Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

    Toevallig deze link gevonden http://www.fred08.info/thumbnails.php?album=21 .

  • #2
    Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

    ziet er niet slecht uit

    Comment


    • #3
      Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

      zal volgens mij goede score's halen...
      Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

      Comment


      • #4
        Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

        Is dan blijkbaar toch de moeite om te wachten, wou eerst de 17-85 IS kopen, maar deze nieuwe lens is op papier veel beter (ook twee keer zo duur) met f2.8 en IS ... niet te kloppen combinatie als de foto's goed zijn, vooral op 17mm wat ik het meest zou gebruiken.

        Kan normaal gezien binnenkort ook deze lens proberen , nog voordat ze op de markt komt ... zal foto's proberen te posten als ik ze getest heb.

        Twijfel nog steeds een beetje om de 24-105 L IS en de 10-22 te nemen, wat denken jullie van deze combinatie ?

        Comment


        • #5
          Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

          Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
          Twijfel nog steeds een beetje om de 24-105 L IS en de 10-22 te nemen, wat denken jullie van deze combinatie ?
          Dan heb je veel meer breedhoek, en ook meer tele dan met de 17-85, maar de totaalprijs is ook heel wat hoger.

          Ik heb zelf de 24-105 IS en een Sigma 10-20 is net besteld. Ik heb ook nog de Canon 17-40 f4L, en ik zal afwachten hoeveel die nog gebruikt zal worden als ik de Sigma heb. De 17-40 zit er dan ergens tussenin, maar het "gat" tussen de 10-20 en de 24-105 is misschien niet groot genoeg om daarvoor toch nog de 17-40 te gebruiken .

          De nieuwe 17-55 f2,8 IS lijkt mij ook erg interessant, maar het is niet echt een goedkope lens. Voor die prijs mocht het eigenlijk een "L"-lens zijn die ook nog (spatwater)dicht is. Maar dan moeten ze nog een body maken waarop een EF-S lens gebruikt kan worden, en die ook waterdicht is, anders heeft dat niet erg veel zin.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

            Ik denk dat Canon zoiezo een marketingprobleem heeft om een EF-S lens met de 'L' aan te duiden, hoeveel UD en fluoriet elementen ook aanwezig zijn.

            Ik denk wel dat die EF-S 17-55 een dijk van een lens gaat zijn, te meer omdat dezelfde range met L lenzen alleen kan ingevuld worden met de 16-35L en 24-70L. Die opening van F/2.8 is enorm handig. Maar de prijs is wel enorm hoog.
            pixelpusher

            Comment


            • #7
              Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

              Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj

              Twijfel nog steeds een beetje om de 24-105 L IS en de 10-22 te nemen, wat denken jullie van deze combinatie ?
              De combinatie 10-22 en 17-55 lijkt mij persoonlijk een heel stuk interessanter. De 17-55 IS geeft je een droom van een standaardlens, in het ander geval heb je steeds twee lenzen nodig.


              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
              De nieuwe 17-55 f2,8 IS lijkt mij ook erg interessant, maar het is niet echt een goedkope lens. Voor die prijs mocht het eigenlijk een "L"-lens zijn die ook nog (spatwater)dicht is. Maar dan moeten ze nog een body maken waarop een EF-S lens gebruikt kan worden, en die ook waterdicht is, anders heeft dat niet erg veel zin.
              De 17-55 IS lijkt me correct geprijsd. Vergelijk deze lens eens met de AF-S 17-55/2.8 van Nikon, die heeft geen IS en is duurder. Dit soort lens maak je nu eenmaal niet voor een appel en een peer...
              En het feit dat het geen L is, is van geen tel. Dat zou de lens alleen maar zwaarder en duurder maken, en de foto's zouden er niet beter van worden

              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

                Heeft er iemand de exif bekeken ?
                Niets om over te stoefen hoor.

                Die groepsfoto is aan 1/60" op 17mm .. geen IS nodig.
                Die mevrouw is allesbehalve scherp en daar zou juist de IS moeten gewerkt hebben. (1/8" op 55mm)
                De laatste foto vd jongeman is ook scherp maar deze is ondertussen opgeschroefd naar ISO400 om 1/60" te hebben bij 45mm.

                Ik zou even afwachten hoor. Ben bijlange niet overtuigd.
                The Sky is the limit. Digital Gigi

                Comment


                • #9
                  Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

                  Eerste (kleine) test gevonden op het net.



                  Verdict
                  The Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS is not a perfect lens but it lives quite well up to the very high expectations of the user base. The resolution figures are among the very best seen so far for an APS-C standard zoom lens. The center resolution is nothing short of outstanding and the even borders can keep a very good to even excellent quality level. The distortion characteristic is quite typical for a zoom lens in this range (pronounced barrel distortions @ 17mm, moderate pincushion distortions @ 55mm) whereas CAs are unusually moderate. Unfortunately vignetting is a weak spot of the lens peaking around 1EV at f/2.8 throughout the range. It's not a show stopper but a little annoying nonetheless. The build quality of the lens is pretty good but in relation to the price tag of the lens Canon should have used a little less plastic - finally even the much cheaper EF 70-200mm f/4 USM L features a magnesium-alloy shell. Probably a marketing decision to keep professionals away from APS-C DSLRs. All-in-all the EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS is clearly a level up from the other Canon standard zooms - a highly desirable lens though the pricing may rise a few question marks.
                  Canon 30D - EFS 17-55mm f/2.8 IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gigi
                    Heeft er iemand de exif bekeken ?
                    Niets om over te stoefen hoor.

