Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar verhaal (Sigma lens)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Raar verhaal (Sigma lens)

Deze namiddag effentjes geschopt in Brugge, zonder toestel met vrouwke mee, toch eventjes binnen rond gekeken bij Tuytens, Nu ben ik eindelijk van plan om de Sigma 105mm 2.8 macro aan te schaffen specifiek voor macro werk.
    Maar bij het uitspreken van 'Sigma' was het alsof ik een of andere vloek heb uitgesproken, maar meneer dat wordt bijna niet meer verkocht binnen België, en zo prullen ....(ikke) Maaare k'heb al verschillende foto's gezien .........nee nee het enige alternatief is misschien Tamron of een merklens (toestel) .........en wij kunnen het weten want wij zijn fotograaf........ afin uiteindelijk bleek er maar één goed merk toestel en lenzen (ga ik nu niet vernoemen).....

Wat moet ik mij hier nu bij voorstellen ?
    Is sigma nu werkelijk een prul en kwalitatief minderwaardig, alhoewel ik toch meerdere positieve reacties heb gelezen, mijn keuze voor sigma is vooral gebaseerd op willigkeurig foto bekijken en wanneer ik deze zeer goed vond via info er achtergekomen dat deze vaak met de sigma 105 gemaakt werden.
    Is bijvoorbeeld de Canon 100 mm macro beter dan de sigma of is inderdaad de tamron 90 mm macrolens ook beter en ik zou het graag bij deze 3 lenzen houden.
    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Re: Raar verhaal (Sigma lens)

1: deze Sigma heb ik (het is ook mijn enigste Sigma), en is juweeltje!
    Let op! bij deze beweer ik niet dat hij beter is dan Canon of Tamron.
    2: Ik ben van Knokke, 15min. van Brugge, je mag hem eens testen als je wilt . . .
    3: Laat ons eerlijk zijn, Tuytens is niet echt een referentie van fotomateriaal...

mvg,

Youri
    Last edited by vepsylon; 8 april 2006, 22:14.
    Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

Comment

hier nog een review . . .

Y.
      Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

Comment

[QUOTE=camouflage]

Zéér duidelijk: de grootste prul is de pipo die zulke onzin uitkraamt!
        Goede raad: Tuytens in Brugge is dus beslist te mijden want geeft geen objectief advies!...

Comment

Deze is genomen met een Sigma 105,er volgen deze week nog foto' genomen met deze lens. 'k Ben daar zeer tevreden over.Op andere merken zal de winstpercentage hoger liggen.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik vermoed dat ze bij bovenvermelde handelaar veel meer marge kunnen krijgen op Tamron of Canonlenzen (daarover zal het wel gaan)... En als die jongens van Tuytens zichzelf al fotograaf durven noemen als ze zo'n onzin uitkramen...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Ik vermoed dat ze bij bovenvermelde handelaar veel meer marge kunnen krijgen op Tamron of Canonlenzen (daarover zal het wel gaan)... En als die jongens van Tuytens zichzelf al fotograaf durven noemen als ze zo'n onzin uitkramen...
              Neen dat ander merk, als ik het goed begreep moest ik maar onmiddellijk mijn uitrusting weg doen en voor een D 200 gaan met bijhorende lenzen.....
              Maar OK mijn besluit stond toch al vast voor 99 %, en discuteren tegen iemand die nog luiers droeg toen ik al mijn tweede spiegelreflex aan het versluiten was is soms moeilijk en ik ben geen prof fotograaf gewoon iemand die graag een fotoke maak.
              Dus eerweeks zal er wel een testje gepost worden,nog één vraagske de Canon cataloog doorgenomen en daar staan close up lenzen 205D en 500D en 500 schroefmaat 58, dit zou passen op de Sigma heeft hier iemand ervaring mee of ben ik aan het dagdromen , en welk effekt heeft dit?
              Last edited by camouflage; 9 april 2006, 19:52.
              BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camouflage
                Deze namiddag effentjes geschopt in Brugge, zonder toestel met vrouwke mee, toch eventjes binnen rond gekeken bij Tuytens, Nu ben ik eindelijk van plan om de Sigma 105mm 2.8 macro aan te schaffen specifiek voor macro werk.
                Maar bij het uitspreken van 'Sigma' was het alsof ik een of andere vloek heb uitgesproken, maar meneer.................
                Is sigma nu werkelijk een prul en kwalitatief minderwaardig,........... .
                Ik werk nu al enige jaren met Sigma lenzen en zo'n verhaal heb ik werkelijk nog nooit gehoord
                Maar de Sigma-lens die je aangeeft zit ook in mijn collectie en ik kan je alleen maar zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
                Zowel optisch als qua constructie, het is gewoon een top-lensje.

