Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens 100 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens 100 euro

Ik ben van plan een eos 350D aan te schaffen met de kitlens ef-s 18-55 II

Mijn budget ligt niet torenhoog dus had ik graag geweten of dit de ideale lens is voor een beginner ??
    Indien niet ?? zijn suggesties van andere lenzen in dezelfde prijsklasse welkom

Thnx

Marijn,
    Mvg,
    Marijn

My Flickr

Re: lens 100 euro

Deze is inderdaad in tegenstelling wat velen zullen beweren een goede starterslens , probeer deze eerst onder de knie te krijgen in plaats van zoals sommigen onmiddelijk dure L's gaan kopen en er dan toch geen deftige platen kunnen uithalen , na verloop van tijd zul je zien waar je meest behoefte aanhebt ( breedhoek , tele , prime , zoom ,... ) en dan kan je naar iets beters uitkijken ( ik ga er van uit dat dit je eerste dslr kennismaking is ? )
    Wil je nog een iets lichtsterkers ding dan ben je voor 90 euro voorzien van een 50 1.8 goed lensje.
    Veel plezier ermee!
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

khad toch wat meer reactie verwacht
      Mvg,
      Marijn

My Flickr

Comment

De 50mm f1.8 is een absolute topper voor mee te starten, één van z'n grootste pluspunten is weliswaar zijn vaste brandpunt van 50mm, zo leer je positie in te nemen voor je de foto maakt en op die manier kan je perfect je compositie bepaling onder de knie krijgen! Zijn grote mogelijkheden in diafragma geeft je dan weer een idee wat DOF enz.. inhouden!

Veel suc6!

KB
        *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
        visit : http://www.emmab.be/

Comment

Kan de raad van de 50mm enkel maar beamen. Ze is niet zeer snel, in focussnelheid dan, maar ze is ten minste scherp. Dat kan van de kitlens moeilijk beweerd worden. Misschien dat ik een slechter stuk heb, maar die van mij vind ik maar niks
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

het nadeel aan deze 50 mm is dat je geen zoombereik hebt en dat stoort mij een beetje is er geen ander alternatief met zoom ??
            Mvg,
            Marijn

My Flickr

Comment

Gewoon naar de prijs gekeken niet naar de kwaliteit ?

Sigma 28-105 mm F3.8-5.6 UC-III ASFERISCH IF
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

de kitlens volstaat echt wel voor beginners
                goedkoper zul je niet kunnen starten, en met 'niet scherp' wordt ook niet bedoeld dat elke foto er wazig uitziet hé, als je van een compact komt, zoals dat bij mij het geval was, dan ben je best tevreden met de scherpte van die kitlens
                tuurlijk kun je niet vergelijken met bv. L-glas, maar uiteindelijk draait fotografie niet (enkel) om techniek
                de 50mm prime heb ik ook in m'n bezit en het is idd een toplens voor die prijs, een regelrechte aanrader!
                Zen

Comment

en naar de kwaliteit gekeken van die sigma lens ,?
                  Mvg,
                  Marijn

My Flickr

Comment

begin gewoon met die kitlens.. later zal je wel te weten komen wat voor objectief je precies wil..
                    in je kitlens zit ook een 50mm en als je nog niet goed weet wat die lichtsterkte zoal inhoud of geen ervaring mee hebt, koop dan ook geen lens waar je niets van afweet

sorry voor off topic maar:
                    als je echt fotografie wilt leren
                    zou ik gewoon zegge: koop een analoge camera met een 50mm
                    maarja dat is de vraag die je jezelf moet stellen
                    bij digitaal schiet je erop los terwijl je bij analoog toch wel ff nadenkt voor je je foto maakt want filmrolletjes kosten natuurlijk iets meer..
                    persoonlijk vind ik dat je met digitaal niet zoveel kan leren als bij analoog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Blonde
                      de kitlens volstaat echt wel voor beginners
                      goedkoper zul je niet kunnen starten, en met 'niet scherp' wordt ook niet bedoeld dat elke foto er wazig uitziet hé, als je van een compact komt, zoals dat bij mij het geval was, dan ben je best tevreden met de scherpte van die kitlens
                      tuurlijk kun je niet vergelijken met bv. L-glas, maar uiteindelijk draait fotografie niet (enkel) om techniek
                      de 50mm prime heb ik ook in m'n bezit en het is idd een toplens voor die prijs, een regelrechte aanrader!
                      Al eens op de site van bouk gekeken welke prachtige foto's daar staan met de kitlens?? mvg duindistel .

Comment

Of i.p.v. van analoog te leren fotograferen mezelf een beperking opstellen door 1 dag te gaan fotograferen met een CF kaartje van 8mb en de lens op 50 mm te laten staan, dan moet ik niet beginnen prutsen met filmrolletjes
                        lijkt mij toch handiger
                        Mvg,
                        Marijn

My Flickr

Comment

Koop gewoon de kitlens. Die lens is prijs/kwaliteits niet zo slecht

Vraag is waarom je absoluut een 350D wil?
                          Die kost met kitlens en geheugenkaartje al direct 750 EUR.
                          Eens kijken bij de concurrentie
                          - een D50 met dubbele kitlens (18-55+55-200) : 770 EUR
                          - E-500 met 14-45 en 40-150 : 740 EUR
                          - Pentax *IST DL met 18-55 kost 580 EUR. Voor 170 EUR kan je jezelf nog een andere lens kopen

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

correctie: de kit van 18-55 + 55-200 kost bij corné 835.00 €

eos 350D +kitlens 724.00€

daarinboven zou ik mij willen toespitsen op skatefotografie en naar verluid is de eos 350D veel sneller dan de D50
                            Mvg,
                            Marijn

My Flickr

Comment

Die D50 kan je dus elders goedkoper vinden

En een 18-55 lijkt me niet de meest geschikte lens voor skate te fotograferen

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X