Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gebruikers ervaring Sigma 50-500 (bigma)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gebruikers ervaring Sigma 50-500 (bigma)

Sinds mijn eerste post zijn we toch alweer een tijdje verder....
    Ondertussen heb ik voor macro fotografie een macro objectief aangeschaft.
    Ik twijfel nog om deze lens aan te schaffen.
    Voornamelijk wil ik deze dan in het gebied 200-500 toepassen.

Maar aangezien de lens nogal wat licht nodig heeft vraag ik me af of de lens in aan mijn verwachtingen zal voldoen.

Bij vogel fotografie en spotten zal er vaak veel licht aanwezig zijn omdat er 'in de lucht' wordt gefotografeerd.

Maar als ik deze lens wil gebruiken voor natuur, sport en stedelijke fotografie heb je toch vaak minder licht. Kom je met deze lens dan niet in de problemen

Peter.
    www.dpix.nl event photography

Comment

't Zijn niet allemaal toppers, maar 't geeft je een idee. Exif staat erbij.
      Ge moet er natuurlijk niet van verwachten dat ge in een karig verlichte indoorhall topshots gaat maken met de 50-500 op 500mm.
      Wat betreft natuurfoto's, nagenoeg alles op BD hier en de foto's op mijn site zijn met de 50-500, zou ik me geen zorgen over maken. http://www.pbase.com/elsan/ , zie hier maar eens op rond.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bromista
        Ik heb de mijne nu zo'n half jaarke en ik ben niet van plan om die ooit weg te doen, mede door haar veelzijdigheid, enorm bereik, snelheid, en scherpte.

Alex

bromista in actie met de Bigma

sugar

Sorry Brom, ik kan het niet laten
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          bromista in actie met de Bigma

sugar

Sorry Brom, ik kan het niet laten
          LOL
          fotosite

Comment

Als ik de gebruikers ervaringen lees dan denk ik dat het met een bigma makkelijker is om een bewegend voorwerp te fotograferen dan een statisch object?
            Ik heb het dan over 400mm en meer.....
            Bij een bewegend object pan je mee en dan druk je dus af.... zoals ik eerder in dit topic las.
            Maar bij een statisch object, laten we zeggen een beest in een dierentuin op grotere afstand, lijkt het me dan toch lastiger. Dan lijkt me dat het moeilijk is om de lens stil te houden.
            Ik vraag dit, omdat ik er ook aan denk om de lens, indien ik deze aanschaf, ook voor natuur en stedelijke fotografie wil inzetten.

Peter.
            www.dpix.nl event photography

Comment

@Scannie : ge moet dat nu ook weer niet overdrijven natuurlijk. Punt is gewoon dat je met de 50-500 geen halfuur moet zitten focussen. Uiteraard kunt ge er heel goed statische onderwerpen mee vast leggen. 't Is gewoon de handel ervan krijgen. Ik kan dit niet uitleggen, ge moet dat aanvoelen.
              fotosite

Comment

Heb zelf nu ook een half jaar ofzo de Bigma en treed elsan volledig bij. Prijs / kwaliteit is het gewoon een schitterende lens. Waar je heel veel mee kan doen.

Comment

Hello,

Overweeg sterk om de Bigma aan te kopen om tot 500mm bereik te komen, als ik alle reviews zo'n beetje lees is dit voor zijn prijs een prima lens met een schitterend bereik ... gewicht zal ik maar aan wennen, en ik heb toch al een degelijke monopod die de IS van mijn Canon lenzen kan vervangen.

Twijfel nog een beetje om ofwel een 70-300 IS ofwel een 70-200 L f4 te kopen voor het kortere bereik ... ben een beetje geneigd om voor de L lens te gaan, maar twijfel aan de IS.

In elk geval lijkt de Sigma 50-500 een prima lens.

Johan

Comment

Volgens photozone.de is de Tamron als je niet het stuk tussen 50 en 200 mm nodig hebt een goed alternatief. Daar wordt geconcludeerd : "Unless you need the extra flexibility of the Sigma 50-500mm EX the Tamron is a better bet all-in-all."
                    Dat er voornamelijk lovend over de bigma wordt gesproken heeft ook te maken met het feit dat het lange tijd de enige (nog een beetje betaalbare) lens was in dit bereik. Ik zou dus zeker ook eens naar de Tamron gaan kijken (en testen).
                    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik overweeg ook om deze aan te schaffen. Zou dan op de eerste plaats zijn voor vogeltjes, moet ook bruikbaar zijn voor sportevenementen (voetbal), bij goeie weeromstandigheden..

Vraagje aan de gebruikers: ik zou deze vooral gebruiken met statief, hoe sterk en stevig moe die dan zijn? Ik was van zin om Manfrotto 055 aan te schaffen, richtprijs 200eur. Kan deze dei Bigma dragen??

grtz
                      Tevreden Canonist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK
                        Volgens photozone.de is de Tamron als je niet het stuk tussen 50 en 200 mm nodig hebt een goed alternatief. Daar wordt geconcludeerd : "Unless you need the extra flexibility of the Sigma 50-500mm EX the Tamron is a better bet all-in-all."
                        Dat er voornamelijk lovend over de bigma wordt gesproken heeft ook te maken met het feit dat het lange tijd de enige (nog een beetje betaalbare) lens was in dit bereik. Ik zou dus zeker ook eens naar de Tamron gaan kijken (en testen).
                        Ik heb geen van beide lenzen maar zou je hierin kunnen bijtreden. Het feit dat je bij brandpunten kleinder dan 200mm maar een diafragma van f4 à f5.6 haalt is het gebruik bij minder dan 200 mm dan eerder beperkt.
                        Ik vermoed dat de Bigma-gebruikers hun lens waarschijnlijk het meest boven de 200mm gebruiken. Waardoor de Tamron aan belang wint...
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ge moet niet alles geloven wat er op internet gepubliceerd word.
                          fotosite

Comment

Het enige wat ik heb willen aangeven is dat de Tamron een goed alternatief zou kunnen zijn, en zeker een nadere test waard is. Uiteindelijk moet je zelf beslissen wat je de beste vind.
                            De Tamron heeft een aantal best goede reviews gehad op verschillende sites. Dat je er minder gebruikers over hoort, komt domweg omdat deze lens vrij nieuw is en er dus nog niet zoveel gebruikers zijn.
                            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Ik heb momenteel enkel de 18-200 VR van Nikkor.
                              Ben ooit ook eens van plan mijn bereik te vergroten.
                              En de topics van de Bigma volg ik zeer aandachtig.
                              Maar ik heb dus tot 200 mm niks meer nodig op dit moment.

Zou dan die Tamron niets zijn ?
                              En hoe zit het met de Sigma 170-500 mm ?
                              *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger
                                Ik heb momenteel enkel de 18-200 VR van Nikkor.
                                Ben ooit ook eens van plan mijn bereik te vergroten.
                                En de topics van de Bigma volg ik zeer aandachtig.
                                Maar ik heb dus tot 200 mm niks meer nodig op dit moment.

Zou dan die Tamron niets zijn ?
                                En hoe zit het met de Sigma 170-500 mm ?
                                Wat mij betreft (maar wie ben ik?) vegeet de 170-500. Geen EX glas en dat is eraan te zien. Komt niet aan de knieën van de 50-500.
                                fotosite

Comment

Working...
                                X