Heeft iemand hier ook het volgende verschijnsel.
Sinds kort werk ik met de D200 en alleen maar lof over het toestel.
Als ik nu mijn af 35-70 opzet en nog maar een ietsie pietsie in tegenlicht ga werken krijg ik onmiddelijk een sluier over mijn beeld.
Precies een lichte mist voor mijn lens.
En nee mijn lens is niet stuk of vuil,vettig,enz.
Met mijn andere lenzen(zie profiel) heb ik dit niet.
Heb jaren met deze lens op de S2 gewerkt en nooit voor gehad.
Wanneer ik mijn sigma groothoek nog had was deze ook wel gevoelig aan tegenlicht en dit is nu volledig verdwenen met de nikon 12/24.
Je kan nu ook moeilijk zeggen dat de 35-70 geen goede lens is,staat toch gekend als een van de top lenzen van nikon, of ben ik achterhaald?
In mijn hoofd speelde ook al een tijdje het idee om deze eventueel te vervangen door een 18-70/2.8.
Daar ik met de 35-70 soms te kort kom bij binnenopnames en de 28-70 mij meer bewegingsruimte zou geven.
Wie heeft een verklaring voor mijn prbleem of kent/werkt met de 2de lens.
Of zie ik een simpele instelling over het hoofd?
mvg,
peter.
Sinds kort werk ik met de D200 en alleen maar lof over het toestel.
Als ik nu mijn af 35-70 opzet en nog maar een ietsie pietsie in tegenlicht ga werken krijg ik onmiddelijk een sluier over mijn beeld.
Precies een lichte mist voor mijn lens.
En nee mijn lens is niet stuk of vuil,vettig,enz.
Met mijn andere lenzen(zie profiel) heb ik dit niet.
Heb jaren met deze lens op de S2 gewerkt en nooit voor gehad.
Wanneer ik mijn sigma groothoek nog had was deze ook wel gevoelig aan tegenlicht en dit is nu volledig verdwenen met de nikon 12/24.
Je kan nu ook moeilijk zeggen dat de 35-70 geen goede lens is,staat toch gekend als een van de top lenzen van nikon, of ben ik achterhaald?
In mijn hoofd speelde ook al een tijdje het idee om deze eventueel te vervangen door een 18-70/2.8.
Daar ik met de 35-70 soms te kort kom bij binnenopnames en de 28-70 mij meer bewegingsruimte zou geven.
Wie heeft een verklaring voor mijn prbleem of kent/werkt met de 2de lens.
Of zie ik een simpele instelling over het hoofd?
mvg,
peter.
Comment