Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

Op de SD in Heverlee heb ik van Nat een aantal lenzen kunnen testen.
    Met Nikkor AF lenzen heb ik het zelfde probleem. En met Nikkor AF-S lenzen niet.

De kans is dus zeer groot dat het aan de body zal liggen.
    Of heeft iemand een ander gedacht hierover.

Zijn er BD'ers die Nikkor AF lenzen gebruiken op de D50?

Comment

Als je naar de SD in de Olmense Zoo komt, dan kan je mijn 28-75 wel eens proberen.

Verder heb ik de Nikkor 50mm 1,8 D. Omdat die toch niet veel weegt wil ik die ook nog wel even meezeulen.

Beide objectieven worden op de D50 gebruikt.

Groeten,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy
        Als je naar de SD in de Olmense Zoo komt, dan kan je mijn 28-75 wel eens proberen.

Verder heb ik de Nikkor 50mm 1,8 D. Omdat die toch niet veel weegt wil ik die ook nog wel even meezeulen.

Beide objectieven worden op de D50 gebruikt.

Groeten,
        TravelToy.
        Ik heb een de Nikkor 50mm 1.8 (denk ik) van Nat geprobeerd en deze gef hetzelfde probleem en op zijn D70 werkte die perfect.

Naar de SD in Olmen zal ik niet kunnen komen. Heb andere verplichtingen

Groeten,
        Ptah

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
          Op de SD in Heverlee heb ik van Nat een aantal lenzen kunnen testen.
          Met Nikkor AF lenzen heb ik het zelfde probleem. En met Nikkor AF-S lenzen niet.
          Ik heb een de Nikkor 50mm 1.8 (denk ik) van Nat geprobeerd en deze gef hetzelfde probleem en op zijn D70 werkte die perfect.

Naar de SD in Olmen zal ik niet kunnen komen. Heb andere verplichtingen

Groeten,
          Ptah
          Kijk, dan zie ik eerlijk gezegd niet meer in wat je ervan weerhoudt om je body eens grondig te laten nakijken.

Het is toch niet normaal dat hij enkel met AF-S objectieven zou werken.

Groeten,
          TravelToy.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy
            Kijk, dan zie ik eerlijk gezegd niet meer in wat je ervan weerhoudt om je body eens grondig te laten nakijken.

Het is toch niet normaal dat hij enkel met AF-S objectieven zou werken.

Groeten,
            TravelToy.
            Het probleem is dat ze bij de fotowinkel waar ik ga nog niet goed weten waar ze het toestel moeten naar toe sturen.
            En ik heb mijn toestel op 8 juli zeker nodig. Het is nog 5 weken, maar zal ik m'n toestel tegen dan terug hebben.

Groeten,
            Davy

Comment

De kans is dus zeer groot dat het aan de body zal liggen.
              Of heeft iemand een ander gedacht hierover.
              Zijn er BD'ers die Nikkor AF lenzen gebruiken op de D50?
              Zowel de Nikkor AF 50/1.8 als de Tamron 28-75/2.8 werken prima op mijn D50.
              Je moet niet twijfelen, 't ligt aan de body.

Gr's, Wim
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Het probleem is dat ze bij de fotowinkel waar ik ga nog niet goed weten waar ze het toestel moeten naar toe sturen.
                En ik heb mijn toestel op 8 juli zeker nodig. Het is nog 5 weken, maar zal ik m'n toestel tegen dan terug hebben.

Groeten,
                Davy
                Als je je toestel daar gekocht hebt kan je misschien vragen naar een vervangtoestel. (of huurtoestel)

Wachten tot je je toestel een tijdje niet nodig hebt is volgens mij niet de oplossing, zo'n moment komt toch niet en voor je het weet is de garantieperiode verstreken.

Groeten,
                TravelToy.

Comment

Heb mijn toestel binnengedaan voor herstelling. Nu afwachten hoe lang het gaat duren.

Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe Nikon België? Werken ze goed, vlug, ...?

Comment

Heb mijn toestel binnengedaan voor herstelling. Nu afwachten hoe lang het gaat duren.

Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe Nikon België? Werken ze goed, vlug, ...?
                    Ehm, soms denk ik (onervaren als ik ben) dat ik dat probleem ook heb.
                    Niet in zeer lichte situaties (lees: buiten), maar binnen op m'n kamer ofzo moet ik soms heel lang blijven drukken voor hij een foto trekt.
                    Als ik dan alles op M (manuele focus) zet (body+lens) is er geen enkel probleem.

