Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3000 euro te besteden, wat nu ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3000 euro te besteden, wat nu ??

3000euro besteden zou bij mij gaan als volgt

Canon EF 70-200L 2.8 IS : 1750€
    Canon EF 100-400L IS : 1350€ (na cashback)

Das een totaal van 3100€ (die 100€ extra is deze combinatie echt wel waard hoor). Een breedhoek heb ik al dus die hoef ik niet meer.
    http://markwijnants.zenfolio.com/
    Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

Comment

Je houdt Nikons vast en Canons en dan kies je voor Canon?
      Tja over smaak valt niet te twisten. Maar als het over lenzen gaat doe je met de Sigma 18-50 en 70-200 zeker een goede keuze. let wel bij de 18-50 op goed verdeelde scherpte, want exemplaren verschillen nu eenmaal; met de 70-200 zal je daar minder last van hebben.
      Laat de 28-70 Tamron maar zitten want eer je daar een goed exemplaar van vindt heb je in 3 fotozaken de hele voorraad uitgetest, bovendien zul je die lens als je hem hebt zelden gebruiken, want de 18-50 is een veel handiger bereik. de stap van 50 naar 70 is ook veel te klein.
      Voor het overgebleven geld kun je beter een groothoekzoom of een macrolens kopen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mark w.
        3000euro besteden zou bij mij gaan als volgt

Canon EF 70-200L 2.8 IS : 1750€
        Canon EF 100-400L IS : 1350€ (na cashback)

Das een totaal van 3100€ (die 100€ extra is deze combinatie echt wel waard hoor). Een breedhoek heb ik al dus die hoef ik niet meer.
        Voor die 3000 euro moet ik ook nog een camera kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
          Je houdt Nikons vast en Canons en dan kies je voor Canon?
          Tja over smaak valt niet te twisten.
          Die keuze is inderdaad eentje op gevoel, ik zal me aan de 30D geen miskoop doen denk ik toch.

Laat de 28-70 Tamron maar zitten want eer je daar een goed exemplaar van vindt heb je in 3 fotozaken de hele voorraad uitgetest, bovendien zul je die lens als je hem hebt zelden gebruiken, want de 18-50 is een veel handiger bereik. de stap van 50 naar 70 is ook veel te klein.
          Kijk dit soort reacties heb ik wat aan

Comment

Heb je ook wel eens aan primes gedacht?
            Ik zou als ik jouw was eerst de camera kopen met een 50/1.4 bijvoorbeeld en dan eerst eens kijken hoe dat bevalt.
            Ik vind het in ieder geval heerlijk om met lichtsterke primes te werken.
            Vooral voor portretten is het erg mooi.
            Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
            EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ioHpeiH

Kijk dit soort reacties heb ik wat aan
              Oei, de meeste exemplaren die ik 'ken' zijn toch van de eerste keer goed... Pas op met zulke reacties!

18mm zou zeker meegenomen zijn, maar ook 75 is leuk. Trek maar eens een evenement waar je niet dichter kan, en het onderwerp soms plots dicht staat, en soms net ietsjes verder af.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fatje
                Hallo

Ik ben ook begonnen met de pro1 en later ook overgeschakeld op dslr (20D) en toen met dezelfde vraag geworsteld. Mijn conclusie was de volgende :
                canon 17-40 F4 (+- €700)
                canon 70-200 F4 (+- €700)
                canon 100 macro f2.8 (+- €490)
                Ik moet zeggen ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. Natuurlijk heb je hiervoor geen 2.8 lenzen, maar met een iets hogere iso (geen probleem bij dslr, wel met de pro1) is dit perfect op te lossen.
                Dit voorstel klinkt wel erg goed. Ik heb verder zelf geen ervaring met Canon, maar deze keuze zou ik zelf waarschijnlijk ook maken. Wat ik belangrijk zou vinden, is dat de lenzen (in ieder geval de walkaround (17-40 dus)) snel focussen (USM), wat beide L-lenzen doen (de macro volgens mij ook).
                D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ioHpeiH
                  Een 18-200 superzoom zou waarschijnlijk slechter uitvallen dan de lens op m'n pro 1.
                  Is die 18-200mm lens dan echt zo hopeloos? Ben zelf ook aan het stoeien welke lenzen ik ga kopen voor mijn D200 maar de 18-200mm leek me een leuke wandellens om mee te beginnen. Dan kun je later altijd nog prime lenzen kopen....
                  Last edited by Scrat; 27 mei 2006, 06:24.
                  Nikonian met een D2X, D2Hs en Hasselblads... en sinds gisteren een D200 in mijn fototas
                  Ben nu mijn foto equipment een beetje aan het updaten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scrat
                    Is die 18-200mm lens dan echt zo hopeloos? Ben zelf ook aan het stoeien welke lenzen ik ga kopen voor mijn D200 maar de 18-200mm leek me een leuke wandellens om mee te beginnen. Dan kun je later altijd nog prime lenzen kopen....
                    Vooral minder lichtsterk ( voor binnenshuis niet echt ideaal; maar daar zijn andere alternatieven voor b.v. primes ).

