Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L koorts

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • L koorts

    Hallo,

    Ik heb me vorig jaar bij mijn 10D een sigma 18-125 aangeschaft. Hoewel ik nog steeds tevreden ben van deze lens, zie ik het verschil met mijn sigma 100-300EX. Deze lens is geruisloos, veel snellere AF, mooiere kleuren, superbokeh, ... Aangezien ik vooral een standaarbereik gebruik zou ik me daarin toch ook wat willen upgraden. Alleen... waarmee?
    De canon 24-105L lijkt me een ideale lens, alleen lever ik dan serieus op mijn groothoek in. Dat is de enige reden waarom ik nog geen upgrade gedaan heb. Een andere mogelijkheid zijn de nieuwe 17-55, 16-50 enz, maar ik besteed liever geen fortuin aan een croplens. De 24-105 zou ik kunnen combineren met een 17-40L, maar ik zou evengoed mijn sigma kunnen houden in het groothoekbereik (vooral ook omdat de sigma 17-40 nu ook geen wereldlens is, of vergis ik mij?)
    Dus, zou ik bij iemand eens de 24-105 kunnen komen uittesten op een avondje? Ik zou oa willen zien of ik de breedhoek niet te hard zou missen, en of de upgrade echt significant is. Eventueel zou ik de 17-40 ook wel eens willen vastnemen
    In het ideale geval een goede ziel ergens in de buurt van Leuven...
    Of ziet iemand nog andere upgrade-opties?
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

  • #2
    Re: L koorts

    Je kan hier wel eens een 24-105 IS testen. (Tienen) Eerlijk gezegd zou ik het nooit doen, je gaat die breedoek missen .
    Ik zou een 17-55 IS kopen, en als je die te duur vindt al scroplens, zou ik voor de sigma 18-50 of de Canon 17-40 gaan...

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: L koorts

      Mja, die groothoek is net wat ik wat vrees. Maar wat ik zou willen is een retescherpe lens, snelle AF, stil, mooie kleuren, en nog een redelijk bereik. En dan kom je bijna vanzelf bij de 24-105. Ofwel er direct nog een 5D'tje bijdoen
      Thx voor t voorstel, ik zal zien of ik binnenkort eens in Tienen geraak. Ik laat je dan nog wel iets weten.
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Re: L koorts

        Volgens mij past de EF-S 17-55 niet op een 10D.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: L koorts

          goede opmerking bird. was ik effe vergeten

          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment

          Working...
          X