Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 f/2.8 met TC2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200 f/2.8 met TC2

Hallo

Hierbij een foto die ik gemaakt heb met de 70-200 met 2 x tc. Foto is onbewerkt.
    Ik vind de scherpte waardeloos. Ik heb hem genomen van statief vanuit de woon kamer. Maar de foto's van buiten zijn soms net zo.
    Hier de foto:

Hier een link van de foto in originele grootte: klik hier

Cameragegevens:
    Canon 10 D
    f5.6
    1/30
    ISO 800

Alleen met helder weer zijn de foto's beter. Maar erg snel bewogen en onscherp.
    Is de 100-400 IS van canon stukken beter? Of is de afstand tot de vogel gewoon te ver om een scherpe uitsnede te maken?
    Ik overweeg vanwege het gewicht een 70-300 IS USM te kopen. Maar kan ik dan wel deze foto's maken of mis ik de 100 mm te veel en ga ik beter voor de 100-400 (ondanks het gewicht, maar met IS?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en meningen.

Jolanda
    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Re: Sigma 70-200 f/2.8 met TC2

mij lijkt het dat de focus in de foto gewoon verkeerd staat.
    De blaadjes boven de kop van de vogel zien er wel scherp uit.

PS: de link naar de grotere versie werkt niet!

Comment

Ik zie totaal geen scherpte in deze foto,gezien de mee gegeven gegevens

Cameragegevens:
      Canon 10 D
      f5.6
      1/30
      ISO 800

Is dit gewoon beweging onscherpte en komt door 1/30 sec
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jofeltje
        Hallo

Hierbij een foto die ik gemaakt heb met de 70-200 met 2 x tc. Foto is onbewerkt.
        Ik vind de scherpte waardeloos. Ik heb hem genomen van statief vanuit de woon kamer. Maar de foto's van buiten zijn soms net zo.
        Hier de foto:

Hier een link van de foto in originele grootte: klik hier

Cameragegevens:
        Canon 10 D
        f5.6
        1/30
        ISO 800

Alleen met helder weer zijn de foto's beter. Maar erg snel bewogen en onscherp.
        Is de 100-400 IS van canon stukken beter? Of is de afstand tot de vogel gewoon te ver om een scherpe uitsnede te maken?
        Ik overweeg vanwege het gewicht een 70-300 IS USM te kopen. Maar kan ik dan wel deze foto's maken of mis ik de 100 mm te veel en ga ik beter voor de 100-400 (ondanks het gewicht, maar met IS?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en meningen.

Jolanda
        Dit is echte bewegingsonscherpte op 1/30. Je zegt dat ze bij mooi weer beter zijn, je sluitertijd zal dan wel veel hoger zijn. Als je dit uit de hand wil trekken moet dit zeker op 1/500 gedaan worden.
        Nu welke bewegingsonscherpte want er zijn er 2:
        - Camera shake. Die wordt opgelost met VR, IS, OS, AS of met een statief. Je hebt een statief gebruikt maar was het stevig en heb je met de zelfonstspanner getrokken of gewoon op het knopje gedrukt.
        - Beweging van de objecten zelf. Dit kun je enkel oplossen door een hoge sluitertijd. Ik kan me goed voorstellen dat de bomen bewegen door de wind, het vogelke zelf ook enz. Nu zal dit wel geen hevige actie zijn zodat 1/500 hier misschien wat snel voor zal zijn en 1/100 of zoiet ook wel goed zal zijn.

Wat me echter ook opvalt is dat een aantal voorgrond bladeren nog niet haarscherp zijn maar toch scherper dan het vogeltje. Dit zou kunnen wijzen op een verkeerd gebruikt scherpstel punt of frontfocus.

JMHO

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Het scherpstelpunt stond op center. Dus dat moest op de vogel staan, maar hij zocht wel even door de bladeren.
          Dus dit is eigenlijk een normaal resultaat.
          Ik heb idd het knopje zelf ingedrukt. En de specht zal mogelijk ook bewogen hebben aan die slinger pinda's.
          Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

Comment

Samenvatten : te lage sluitertijd, door glas, verkeerde focus : het zou een wonder zijn als deze scherp was. Voor mijn part koop je gerust een 70-300 maar onder deze condities zal je daarmee geen betere foto's maken. Meer nog : ik durf stellen dat ik met de combinatie 70-200 2.8 EX die ikzelf gebruik en 2.0 converter scherpere foto's maak onder gelijk welke vergelijkbare omstandigheden dan met een 70-300. De 100-400 zal mogelijk gemakkelijker werken en betere resultaten geven maar daar geldt ook dat je je sluitertijden drastisch zal moeten aanpassen en je focus juist moet liggen. Ik zou vooral eerst eens proberen om menselijke resultaten te halen met je combinatie voor te investeren in een 100-400.
            fotosite

Comment

Bedankt!
              Dat is een duidelijke reactie. Ik denk dat ik zo nog ff verder ga en nog geen 100-400 aanschaf.
              Ik heb onder betere weersomstandigheden wel goede foto's. Dus moet kunnen.

Comment

Working...
              X