Thanks,
voor F/5.6 is het resultaat goed,
maar de onderkant van de munt is precies toch niet echt scherp (of zie ik niet goed)
Inderdaad, had ik niet op gelet. Kan waarschijnlijk wel beter, maar ik fotografeer normaal nooit dergelijke zaken, heb het nu eens geprobeerd omdat er vraag naar was.
Inderdaad, had ik niet op gelet. Kan waarschijnlijk wel beter, maar ik fotografeer normaal nooit dergelijke zaken, heb het nu eens geprobeerd omdat er vraag naar was.
Is waarschijnlijk een scherpediepte probleem(F5.6 bij 170mm)
Ik veronderstel op ±50cm getrokken dan is de DOF zeer klein en als je dan niet recht boven de 50 cent staat, is dat tussen de bovenkant en de onderkant al direct enkele mm. Ik kan de dof niet goed zien met dofmaster maar het lijkt me veel kleiner dan enkele mm.
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Is waarschijnlijk een scherpediepte probleem(F5.6 bij 170mm)
Ik veronderstel op ±50cm getrokken dan is de DOF zeer klein en als je dan niet recht boven de 50 cent staat, is dat tussen de bovenkant en de onderkant al direct enkele mm. Ik kan de dof niet goed zien met dofmaster maar het lijkt me veel kleiner dan enkele mm.
Hubert
je hebt gelijk, ik stond er inderdaad niet recht boven.
Ik zou toch eens dringend een macro lens moeten aanschaffen. :o
Deze zijn gemaakt met de 18-200 vr.
Goed genoeg ?
ExposureTime : 1/500Sec
FNumber : F5,6
FocalLength : 200,00(mm)
ExposureTime : 1/400Sec
FNumber : F5,6
FocalLength : 200,00(mm)
Heb nu al enkele weken de 18-200. Gewoon een sjaaalige lens
Minstens even scherp als de 18-70, distortie tussen 18-24 even groot in beide lenzen (hoewel de 18-200 ietiepietsie beter scoort). Vignettering is ook een pak beter bij de 18-200, enkel op grotere zoombereiken durft ze eens harder op haar bek gaan. Maar dit t.o.v. van de voordelen is maar peanuts..
Flitsen tussen 18-24 met de interne flits is wel wat vervelend.. maar extern gaat perfect!
Die 18-70 vliegt dus de deur uit..
---------------------------------------------
Nikon D750 + wat glasservies
Comment