Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF S 17-85 walkaround><sigma 18-125???prijs kwaliteit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF S 17-85 walkaround><sigma 18-125???prijs kwaliteit

Ik ben van plan om eerdaags de eos 350 D
    te kopen. Nu wil ik de kitlens er niet bijnemen, wegens te weinig bereik op vakantie.PS: heb nog analoogtoestel met 28-80 mm en ik merk dan ook dat ik geregeld net te kort kom en dus moet veranderen van lens (zeer zware, lange 75-300 mm), en dit meestal voor ongeveer 130-140 mm bereik (beetje meer bereik dus!).

Is in dit geval de 17-85 een goede aankoop?
    Heb in t weekend even kunnen zien door de lens en ik had toch een goede indruk hiervan.
    Heb ook eens door de sigma 18-125 lens kunnen zien, maar ik had de indruk dat hier de kleuren niet zo mooi waren (was dan wel op de nikon D50)??
    Had dan wel weer fijnere (lees verder bereik) zoom= voordeel??

Ps: Kan ik met deze lens ook nog mooie plaatjes schieten binnen (op restaurant of museum bijv)? Schaf mij achteraf normaal nog flitser aan

Amaai wat een post!
    Alvast bedankt voor reactie
    Last edited by pomeke; 9 mei 2006, 07:58.

Re: EF S 17-85 walkaround&gt;&lt;sigma 18-125???prijs kwaliteit

Ik heb de 17-85mm lens en ik ben er zeer tevreden van. Ondanks het feit dat ze niet zo lichtsterk is, heb ik bijna nooit een externe flits nodig.
    Op de EOS 350 heb je trouwens een bereik van 28-135mm omwille van de cropfactor.

De Canon lens is een aanrader.
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

De sigma 18-125 is een zeer fijne wandellens. Met veel plezier gebruikt in het verleden. In vergelijking met de 17-85 IS ontbreekt uiteraard ten eerste de IS, die in dit geval vooral gebruikt kan worden in lowlight. Bij een mooie dag heb je aan deze feature weinig gezien het bereik. Bij de sigma heb je dan weer 40mm(x1.6 = 64mm) extra, maar geen IS. Tevens is de sigma een DC objectief, met kleinere beeldcirkel waardoor je deze niet zal kunnen gebruiken op full frame camera's. De EF-S aanduiding van de 17-85 houdt ook in dat je ze niet op de 5D zal kunnen gebruiken als je upgrade. Vermoedelijk zal de 17-85 wel sneller én stiller focussen. Het derde grote verschil, zoals je hieronder in de korte bespreking kan lezen is natuurlijk de prijs. Prijs/kwaliteit zijn ze beide aan elkaar gewaagd, maar of IS de meerprijs rechtvaardigd, ...

Hier kan je een vergelijkende test lezen tussen beide lenzen:

Hopelijk helpt het je om een beslissing te nemen.
      Mvg,
      Johan
      Last edited by yowan-kenobi; 9 mei 2006, 06:28.

Comment

Ik heb op andere forums gelezen dat de 17-85 een stofzuiger is: er komt blijkbaar zeer snel stof in de lens!

Is dit zoveel meer meer dan bij andere zoomlenzen en wat voor negatieve invloeden heeft dit?

Comment

Ik heb de 18-125 Sigma
          En als je enkel fotos wil zien kijk dan even op
          http://foto.telenet.be/5000755372
          Naar foto's 2,3,4,5,6,7,8,9,10 deze zijn met de 18-125 gemaakt

En ben er zelf heel tevreden over.

Grts
          Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pomeke
            Ik heb op andere forums gelezen dat de 17-85 een stofzuiger is: er komt blijkbaar zeer snel stof in de lens!

Is dit zoveel meer meer dan bij andere zoomlenzen en wat voor negatieve invloeden heeft dit?
            Bij elke zoomlens krijg je een luchtverplaatsing als je zoomt. Dan komt er dus altijd lucht binnen (of blaast je die eruit), en als er dan stofdeeltjes in de lucht hangen, dan is er kans dat die mee binnen geraken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik heb ergens gelezen dat een UV filter op een 'non weathersealed' lens ook al helpt om de kans op stofjes in de lens te verminderen, vooral in de voorste elementen, achtereen zit ie zowiezo al tegen de body ... die ook niet weathersealed is trouwens, en bijgevolg ook niet stofdicht !