                    Die groepsfoto is aan 1/60" op 17mm .. geen IS nodig.
                    Die mevrouw is allesbehalve scherp en daar zou juist de IS moeten gewerkt hebben. (1/8" op 55mm)
                    De laatste foto vd jongeman is ook scherp maar deze is ondertussen opgeschroefd naar ISO400 om 1/60" te hebben bij 45mm.

                    Ik zou even afwachten hoor. Ben bijlange niet overtuigd.


                    Dat is ook mijn gedacht... 1/8 op 55mm is natuurlijk wel heel optimistisch van de fotograaf. Nuja, het plaatje is toch voor de vuilbak.

                    Zie trouwens hoegenaamd weinig zin in een IS systeem op een 17mm. Ik weet niet waarvoor jullie een 17mm gebruiken, maar ik doe dat voor landschappen. Als je buiten opnamens neemt zit je snel aan sluiters van 1/125. Dus geen IS nodig.

                    Voor binnen te fotograferen, receptie ofzo... in slechte lichtomstandigheden, tot daar aan toe... Maar tegenwoordig, zijn de hogere isowaarden op de nieuwe cameras meer en meer ruisvrij. Volgens mij kan je heel wat opvangen met een nieuw toestel.
                    Kortom, dit zal niet mijn nieuwe droomlens worden.
                    IS op teles... ok. Maar tegen dat ik IS nodig heb op een 17 mm, zal ik wel voor een valiumke kiezen....

                    Groeten
                    JO
                    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                    Comment


                    • #11
                      Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste
                      Dat is ook mijn gedacht... 1/8 op 55mm is natuurlijk wel heel optimistisch van de fotograaf. Nuja, het plaatje is toch voor de vuilbak.

                      Zie trouwens hoegenaamd weinig zin in een IS systeem op een 17mm. Ik weet niet waarvoor jullie een 17mm gebruiken, maar ik doe dat voor landschappen. Als je buiten opnamens neemt zit je snel aan sluiters van 1/125. Dus geen IS nodig.

                      Voor binnen te fotograferen, receptie ofzo... in slechte lichtomstandigheden, tot daar aan toe... Maar tegenwoordig, zijn de hogere isowaarden op de nieuwe cameras meer en meer ruisvrij. Volgens mij kan je heel wat opvangen met een nieuw toestel.
                      Kortom, dit zal niet mijn nieuwe droomlens worden.
                      IS op teles... ok. Maar tegen dat ik IS nodig heb op een 17 mm, zal ik wel voor een valiumke kiezen....

                      Groeten
                      JO
                      Mijn idee : absoluut onjuist.
                      Op 17 mm is IS (bijna) even interessant als op 500 mm.
                      Op mijn 5D kan ik op 24 mm (24-105 IS) foto's maken met sluitertijden van 1/2 tot 1/4 s... Dan hoef je dus niet naar de hogere ISO-waarden te stappen, en de kwaliteit is beter.
                      En waar gebruik je dat dan? Indoor, in een museum, nachtfotografie zonder statief, ...
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

                        Bedoel je nu dat jouw 5D dat kan of hebben we het nog over de lens ?

                        Een 1/2 sec zonder IS .. onbewerkt


                        FocalLength: 17 mm
                        FocalLength(35mm): 25 mm
                        ExposureTime: 1/2 sec
                        FNumber: F6,3
                        ISOSpeedRatings: ISO 400
                        ExposureBiasValue: +0,33 EV
                        MeteringMode: Multi-Segment
                        ExposureProgram: Aperture priority
                        Flash: Flash fired - Strobe return light not detected
                        Sharpening: Med.h
                        Contrast: Normal
                        The Sky is the limit. Digital Gigi

                        Comment


                        • #13
                          Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gigi
                          Bedoel je nu dat jouw 5D dat kan of hebben we het nog over de lens ?

                          Een 1/2 sec zonder IS .. onbewerkt


                          FocalLength: 17 mm
                          FocalLength(35mm): 25 mm
                          ExposureTime: 1/2 sec
                          FNumber: F6,3
                          ISOSpeedRatings: ISO 400
                          ExposureBiasValue: +0,33 EV
                          MeteringMode: Multi-Segment
                          ExposureProgram: Aperture priority
                          Flash: Flash fired - Strobe return light not detected
                          Sharpening: Med.h
                          Contrast: Normal

                          Wel, als je dan IS hebt kan je dezelfde foto maken op ISO 100 en een een sluiterijd van 1 s... of je kan het diafragma nog wat verder sluiten om meer DOF te hebben

                          BTW : De foto is wel bewerkt, want verkleind... hoe kleiner je hem weergeeft, hoe minder je de bewegingsonscherpte ziet

                          sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gigi
                            Heeft er iemand de exif bekeken ?
                            Niets om over te stoefen hoor.

                            Die groepsfoto is aan 1/60" op 17mm .. geen IS nodig.
                            Die mevrouw is allesbehalve scherp en daar zou juist de IS moeten gewerkt hebben. (1/8" op 55mm)
                            'k Wist niet dat IS dat mens haar hoofd stil kan houden

                            Comment


                            • #15
                              Re: EF-S 17-55 f/2.8 IS éérste foto's ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                              'k Wist niet dat IS dat mens haar hoofd stil kan houden

                              LOL, is natuurlijk wel de nagel op de kop slaan, meer dan terechte opmerking.
                              Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                              Comment

                              Working...
                              X