Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 80-200/2,8 Ed Af-s??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikkor 80-200/2,8 Ed Af-s??

(zo slim ben ik nog wel ;-)
    Daar twijfel ik niet aan, en dat bedoel ik ook niet Rudy, ik wil hier alleen wat duidelijkheid scheppen voor de andere forumlezers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
      Ik geloof niet dat ze nog nieuw verkrijgbaar is. Ik dacht dat ze vervangen is door de 70-200 af-s vr.
      Ik denk dat er nog eenje te koop is in de Fnac in Brussel. Prijs is wel 1995€
      .....Dyslexie.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xiii
        Ik denk dat er nog eenje te koop is in de Fnac in Brussel. Prijs is wel 1995€
        Ik denk dat die daar 5 jaar geleden reeds tekoop stond en dat ze er binnen 5 jaar nog zal liggen

Hubert
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          Ik denk dat die daar 5 jaar geleden reeds tekoop stond en dat ze er binnen 5 jaar nog zal liggen

Hubert
          Probeer eens te onderhandelen; met Fnac weet je nooit. Ze kunnen soms heel verassend uit de hoek komen, 't hangt er al vanaf wie je aan de poot krijgt.
          Ze weten heus ook wel dat ze die lens nog moeilijk zullen kwijtraken. Vragen kan nooit kwaad...
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
            Op wel toestel heb je deze dan getest Rudy?
            Ik moet wel zeggen dat ik ook niet zo tevreden was over de scherpte van de VR in combinatie met een D70, op mijn D2H is hij vlijmscherp op mijn D200 ook, maar ik moet je wel zeggen dat ik hem op de D200 alleen nog maar heb gebruikt in optimale omstandigheden, ergens rond f8, misschien heeft het wat te maken met de grote batterij in de D2 series.
            Hallo :

sorry als mijn vraag wat junior-achtig klinkt :
            waarom ligt het dan dat de scherpte minder is op een D70 dan een D200 ?
            Ik was van mening dat met goede lenzen zoals deze 70-200vr de body minder belang zou hebben ?

gtx
            BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
            It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door internethuman
              Hallo :

Ik was van mening dat met goede lenzen zoals deze 70-200vr de body minder belang zou hebben ?

gtx
              Dat is ook maar beperkt zo, er zijn in weze 2 faktoren die die zouden kunnen in de hand werken, bodygewicht en massa, iets zwaarder is stabieler dan iets licht, en het nauwkeurigere af systeeme bij de beter body's?
              Vr compenseert trilingen, maar evengoed op een d70 als op een d200.

Comment

Ik heb niet gezegd dat de scherpte beter is bij een D200 dan een D70, maar dat de VR op een D2H, volgens mij beter werkt.
                Op mijn D2H is hij vlijmscherp op mijn D200 ook, maar ik moet je wel zeggen dat ik hem op de D200 alleen nog maar heb gebruikt in optimale omstandigheden, ergens rond f8.
                Dat zou kunnen komen door de veel sterkere batterij (hogere spanning) bij de D2H, ook de AF werkt daar een stuk sneller, dan heb je nog het verschil dat de D2H geen CCD maar een CMOS heeft,deze staat ervoor gekend om haarscherpe beelden op te nemen, jammer dat het maar een 4 megapix camera is.
                Natuurlijk werkt deze lens goed op een D70, alleen heb ik de lens nog niet gebruikt op mijn D200 in omstandigheden waar ik de VR echt nodig heb, bv. op 200mm met een sluitersnelheid van 1/60 sec.
                Ik heb hier ook reeds gezegd dat de 70-200 AFS VR samen met de 28-70 AFS de beste lenzen zijn die ik ooit had, alleen beweert Rudy dat de 80-200 AFS scherper zou zijn dan de 70-200, iets waar ik voor mezelf niets van ondervind, maar het zou kunnen.
                Eigenlijk zijn we hier aan het muggeziften, en als er verschil is, zal dat verschil heel moeilijk te merken zijn, ik werk gewoon liever met de 70-200, er zijn ook nog een paar kleinigheidjes zoals de betere en vergrendelbare zonnekap, iets lichter, een wat slankere bouw, waardoor ze (voor mij dan) beter hanteerd, natuurlijk de VR enz. voor mij zo een lens.

Comment

hallo :

bedankt voor de toelichting ... had het idd wat verkeerd begrepen en vandaar dat ik het niet begreep

Als ik mocht kiezen dan zou ik ook voor de 70-200 gaan omwille van de VR. Heb dit op mijn nikkor 18-200 (natuurlijk niet vergelijkbaaar qua lens) en is toch wel handig. Maar ja, je gebruikt die 70-200 natuurlijk niet onder dezelfde omstandigheden en misschien speelt de VR dan minder een rol.

txs & gtx
                  BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
                  It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

Comment

Het verhaaltje is heel simpel.

Als je de centen ervoor over hebt gewoon voor de 70-200 vr gaan.
                    Wil je iets minder uitgeven voor DEZELFDE resultaten voor de 80-200 af-s.

Gr kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Alle lenzen hebben voor- en nadelen.
                      OPTISCH gezien wint de 80-200AFS
                      De Sigma en Nikon 70-200 schelen optisch maar weinig.
                      De Sigma is lichter en uiteindelijk iets minder degelijk (en kost maar net de helft)
                      De Nikon is iets zwaarder en langer en natuurlijk degelijker en heeft VR.

De 70-200 gebruikte ik bijna altijd zonder VR en ik heb nu een Sigma omdat die veel gemakkelijker meeneemt dan de Nikon AFS.

De Nikon 80-400VR vind ik ideaal als de snelheid niet voorop staat want die is over het hele bereik prima en je hoeft dus niet te ***en met converters.

De 105 macro VR heb ik even kunnen testen en het is een zeer goede lens. De focussnelheid is beter dan van de 150mm van Sigma en hij heeft natuurlijk VR en die werkt goed. Jammer van het stevige prijskaartje, want ik kan natuurlijk ook bedenken dan een 1.4 85mm hetzelfde kost en dan win je ook 2 stops.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Op marktplaats.nl stat er een te koop nu.

Gr Kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Heb gisteren nog eentje op de kop getikt in nieuwstaat voor 900€

Comment

Mooie prijs, ik betaalde voor de mijne 1000.
                            geen spijt van hoor
                            Heb je hem al gebruikt?
                            Wat is je eerste indruk?

Gr Kees

Comment

Ik heb hem gaan halen voor de zoon,ikzelf heb de 70-200 dus binnenkort eens de beide naast mekaar zetten en vergelijken he ;Ik heb de indruk dat de 80-200 wel robuuster gebouwd is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
                                Ik heb hem gaan halen voor de zoon,ikzelf heb de 70-200 dus binnenkort eens de beide naast mekaar zetten en vergelijken he ;Ik heb de indruk dat de 80-200 wel robuuster gebouwd is
                                Dat was mijn eerste reactie ook toen ik de switch maakte.
                                De 80-200 ligt wat beter in de hand. optisch heb ik geen of weinig verschillen kunnen ontdekken

alex
                                Website : www.alextimmermans.com
                                Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                                Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Working...
                                X