Zelfs als je nooit van lens zou verwisselen komt er na verloop van tijd toch nog stof in de camera en in de lens ... zolang dit op de foto's niet zichtbaar is of met PhotoShop nog snel te verwijderen valt zou ik mij hier dus absoluut geen zorgen over maken.

De 17-85 is trouwens een prima walkaround lens, en met IS als bonus, akkoord iets duurder dan de andere lenzen (zoals 18-125 en 17-70 van Sigma), maar als je echt veel boven de 85mm zit zou ik toch opteren voor een 70-300 IS (wat ik ook gedaan heb trouwens) ... mijn combinatie om te beginnen met de 350D zal trouwens een 17-85 IS, een 50 1.8 en een 70-300 IS zijn, na de zomer komen hier een 10-22 en een 100-400 IS (of Bigma, weet nog niet zeker) bij ... véééél later dan een 17-55 2.8. IS en een 70-200 2.8 IS om de 17-85 en de 70-300 te vervangen.

Johan

Comment

Ik had al gehoopt op zo'n reactie. Dat alle lenzen wel wat stof naar binnen zuigen en dat t niet zoveel kwaad kan.

Ben blij dat ik nu toch al beter idee heb ivm 17-85 lens: Waarschijnlijk wordt t deze.

Nu heb weinig tijd de komende anderhalve week, dus nog geen aankoop waarschijnlijk. Laat iets weten in deze post als ik m heb!

Comment

Ik zou ook de Tamron 28-75 f2.8 eens bekijken...

Heel lichtsterk en heel scherp... enkel iets minder breedhoek... en heel goed geprijsd...

Comment

Hello,

heb vandaag mijn 17-85 IS kunnen testen, met zonnekap en een B&W UV filter erop geeft deze prima kleuren, mooi gesatureerd en scherp, haal de RAW bestanden door DxO ... en dan zijn de foto's nog beter.

Ik heb ondertussen ook een 17-40 en een 17-55 IS getest, en ik moet toegeven dat deze nog betere foto's geven, als ik die ook door DxO haal is er nog altijd verschil ... maar de 17-40 heeft voor mij persoonlijk gewoon een te klein bereik, en kost ook meer dan de 17-85 IS, de 17-55 IS zou ik overwegen, en waarschijnlijk koop ik deze lens er later (lees véél later) nog wel bij, maar het dubbele van de prijs van een 17-85 IS kan ik op dit moment niet verantwoorden voor mijn gebruik.

Ik blijf erbij dat de 17-85 IS een prima all-round lens is, ik heb ondertussen ook een 50 1.8 MkII en wacht op de 70-300 IS die ik besteld heb, volgens mij een prima combinatie om te beginnen, mijn volgende lens is trouwens de 10-22 van Canon, dan heb ik een goede wide, een redelijke tele en een prima walk-around ... als ik dan uiteindelijk echt foto's kan nemen, en met mijn camera kan werken zoals het hoort kan ik nog altijd beter glas kopen zoals een 70-200 IS 2.8 en een 17-55 IS (of 16-35 L lens).

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix
                      Ik zou ook de Tamron 28-75 f2.8 eens bekijken...

Heel lichtsterk en heel scherp... enkel iets minder breedhoek... en heel goed geprijsd...
                      Dat zou ik ook doen, ik heb deze 2 lenzen eens samen wat getest en toen bleek de tamron scherper vanaf f3.2 dan de canon op f5.6.
                      De Tamron was al op zijn scherpste vanaf f5.6, een scherpte die de canon nooit bereikte, die bereikte zijn 'sweet spot' pas rond f8-f11.

Ik moet wel zeggen dat dat toen maar één test was: bij tamelijk donker weer een muur op zo'n 5 m afstand en enkel op 75mm.
                      Last edited by oermens; 18 mei 2006, 02:45.
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                      X