Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 28-300 SLD IF Aspherical

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 28-300 SLD IF Aspherical

Ik kan op internet weinig vinden over de Sigma 28-300 SLD IF Aspherical.

Deze wordt mij tweedehands aangeboden voor €140.

Ik vind eigenlijk alleen informatie over versies zonder SLD. Deze reviews zijn over het algemeen niet echt positief, dus ik vraag mij af of de SLD versie wel goed wordt ontvangen onder ons fotografen

Ik hoop dat jullie me wat over dit objectief kunnen vertellen!

Re: Sigma 28-300 SLD IF Aspherical

In 't algemeen zijn 10X zoomobjectieven niet helemaal je dat qua optische kwaliteit: abberaties, vignettering enz. Imho is 3X zoom een goeie standaard.

Comment

Voor pol_parasol : we leven ondertussen in de 21ste eeuw! De technieken laten grotere zoombereiken toe zonder al te veel kwaliteitsverlies.
      Zelf gebruik ik, en met veel enthousiasme, de Sigma 18-200. Net zoals de forums en de testen duidelijk maken durft die lens in bepaalde (licht)omstandigheden wat te weinig contrast geven maar daarmee is dan ook alles gezegd. Het is natuurlijk geen Nikon-lens, maar Canon maakt er geen en ze kost dan ook maar de helft van de Nikon-versie.
      Binnenkort komen de 15x zooms aanzetten. Sceptici moeten dan maar blijven lenzen wisselen.
      Persoonlijk vermoed ik dat de Sigma 28-300 zowat dezelfde kwaliteiten in huis heeft als de 18-200.
      Wel een kleine bedenking aangaande de prijs. Het gaat om een relatief recent model en de tweedehandsprijs lijkt me verdacht weinig te zijn om van een "volwaardige" lens te spreken. Mogelijks zit er ergens een "haartje" tussen.
      Groetjes,
      Alain
      ----------
      350d - Sigma 18-200 - Canon 300 f/4 IS L USM - Canon x1,4II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007
        Voor pol_parasol : we leven ondertussen in de 21ste eeuw!
        Ik ook.

Comment

Voor pol_parasol : we leven ondertussen in de 21ste eeuw! De technieken laten grotere zoombereiken toe zonder al te veel kwaliteitsverlies.

21ste eeuw of niet...

Als ex-gebruiker van zo'n 28-300 objectief heb ik enkel hetvolgende te zeggen: spaar nog wat, zodat een beeldkwalitatief beter objectief kan kopen. Op een moment zal je de compromis inzien (bereik vs beeldkwaliteit) en ga je ze verkopen. Dat ze slechts voor 140€ tweedehands wordt aangeboden vertelt mij dat niemand ze blijkbaar wil.

Over dit gamma van objectieven (28-300) is hier al zodanig veel geschreven dat je toch overtuigd zou moeten zijn. Zelfs voor 140€ wil ik geen foto's in mijn album die soft, contrastloos ... zijn.

mijn 2 eurocentjes

Comment

Zelf gebruik ik, en met veel enthousiasme, de Sigma 18-200. Net zoals de forums en de testen duidelijk maken durft die lens in bepaalde (licht)omstandigheden wat te weinig contrast geven maar daarmee is dan ook alles gezegd. Het is natuurlijk geen Nikon-lens, maar Canon maakt er geen en ze kost dan ook maar de helft van de Nikon-versie.
            Binnenkort komen de 15x zooms aanzetten. Sceptici moeten dan maar blijven lenzen wisselen.
            Persoonlijk vermoed ik dat de Sigma 28-300 zowat dezelfde kwaliteiten in huis heeft als de 18-200.
            Wel een kleine bedenking aangaande de prijs. Het gaat om een relatief recent model en de tweedehandsprijs lijkt me verdacht weinig te zijn om van een "volwaardige" lens te spreken. Mogelijks zit er ergens een "haartje" tussen.
            Groetjes,
            Alain
            ----------
            350d - Sigma 18-200 - Canon 300 f/4 IS L USM - Canon x1,4II
            Mijns inziens zijn er maar zéér weinig superzooms op de markt die kwalitatief genoeg zijn , op enkele uitzonderingen na zoals de bigma , Canon 28-300L en misschien nog enkele , maar deze lenzen kosten dan ook veelvouden van degene waar het hier over gaat, en als je van mening bent dat je met een Sigma 18-200 dezelfde platen gaat schieten dan met bvb een 70-200 dan kan dat maar één reden hebben : je hebt er nog nooit een gebruikt
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB
              Mijns inziens zijn er maar zéér weinig superzooms op de markt die kwalitatief genoeg zijn , op enkele uitzonderingen na zoals de bigma , Canon 28-300L en misschien nog enkele , maar deze lenzen kosten dan ook veelvouden van degene waar het hier over gaat, en als je van mening bent dat je met een Sigma 18-200 dezelfde platen gaat schieten dan met bvb een 70-200 dan kan dat maar één reden hebben : je hebt er nog nooit een gebruikt
              Hij zou nochtans de verschillen moeten weten als een foto met de Sigma op 200mm vergelijkt met zijn 300mm L lens.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Het gaat hier louter om het compromis van kwaliteit versus betaalbaarheid versus gebruiksgemak. Wij moeten allemaal die oefening maken. Natuurlijk is per definitie een zoomlens minder goed dan een vaste lens. Daar zijn we het roerend over eens. Ik wil er zelfs smalend bij vermelden dat de Sigma, in vergelijking met de 300mm, kraakt en kreunt dat het niet mooi is.
                Maar het blijft een verdomd handige lens en de fotobewerkingen liegen er niet om. Samen met de 300mm is het voor mij een perfect huwelijk, een goed compromis. Wanneer ik foto's laat drukken dan is dat steeds 20x30cm. Ik kan u verzekeren dat (eventuele) fouten mooi opvallen. De foto's van de Sigma en de Canon worden door mekaar gebruikt en geen kip die zich stoort aan de (subtiele) verschillen.
                Ik heb de tijden van de lenzenparade meegemaakt. Een groothoeklens, een standaardlens, een 80-200 zoomlens en dan nog eens een 500. En zeulen maar.
                De Sigma 28-300 kan misschien ronduit een slechte lens zijn. Ik ben in ieder geval niet te beroerd om te laten weten dat ik tevreden ben van de lens, al is het "maar" een Sigma.

