Ik heb op de gok een tijdje terug een oud Sigma Mini Wide 1 : 2.8 met macro MC manual focus lensje overgenomen van iemand. Op zich kan ik hem prima gebruiken op m'n camera alleen staat als ik de exif teruglees steeds F:0. Hoe komt het dat ik wel de sluitertijd kan aflezen maar het diafragma niet?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
exif analoog lensje
Collapse
X
-
-
Re: exif analoog lensje
Oorspronkelijk geplaatst door antoinetteIk heb op de gok een tijdje terug een oud Sigma Mini Wide 1 : 2.8 met macro MC manual focus lensje overgenomen van iemand. Op zich kan ik hem prima gebruiken op m'n camera alleen staat als ik de exif teruglees steeds F:0. Hoe komt het dat ik wel de sluitertijd kan aflezen maar het diafragma niet?
-
Vanaf de D200 wordt deze info weer doorgegeven aan de camera.
Het lensje waar je het over hebt (24 of 28mm vermoedelijk) is vrij scherp en handig naast je kitlens maar geeft in de verste verte helaas GEEN macro, ook al heeft Sigma het erop gezet. Met een tussenring is de lens overigens goed bruikbaar en voor infrarood ook.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Het is een 28 mm inderdaad en hoewel het beslist geen macrolens is gebruik ik hem daar (macrolens moet nog komen) op het moment wel voor :http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=116509
Wat me wel een beetje tegenvalt, maar dat is gebrek aan ervaring denk ik, is dat foto's die op m'n lcd scherm helder lijken op de computer enorm donker blijken te zijn
Comment
-
Comment