ik hiermee in de winter trok gaf het bewijs.
        Maar op de minishoot zat ik dus met het probleem van die reflecties en heb me de dag erna dus een pola (geen slim) aangeschaft. Ik ben geen muggezifter dus ga ik ook niet zagen over eventuele vignettering op 12mm (als ik die dan al zie ) maar de reflecties in het water kan ik nu wel prachtig wegwerken.
        ooit ... .

Comment

Kan er iemand mij het verschil tussen een gewone pol,en slim filter uitleggen? dank bij voorbaat.
          Zo objectief als mijn objectieven.....
          bd 616 be MVG Jan

Comment

Het verschil tussen een 'gewone' en een 'slim' filter is de dikte.
            De slim versie is dunner en duurder.
            Maar voor groothoeklenzen is de slim versie een must.
            Met een 'gewone' pol. filter krijg je anders vignettering in de hoeken.
            Nadeel van een slim versie is wel dat de lensdop er soms niet meer op blijft zitten. (merk afhankelijk).

Peter.
            www.dpix.nl event photography

Comment

Working...
            X