Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de drie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke van de drie?

Ik ben aan het twijfelen om mijn nikon 18-70 (kitlens) te vervangen door ofwel een sigma 18-125 of sigma 18-200. Vooral voor het extra bereik (makkelijker om gewoon mee rond te lopen) en omdat ik de sigma 70-300 heb en het eigenlijk handig vind om wat overlap te hebben. Maar welke is nu het beste/handigste.

mvg,

Benjamin
    Flickr

Re: Welke van de drie?

De 18 - 125 is zeker een goede keuze alhoewel ik de voorkeur geef aan de Nikor met dit bereik.

Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Re: Welke van de drie?

Oorspronkelijk geplaatst door ikke06
      Ik ben aan het twijfelen om mijn nikon 18-70 (kitlens) te vervangen door ofwel een sigma 18-125 of sigma 18-200. Vooral voor het extra bereik (makkelijker om gewoon mee rond te lopen) en omdat ik de sigma 70-300 heb en het eigenlijk handig vind om wat overlap te hebben. Maar welke is nu het beste/handigste.

mvg,

Benjamin
      Ik denk dat je dan een kwalitatief goede kitlens gaat vervangen door een lens die zeker in het bereik van de kitlens minder goed. De Nikon 18-200 VR is in dit bereik minstens even goed maar kost wel een stuk duurder.
      Ik zou ofwel:
      - voor de Nikon gaan
      - naar een lichtgevoeliger lens gaan
      - zo houden tot een van de 2 vorige kan gedaan worden of een koopje op de kop kunt tikken.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
      X