Hallo
Hierbij een foto die ik gemaakt heb met de 70-200 met 2 x tc. Foto is onbewerkt.
Ik vind de scherpte waardeloos. Ik heb hem genomen van statief vanuit de woon kamer. Maar de foto's van buiten zijn soms net zo.
Hier de foto:
Hier een link van de foto in originele grootte: klik hier
Cameragegevens:
Canon 10 D
f5.6
1/30
ISO 800
Alleen met helder weer zijn de foto's beter. Maar erg snel bewogen en onscherp.
Is de 100-400 IS van canon stukken beter? Of is de afstand tot de vogel gewoon te ver om een scherpe uitsnede te maken?
Ik overweeg vanwege het gewicht een 70-300 IS USM te kopen. Maar kan ik dan wel deze foto's maken of mis ik de 100 mm te veel en ga ik beter voor de 100-400 (ondanks het gewicht, maar met IS?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en meningen.
Jolanda
Hierbij een foto die ik gemaakt heb met de 70-200 met 2 x tc. Foto is onbewerkt.
Ik vind de scherpte waardeloos. Ik heb hem genomen van statief vanuit de woon kamer. Maar de foto's van buiten zijn soms net zo.
Hier de foto:
Hier een link van de foto in originele grootte: klik hier
Cameragegevens:
Canon 10 D
f5.6
1/30
ISO 800
Alleen met helder weer zijn de foto's beter. Maar erg snel bewogen en onscherp.
Is de 100-400 IS van canon stukken beter? Of is de afstand tot de vogel gewoon te ver om een scherpe uitsnede te maken?
Ik overweeg vanwege het gewicht een 70-300 IS USM te kopen. Maar kan ik dan wel deze foto's maken of mis ik de 100 mm te veel en ga ik beter voor de 100-400 (ondanks het gewicht, maar met IS?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en meningen.
Jolanda
Comment