Comment

Ik heb zo eens een superzoom 28-200 van vivitar gehad op mijn analoge eos500n. Ik had hier ook een Canon 28-105 USM voor en die stond er standaard op. Ik kon namelijk zo de foto's eruit halen die met de Vivitar waren genomen.
                  Te veel zoomfactor gaat altijd ten koste van kwaliteit.
                  Als je zo veel zoomfactor wil, koop dan een of ander compactje, da's nog een pak minder gesleur en waarschijnlijk niet veel verschil in kwaliteit.
                  Een DSLR koop je normaal net om lenzen te kunnen wisselen en op die manier, goede kwaliteitsfoto's nemen.
                  Wil je dit vooral niet gaan doen, waarom koop je dan een DSLR ?
                  4x zoomfactor lijkt me ruim voldoende. Ga je daar over, dan begint de pret met onscherpte, abberaties..
                  mijn 1 eurocentje bijdrage..
                  5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                  Fuji Finepix F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky
                    Een DSLR koop je normaal net om lenzen te kunnen wisselen en op die manier, goede kwaliteitsfoto's nemen.
                    Wil je dit vooral niet gaan doen, waarom koop je dan een DSLR ?
                    4x zoomfactor lijkt me ruim voldoende. Ga je daar over, dan begint de pret met onscherpte, abberaties..
                    mijn 1 eurocentje bijdrage..
                    Ik koop geen DSLR om lensjockey te spelen.
                    Ik heb een goede wandel lens, waarmee ik snel iets kan trekken. Als ik dan van lens moet veranderen is het meestal te laat.
                    Ik heb wel een DSLR om onder specifieke omstandigheden een specifieke lens op te zetten, daar ze voorbij de grenzen van de allround lenzen gaan. Dat wil daarom niet zeggen dat ik op een wandeling of een familie feestje met ne zak lenzen moet gaan rondwandelen. En je kunt dan zeggen, dan koop je beter een compactje voor de prijs van die lens. Misschien wel maar de kwaliteit die een 18-200 VR aflevert tov een compact of prosumer ligt toch nog een stuk hoger.

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      Ik koop geen DSLR om lensjockey te spelen.
                      Ik heb een goede wandel lens, waarmee ik snel iets kan trekken. Als ik dan van lens moet veranderen is het meestal te laat.
                      Ik heb wel een DSLR om onder specifieke omstandigheden een specifieke lens op te zetten, daar ze voorbij de grenzen van de allround lenzen gaan. Dat wil daarom niet zeggen dat ik op een wandeling of een familie feestje met ne zak lenzen moet gaan rondwandelen. En je kunt dan zeggen, dan koop je beter een compactje voor de prijs van die lens. Misschien wel maar de kwaliteit die een 18-200 VR aflevert tov een compact of prosumer ligt toch nog een stuk hoger.

Hubert
                      Exact! Voor spetterende portret foto's zal ik de lens heus niet gaan gebruiken.

Maar wanneer ik op reis ben met mijn backpack ben ik blij met elke gram die ik niet mee hoef te dragen. Ik ben dan ook echt niet van plan om met een tas vol kleding, kookgerei, tent, slaapzak, etc, ook nog is een verzameling lenzen mee te nemen.

Bovendien koop je mijn inziens een SLR niet alleen voor het kunnen verwisselen van lenzen. De opname mogelijkheden zijn namelijk ook uitgebreider dan een compact camera. Mocht een compact camera deze mogelijkheden wel hebben, zijn ze vaak diep opgeborgen in allerlei menu's wat veel te veel tijd kost en niet gebruiksvriendelijk is.

Comment

Working...
                      X