Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof in lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stof in lens

Hey jongens,

Ik heb sinds 29/05 een Canon 350D gekocht bij Konijnberg in België en heb meteen een EFS 17/85mm IS UMS lens aangeschaft.

Nu merk ik dat er een wit stofpuntje in de lens zit, wat je natuurlijk ook ziet op de foto's.

Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem gehad en hoe verloopt dat dan met de garantie? Valt dat terug op 6 maanden na herstelling?

Wat ook lastig is dat ik nog geen factuur heb gekregen, iets wat ze gingen opsturen aangezien de kassa het toen nog niet deed. Heb wel de 'reserveringsbon' in mijn bezit...

Re: Stof in lens

ik zou zeggen, test eerst eens met een andere lens... want ik ben zeker dat het gewoon stof is op de sensor, of het moet een nogal groot stuk stof zijn.

Om de sensor te reinigen effe zoeken... en anders ev terug naar winkel, misschien doet die het voor jou en anders ben je camera kwijt... of vraag een andere...

ev. een foto doorsturen...

Lesley.
    -=- Light is the key...

Comment

Bedankt voor het respons

Maar helaas zit er wel degelijk een wit puntje in m'n lens, het is duidelijk zichtbaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kanter
        Maar helaas zit er wel degelijk een wit puntje in m'n lens, het is duidelijk zichtbaar...
        al je de lens van je toestel haalt, en kijkt door de lens en ziet het stofje, ja dan zit het erin... winkel gaan...
        -=- Light is the key...

Comment

Ja dan zul je er mee terug moeten das de beste oplossing. mvg duindistel

Comment

Terug daarmee. Ik zou wel eerst telefonisch contact opnemen.
            Waarschijnlijk krijg je gewoon een andere.

Comment

Wel gotver!

Ik bel daar naartoe en het valt dus mss NIET onder garantie, omdat stof overal kan voorkomen!

Moet eerst langsgaan en dan gaan ze dat eens bekijken.

Wat is dat nu voor een antwoord?

Comment

Wel ben eens benieuwd naar de service van konijnenberg.Hou ons op de hoogte hé. mvg duindistel

Comment

Imho. kan een klein stofdeeltje of luchtbel in een van de lenscomponenten geen zichtbaar storend effect hebben op het beeld.
                  Vroeger hoorde men wel eens de stelling dat goed optisch glas zelfs kon herkend worden door de aanwezigheid van kleine luchtbelletjes!?...
                  Als er bij elke opname systematisch een zichtbare spot op de beelden komt, dan ligt het wschl. aan de sensor (doorlaatfilter).
                  Als dit probleem zich echter alleen met die bepaalde lens voordoet, dan is er iets anders mis met die lens en dan moet ze idd. wél terug.

Comment

Mja,

ik heb geen andere lens dus kan het niet proberen :s

Maar je kan het effectief zien dat er een wit puntje in de lens ziet en ook op veel van de foto's die ik trek...

Het is niet enorm zichtbaar, maar toch merkbaar, zeker als je het weet.

Ga d'r nu naartoe, hopelijk willen ze dat herstellen / vervangen (liefst het tweede, want dan moet ik ni zo lang wachten )

Anders ga ik nooit meer naar Konijnenberg, vind zoiets niet kunnen eerlijk gezegd.

Comment

niet laten herstellen.. omwisselen... tis nog maar 2 weken oud... hopelijk doen ze ni moeilijk, ands doe jij maar eens moeilijk...
                      -=- Light is the key...

Comment

Wel,

het wordt niet meer ingeruild omdat het langer is dan 8 dagen geleden is dat ik het heb gekocht.

Er is wel mogelijkheid om het terug te laten opsturen naar Canon, maar de kans is groot dat het net in dezelfde staat wordt teruggestuurd volgens Konijnenberg, aangezien stof in de lens niet als defect wordt beschouwd.

Er werd ook gezegd dat het stipje normaal gezien niet op de foto's zichtbaar zou zijn.

Ik zal wel zien zeker? Ik heb de lens echt wel nodig deze zomer, dus heb hem niet laten opsturen voor reparatie.

Mocht er echt een stip op de foto's komen, dan stuur ga ik nog wel eens langs na de zomer...

Comment

...
                          Mocht er echt een stip op de foto's komen, dan stuur ga ik nog wel eens langs na de zomer...
                          Ben je dan toch niet meer zeker dat er idd. steeds een zelfde vlekje op de foto's komt met deze lens tgv. het stofje in het glaswerk?....

In je eerste post schreef je nochtans: "...Nu merk ik dat er een wit stofpuntje in de lens zit, wat je natuurlijk ook ziet op de foto's..."

Als je niet steeds op elke foto en op dezelfde plek een vlekje aantreft zou ik me toch geen zorgen maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                            Ben je dan toch niet meer zeker dat er idd. steeds een zelfde vlekje op de foto's komt met deze lens tgv. het stofje in het glaswerk?....

In je eerste post schreef je nochtans: "...Nu merk ik dat er een wit stofpuntje in de lens zit, wat je natuurlijk ook ziet op de foto's..."

Als je niet steeds op elke foto en op dezelfde plek een vlekje aantreft zou ik me toch geen zorgen maken...
                            Eergisteren heb ik 's avonds een aantal foto's getrokken en ik zag steeds een witte stip op dezelfde plek.

Nu heb ik de spiegel wat schoongemaakt en zie de stip niet meteen terug. Ga vandaag nog wat foto's nemen om het te testen...

Hopelijk is het opgelost...

Comment

Eergisteren heb ik 's avonds een aantal foto's getrokken en ik zag steeds een witte stip op dezelfde plek.

Nu heb ik de spiegel wat schoongemaakt en zie de stip niet meteen terug. Ga vandaag nog wat foto's nemen om het te testen...

Hopelijk is het opgelost...
                              Stof op de spiegel heeft GEEN invloed op de foto, om de simpele reden dat de spiegel opklapt als de foto gemaakt wordt.
                              Spiegel schoonmaken verandert niets aan het al dan niet aanwezig zijn van de vlek. Het zou toch wel interessant zijn die vlek eens op foto te zien.
                              fotosite

Comment

Working...
                              X