Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Extender

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Extender

Ik zou graag de Extender EF 1.4x II wilen aanschaffen!

Maar het liefste de: Extender EF 2x II

Ik weet volgende te tekst wel natuurlijk het volgende.

De effectieve opening van de lens wordt vergroot met respectievelijk één of twee stops.
    Autofocus werkt niet wanneer de effectieve maximale opening groter is dan f/5,6 (groter dan f/8 bij de EOS 1V en EOS 3).

Maar ik zou eigenlijk wilen weten of mijn camera anders zou kunnen reageren?
    Dus als iemand een Canon EOS 5D heeft?

Bij Canon schrijft men het volgende over de EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM:
    L-serie super telezoomobjectieven voorzien van Image Stabilizer.
    De elementen van fluoriet en Super UD-glas elimineren de kans op een secundair spectrum.
    Image stabilizer garandeert tevens een hoge afbeeldingkwaliteit bij alle brandpuntafstanden en
    heeft twee standen en is compatibel met de Extender 1,4x en 2x.

Dus: compatibel met de Extender 1,4x en 2x!!

MAAR!!!

Ik heb dus een: EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM!!!

Iemand ervarig met deze en de extender EF 2x II?

Over diverse andere lensen met andere camera's lees ik wel ervaringen, maar ik zou het graag wilen weten van mijn gereedschap.

Re: Canon Extender

Oorspronkelijk geplaatst door verdriet
    Ik weet volgende te tekst wel natuurlijk het volgende.

De effectieve opening van de lens wordt vergroot met respectievelijk één of twee stops.
    Autofocus werkt niet wanneer de effectieve maximale opening groter is dan f/5,6 (groter dan f/8 bij de EOS 1V en EOS 3).
    verdriet, verkleind, kleiner.

Bij Canon schrijft men het volgende over de EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM:
    L-serie super telezoomobjectieven voorzien van Image Stabilizer.
    De elementen van fluoriet en Super UD-glas elimineren de kans op een secundair spectrum.
    Image stabilizer garandeert tevens een hoge afbeeldingkwaliteit bij alle brandpuntafstanden en
    heeft twee standen en is compatibel met de Extender 1,4x en 2x.

Dus: compatibel met de Extender 1,4x en 2x!!
    Daar heb je wel heel veel woorden voor nodig om tot die laatste conclusie te komen. Maar wat is sowieso het nut van de quote als je een heel andere lens hebt en ook vraagt naar de combinatie van jouw lens met de 2x-extender?
    Last edited by Leonidas; 13 juni 2006, 07:26.

Comment

Re: Canon Extender

Ik vind persoonlijk dat uw lens niet geschikt is voor gebruik van een converter.
      Een superzoom is al een compromis, een extender is ook een compromis, samen vormen ze een "te groot" compromis. Althans voor mij.
      De 1.4 X zal het uiteraard beter doen dan de 2X maar een verlies van 1 stop geeft je F8 en een verlies van 2 stops geeft je F11, wat dus wil zeggen dat van autofocus er geen sprake meer is. De externders zijn geschikt voor bijvoorkeur vaste telelenzen met een bereik van 135mm of groter, een uitzondering daarop is de 70-200 F2.8 die ook perfect werkt met de Canon Extenders.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
      X