Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200mm f2.8 portret lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200mm f2.8 portret lens?

Hoi iedereen,

Natuurlijk zijn wel de meeste lenzen goed om portretjes te maken, maar ik hoor velen zeggen dat bijvoorbeeld die nikkor 105mm ideaal is voor portretten en studio opnamen.
    Nu ga ik mij binnenkort die sigma 70-200mm aanschaffen voor mijn nikon, dan vraag ik mij af - toekomst gericht - of het dan wel nuttig is om ooit zn 105mm aan te schaffen?

Groeten,
    Yannick
    Last edited by ZazKar; 15 juni 2006, 00:01.
    “Photography takes an instant out of time, altering life by holding it still.”
    Nikon D70 | nikkor 18-70mm f3,5-4,5 | 50mm f1,8 | nikkon sb800 | ...
    Yannick Sprengers - http://www.in-vision.be

Re: Sigma 70-200mm f2.0 portret lens?

f2.0? Zal wel 2.8 zijn...

105mm prime met een telezoom 70-200 vergelijken, is appelen en peren vergelijken.

Totaal andere lens.
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Re: Sigma 70-200mm f2.0 portret lens?

Oke goed om te weten (idd f2.8)
      Wat is er dan zo speciaal aan een 'prime' lens, dus waarom is het een appel en het ander een peer

Groeten

Comment

Re: Sigma 70-200mm f2.8 portret lens?

Een prime al in de regel altijd scherper tekenen dan een zoom, een zoom geeft meer gebruiksgemak met betrekking tot de afstand van je onderwerp dan een prime.
        De 105 is in de eerste plaats een macrolens, die tevens heel goed bruikbaar is als portretlens en een comfortabele werkafstand biedt door de 105mm.
        De 70-200 2.8 EX is een zoomlens met een uitzonderlijke scherpte en enorm snel. Hierdoor is ze uitermate geschikt als sportlens. Uiteraard kan je ze gebruiken als portretlens, maar haar voornaamste kwaliteit in dit vlak is de mogelijkheid tot candid opnames vanwege het zoombereik. Minder handig is dan weer dat het al een serieuze toeter is.
        Echte portretlenzen moet je toch meer gaan zoeken in het genre 50mm 1.4 of 1.8 of 85 mm 1.8.
        fotosite

Comment

Mijn 70-200 (Canon) is in de korte tijd dat ik hem heb, toch mijn favoriete portretlens geworden. Maar dat is natuurljk een persoonlijke voorkeur. Omdat ik het graag naturel hou in een echte omgeving (geen studio) is de flexibiliteit van een zoom heel handig. Vooral bij het maken van kinderfoto's tenzij je in een kleine ruimte moet fotograferen.

Sinds ik de 70-200 heb, komt mijn Tamron 28-75 nog amper uit de fototas. Ik merkte dat ik die toch meestal op 75mm gebruikte.

De 50mm/1.4 gebruik ik ook regelmatig voor portretten maar dan vooral als ik een hele kleine scherptediepte wil of als ik de 70-200 niet wil meesleuren.
          Bert Stephani

http://www.bertstephani.com

Comment

Thx voor de reacties,

dan weet ik dat ook weeral

Groeten,
            Yannick

Comment

Ik gebruik een (Tamron) 70-210 2.8 op professionele basis als favoriete portretlens. Het is maar dat je het weet. Een portretlens hoeft niet de scherpte van een macrolens te hebben. Niemand is gecharmeerd van haarscherpe puistjes en gezichtsharen. Persoonlijk houd ik bij portretfotografie van lensen die wat soft zijn, zowel in kleur, contrast als scherpte.

Comment

Working...
              X