Hopelijk komt die zon nog eens boven... dan zal ik die 18-200 eens testen...

Comment

Voor het overgebleven geld kun je beter een groothoekzoom of een macrolens kopen.
                      Voila , daar ben ik het weer helemaal mee eens.

Ik stel twee opties voor:

Canon 30D
                      Tamron 17-50/2.8 (volgens eerste testen véél beter dan de 18-50 van sigma)
                      Sigma 70-200/2.8
                      Tamron 90mm/2.8 MACRO - kan ook dienst doen als portretlens

Begin daarmee, achteraf kan je met de rest van het geld (of mits wat sparen) een echte breedhoeklens kopen of een telelens

Je kan bij Canon blijven, en een 17-55/2.8 IS kopen + EF 70-200/4.0, maar dan hou je geen geld over voor een macrolens

Fuji S3 Pro
                      Ik ben zelf Canon eigenaar (5D) ; en als ik geen 5D zou hebben zou ik met een Fuji S3 Pro werken. Je ziet de mensen in het Nikon kamp die camera wegdoen, en hem dan terugkopen. Waarom? Alhoewel de camera een kleine buffer heeft en erg lang doet over het wegschrijven van de foto's, is de beeldkwaliteit die uit dat doosje komt echt wel goed, en wat mij betreft zeker een verdieping boven de 30D. Ik heb met Trebs eens een testje gedaan, en dynamisch bereik van de S3 is groter dan dat van de 5D. En laat dynamish bereik nu net één van de belangrijkste beperkingen zijn in ofotografie, zeker in digitale ). Verder is de body erg comfortabel
                      De camera kostte een jaar geleden nog > 2000 EUR, wordt nu verkocht voor 1000 EUR. Is volgens mij vandaag dé camera in zijn prijsklasse, tenzij je sportfotografie doet.
                      Ga hem zeker eens uitproberen zou ik zo zeggen

sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                        Voila , daar ben ik het weer helemaal mee eens.
                        Fuji S3 Pro
                        Ik ben zelf Canon eigenaar (5D) ; en als ik geen 5D zou hebben zou ik met een Fuji S3 Pro werken. Je ziet de mensen in het Nikon kamp die camera wegdoen, en hem dan terugkopen. Waarom? Alhoewel de camera een kleine buffer heeft en erg lang doet over het wegschrijven van de foto's, is de beeldkwaliteit die uit dat doosje komt echt wel goed, en wat mij betreft zeker een verdieping boven de 30D. Ik heb met Trebs eens een testje gedaan, en dynamisch bereik van de S3 is groter dan dat van de 5D. En laat dynamish bereik nu net één van de belangrijkste beperkingen zijn in ofotografie, zeker in digitale ). Verder is de body erg comfortabel
                        De camera kostte een jaar geleden nog > 2000 EUR, wordt nu verkocht voor 1000 EUR. Is volgens mij vandaag dé camera in zijn prijsklasse, tenzij je sportfotografie doet.
                        Ga hem zeker eens uitproberen zou ik zo zeggen

sugar
                        Wat moet ik sugar hier bijtreden, ik heb de S3 Pro ook gehad en verkocht om de D200 aan te schaffen, qua snelheid en handelbaarheid bij snelle actiesporten is de D200 een juweeltje, qua kleuren en dynamisch bereik is de S3 echt onovertroffen, had ik de centen niet nodig gehad voor de D200, dan had ik de S3 zeker gehouden. Het is en blijft een unieke camera. En nu ga ik iets strafs zeggen, als er een S4 uitkomt met dezelfde snelheid van de D200 met nog steeds hun super CCD er in, dan gaat de D200 buiten en komt die S4 in mijn fotozak te zitten.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                        X