Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ef100-400 1:4.5-5.6l Is ?????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ef100-400 1:4.5-5.6l Is ?????

Zag foto's van de EF100-400 1:4.5-5.6L IS in de 100mm en 400mm stand.

nu vroeg ik me eigen af of je in de 400mm stand nog wel goed uit de hand kan fotograferen?
    gezien de lens een flink stuk langer word....

en hoe ervaar je het uitschuiven?
    mvg
    Krijn.
    http://www.fotorandstad.nl
    Canon EOS 300D+BG-E1 : EF-S 18-55mm F3.5-5.6 : EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM : Sigma 28-70 F2.8 EX ASP

Re: Ef100-400 1:4.5-5.6l Is ?????

Het uitschuiven op zich: de ene vind het natuurlijker, de andere vind het minder. Wat de lengte dan betreft, dat valt goed mee. Uiteindelijk zoom je in als je uitschuift, dus de afstand tot je twee handen neemt toe, waardoor je de lens stabieler kan houden, en toch zoomen zonder je hand te verplaatsen.

Bij een draaizoom moet je eerst draaien, en dan je hand verplaatsen naar de hood om die te stabiliseren, wat misschien tijd kost.

Maar je moet er aan kunnen wennen.

Dave
    pixelpusher

Comment

Zolang je de IS ingeschakeld houdt, kan je op 400mm scherpe foto's maken met sluitertijden van 1/100sec zonder statief. Ik heb zelfs al scherpe foto's gemaakt op 1/60sec op 400mm zonder een statief te gebruiken.

Ik vind de schuifzoom wel handig, daarmee kan je heel snel zoomen, en doordat je het voorste deel blijft vasthouden (anders kan je niet zoomen) zal je inderdaad altijd de meest stabiele greep hebben op de combinatie lens/body.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Hello,

heb deze lens enkele keren kunnen lenen om foto's op circuit te nemen, en de lens is heel gemakkelijk te gebruiken (heb een 350D met grip), natuurlijk is het een grote lens, daar valt niet aan te twijfelen, maar niet TE groot.

En zoals vermeld, met IS aan kan je perfect scherpe foto's maken op 400mm uit de hand, zelfs panning in mode 2 lukte prima, en dit was nieuw voor mij, had nog geen ervaring met panning toen.

Héél mooie lens als je 400mm nodig hebt, als je met minder toekomt zou ik de 70-200 2.8 IS aanraden met een TC 1.4, een superlens die ik later zal aankopen, de 100-400 is voor mij niet de ideale lens omdat ik zelden boven de 200mm uitkom.

Johan

Comment

Primes niet meegerekend, zijn de Bigma en de 100-400L dé lenzen die je tegenkomt op airshows, spottersdagen etc. En daar zie ik nooit iemand met een statiefje staan hoor! Zeker te doen dus.
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

Comment

Working...
          X