Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefgondel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statiefgondel

Ik heb zojuist een Canon 70-200 F4.0 aangeschaft. Echt een superlens, heb er geen andere woorden voor!!

Maar even een vraagje. Je kan er als optie een statiefgondel bijkopen. Maar wat is dat precies? Je kan je camera toch gewoon ook zonder zo'n ding op je statief zetten? Tenminste met mn oude lens wel.

Re: Statiefgondel

zo'n statief gondel laat je toe je lens zelf op statief te zetten. Grote lenzen zijn nogal zwaar. Als je dan de camera vastzet dan is je statiefkop nogal slecht gebalanceerd wat soms niet prettig werkt.

wouter.
    Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouterdhoye
      zo'n statief gondel laat je toe je lens zelf op statief te zetten. Grote lenzen zijn nogal zwaar. Als je dan de camera vastzet dan is je statiefkop nogal slecht gebalanceerd wat soms niet prettig werkt.

wouter.
      Ik ken het gewicht niet van de 70-200 F4 maar bv een 70-200 2.8 weegt 1.4 kg.
      Niet bevorderlijk om dan je camera op statief te zetten en die lens met haar volle gewicht op de mount te laten zitten. Dus : voor kleine lenzen geen probleem, maar langere lichtsterke tele's zou ik toch maar op een statiefgondel plaatsen.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Ik ken het gewicht niet van de 70-200 F4 maar bv een 70-200 2.8 weegt 1.4 kg.
        Niet bevorderlijk om dan je camera op statief te zetten en die lens met haar volle gewicht op de mount te laten zitten. Dus : voor kleine lenzen geen probleem, maar langere lichtsterke tele's zou ik toch maar op een statiefgondel plaatsen.
        Een 70-200 f4 weeg maar 0,7 kg en dan zal het niet echt nodig zijn om een statiefgondel te gebruiken. Dat zal ook de reden zijn waarom Canon die er niet standaard bijlevert (en zo kunnen ze er ook meer aan verdienen als er toch iemand zo'n statiefgondel wil aanschaffen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Working...
        X