Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50: welke lens voor macro's?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D50: welke lens voor macro's?

Hey allemaal,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Nikon D50 en heb er de standaardlens 18-55 bij en dan nog de extra lens 70-300.
    Nu vraag ik me af, die prachtige macro foto's die hier passeren, kunnen die ook met de D50 gemaakt worden? Zo ja, met welke lens?
    Ik vermoed dat dat met een hele andere lens zal zijn als die die ik nu al heb...
    Ben benieuwd, want vind die foto's echt zoo prachtig!

groetjes!
    Karo
    -xxx-

Karo

Re: Nikon D50: welke lens voor macro's?

Nikkor 105mm 2.8 micro is één van de mogelijkheden
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karo1980
      Hey allemaal,

Nu vraag ik me af, die prachtige macro foto's die hier passeren, kunnen die ook met de D50 gemaakt worden? ...
      Ja natuurlijk!
      Best is een speciale macro-lens.
      Doe eens een search op dit forum onder "macro" en je zal er heel wat van kunnen opsteken.
      Een goede macro-lens kost natuurlijk wat geld.
      Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met de Sigma 150mm f2.8 APO DG Macro. Lichtsterk, goed handelbaar, robust én compact.
      Last edited by LucD; 17 mei 2006, 23:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
        Nikkor 105mm 2.8 micro is één van de mogelijkheden
        Of Sigma 105mm 2.8 Macro en 180mm 3.5Macro.
        Bij de Nikon of Sigma 105mm heb je aan deze lens ook een goede portret lens.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

hallo :

hier staat er eentje :

Ik verkoop mijn Nikkor Micro AF-D 105mm + B&W UV. De lens is zoals altijd in perfecte staat en compleet met doppen en verpakking. Vraagprijs : 425 Eur of doe een ernstig bod

gtx
          BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
          It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karo1980
            Hey allemaal,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Nikon D50 en heb er de standaardlens 18-55 bij en dan nog de extra lens 70-300.
            Nu vraag ik me af, die prachtige macro foto's die hier passeren, kunnen die ook met de D50 gemaakt worden? Zo ja, met welke lens?
            Ik vermoed dat dat met een hele andere lens zal zijn als die die ik nu al heb...
            Ben benieuwd, want vind die foto's echt zoo prachtig!

groetjes!
            Karo

Ik heb zelf ook een D50, in combinatie met de Sigma 150 mm. De lens heeft om en bij de 600 € gekost, en kan dus niet echt goedkoop worden genoemd. Maar omdat dit een 150 mm lens is, kan ik nu wel voldoende werkafstand nemen, om schuwe beestjes niet te verjagen.

Ik heb een link naar een passend artikel op BD: Welke macrolens moet ik nemen?. Hier staan de verschillen tussen 'lange' en 'korte' macrolenzen uitgelegd. De prijs varieert naargelang de 'lengte' van de lens. Met de Nikon 105 die internethuman in zijn post vermeldt, kan je trouwens al heel wat bereiken ...

Tot slot: macro fotografie baart veel oefening. Maar 't is een leuke mannier om veel uit je toestel te leren halen. En mooi om naar te kijken!

groeten
            ps op m'n site staan wat van m'n macro beginnersfoto's met de D50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper
              Of Sigma 105mm 2.8 Macro en 180mm 3.5Macro.
              Bij de Nikon of Sigma 105mm heb je aan deze lens ook een goede portret lens.
              Klopt als een bus, ik heb zelf de Sigma 105 en die maakt haarscherpe portretten.
              Vooral bij portretten van dieren is de wat langere afstand dan de klassieke 50mm meegenomen.
              fotosite

Comment

Ik kan alleen maar LucD en Mister B bijtreden.
                Ik heb ook een D50 en sinds kort ook de sigma 150mm: superlens! Maar die heb je natuurlijk niet voor niets.

hier staan er twee van mij, met de 150mm macrolens:
                http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=112148
                http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=112285

Peter

Comment

Ik kan de tevreden gebruikers van de sigma 150 enkel bijtreden, al geloof ik zeker dat dit niet de enige goede macrolens is op de markt.
                  http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikL
                    ... al geloof ik zeker dat dit niet de enige goede macrolens is op de markt.
                    Niemand die dàt ooit heeft durven beweren!...

Comment

Working...
                    X