Maar eerst dacht ik dat dat kwam door de donkere situaties (terwijl ze niet zň donker zijn) maar langzamerhand begin ik toch bang te worden dat er iets scheelt. Ook ik vertrek op 8 juli op reis en had'm natuurlijk graag meegenomen.

Kun je dus eens beter uitleggen wat er mankeerde in welke situatie? De mijne trekt uiteindelijk wel een foto, maar hij neemt z'n tijd. (paar keer drukken en telkens opnieuw zoomen en dan lukt er uiteindelijk wel één).

Of is dit nog normaal en maak ik me gewoon een beetje te bang

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beaumkr
                      Niet in zeer lichte situaties (lees: buiten), maar binnen op m'n kamer ofzo moet ik soms heel lang blijven drukken voor hij een foto trekt.
                      Als ik dan alles op M (manuele focus) zet (body+lens) is er geen enkel probleem.
                      Wanneer je op gladde oppervlakten focust zoals een egale muur, kan het zijn dat de lens niet of slechts moeilijk een focuspunt vindt. Dat effect wordt nog versterkt wanneer er weinig licht is, en is zeker niet abnormaal. Probeer hetzelfde eens op een ander oppervlak (motief van behangpapier, de hoek van een kast of iets dergelijks). Dan zou het toch zeker moeten lukken.

Gr's, Wim
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Maar eerst dacht ik dat dat kwam door de donkere situaties (terwijl ze niet zň donker zijn) maar langzamerhand begin ik toch bang te worden dat er iets scheelt. Ook ik vertrek op 8 juli op reis en had'm natuurlijk graag meegenomen.

Kun je dus eens beter uitleggen wat er mankeerde in welke situatie? De mijne trekt uiteindelijk wel een foto, maar hij neemt z'n tijd. (paar keer drukken en telkens opnieuw zoomen en dan lukt er uiteindelijk wel één).

Of is dit nog normaal en maak ik me gewoon een beetje te bang
                        Ik heb dit op alle objecten/lichtsituaties die ik probeer en zowel dichtbij al veraf. En ik heb hetzelde als u, enkele malen drukken tot de focus goed is en dan kan ik aan foto nemen. Ik heb het geprobeerd toen mijn toestel op een statief stond (om zeker hetzelfde object/kader te hebben) en met mijn 18-200 was de focus onmiddelijk en met de Tamron was het in schokjes.

Op de SB-AV in Heverlee heb ik een aantal lenzen kunnen proberen en ik had hetzelfde probleem met Nikkor AF lenzen en niet met Nikkor AF-S.
                        Daaruit veronderstel ik (en enkele mede BD'ers daar aanwezig) dat het probleem bij de body ligt.

De fotowinkel waar ik ga had op een meeting van Nikon gesproken over de tijdsduur voor een herstelling en ze konden onmogelijk beloven dat ik m'n D50 zou terug hebben voor 8 juli (dan heb ik deze zéker nodig). Dit kwam (volgens die persoon van Nikon) omdat ze op dit moment onderbemand zitten waardoor de herstellingen langer duren.

Aangezien de garantie nog tot volgend jaar is, ga ik deze dan laten herstellen na mijn vakantie.

Groeten,
                        Ptah

Comment

effe linken tussen 2 threads, de canon 350D zou ook een dergelijk probleem hebben

Vanmorgen wouw ik nog even enkele testfoto's nemen. Neem m'n camera, zet m'n Sigma 28-70 f2.8 erop en neem enkele foto's. Niets a.d. hand tot hiertoe. Ik schakel van AP naar TV en bij een halve shutterpress focust hij goed, maar ik kan niet doordrukken... switch naar full auto, niets... terug schakelen naar AP hielp ook niet.

Comment

effe linken tussen 2 threads, de canon 350D zou ook een dergelijk probleem hebben

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=99204
                            Niet echt hetzelfde probleem volgens mij.
                            Volgens zijn uitleg focust de lens wel maar kan hij geen foto nemen.
                            Bij mij gebeurt dit in stappen met AF lenzen. Met AF-S lenzen heb ik geen probleem.
                            Last edited by ptah_be; 19 juni 2006, 09:31.

Comment

Working...
                            X