Maar goed dat er toch meer fotozaken zijn die Sigma wel graag willen verkopen.

Ted
                -----------------------------------------------
                Homepage;www.tedboots.nl
                -----------------------------------------------

Comment

Sigma verkoopt idd prullen, net zoals Canon, Nikon, Tamron, enz...
                  Je hebt in ieder merk toppers en floppers.
                  Bij de één kosten die toppers wat meer dan bij de andere.

Een lens koop je niet op aanraden van een winkelier maar op aanraden van enkele DB'ers die nergens geen land van hebben.

Tip : Als je ergens een lenske ziet die je aanspreekt zoek ze dan maar eens tweedehands.
                  Kun je deze lens zeer gemakkelijk in meerdere exemplaren vinden op het internet voor een interesante prijs. Laat ze dan maar voor wat ze is.
                  Kun je ze bijna niet vinden en als je ze kan vinden voor veel geld. Koop ze dan maar.
                  Iets dat goed is wil iedereen en zal je er niet zo veel van vinden als iets dat iedereen kwijt wil voor de prijs van het oud ijzer.
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                    t'is simpel. Tamron en Nikon worden(voorlopig nog) door dezelfde verdeler gedistribueerd(De Beukelaer)
                    Een dealer die Nikon bij De Beukelaer aankoopt, zal automatisch Tamron ipv Sigma voorstellen.
                    Ik bedoel hier feitelijk de kleinere(die dikwijls via een groep van winkels gezamelijk aankopen)

Hubert
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Overigens is de 90mm macro van Tamron prima en de Sigma 105 eveneens. Tokina maakt nu ook een vernieuwde 100mm, kortom...
                      Winkels die zo ouwe ***** hebben een probleem.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Waarom niet de 150mm sigma macro nemen? Daar is toch heel de wereld het eens over! Deze is TOP!

Of verschilt de prijs zo hard? (te lui om te checken
                        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Ik ben nu ook geen Sigma-addict, maar in deze begrijp ik je reactie volkomen.
                          Tuytens is al lang geen referentie meer inzake het geven van objectief advies. Ze proberen alleen maar te verkopen hetgeen in hun etalage ligt. Hun prijzen liggen tenslotte veel te hoog, maar in Brugge is er dan ook geen sprake van enige serieuze concurrentie. Dat is bovendien ook te merken aan hun gebrekkige service. Ik was vroeger klant bij Tuyttens, maar die tijd is al heel lang vervlogen.
                          Knokke of Gent zijn de beste alternatieven.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                            Sigma verkoopt idd prullen, net zoals Canon, Nikon, Tamron, enz...
                            Je hebt in ieder merk toppers en floppers.
                            Bij de één kosten die toppers wat meer dan bij de andere.

Een lens koop je niet op aanraden van een winkelier maar op aanraden van enkele DB'ers die nergens geen land van hebben.

Tip : Als je ergens een lenske ziet die je aanspreekt zoek ze dan maar eens tweedehands.
                            Kun je deze lens zeer gemakkelijk in meerdere exemplaren vinden op het internet voor een interesante prijs. Laat ze dan maar voor wat ze is.
                            Kun je ze bijna niet vinden en als je ze kan vinden voor veel geld. Koop ze dan maar.
                            Iets dat goed is wil iedereen en zal je er niet zo veel van vinden als iets dat iedereen kwijt wil voor de prijs van het oud ijzer.
                            dit is in elk geval een tip die klopt

Comment

Ik woon bij Tuyttens Oostende om de hoek, en bracht er vroeger altijd filmpjes binnen. Heb er ook D70 kit gekocht. Service was goed maar in foto-advies schiet ie toch beetje tekort. Toen ik ging informeren voor een tokina 12-24 (alom geprezen lens op BD, en terecht) had hij er geen goed woord voor over, het was plastieken rommel ... Over sigma lenzen had hij ook al geen goed woord over, de service van sigma zou onbestaande zijn, hij had al een klant gehad met een +10000€ sigma tele die vastzat door zand en niet kon hersteld worden.
                              Hoe dan ook, ik haal er nog wel eens een filter of fotoalbum, maar mijn tokina heb ik toch bij geheugenkaart besteld, daar handelen ze wel nog in plastieken rommel.

Smt.
                              Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Working...
                              X