Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s met oude manuale lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D70s met oude manuale lenzen

Hallo,

ik vroeg mij af of het mogelijk was om oudere lenzen (zonder CPU) op mijn D70s te gebruiken. En of er daar iemand wat uitleg over kan verschaffen.
    Het enige dat ik krijg is zwarte foto's, dus staat er wss een of meerdere instellingen verkeerd.
    alle hulp is welkom, alvast bedankt

Re: D70s met oude manuale lenzen

Belichtingsmodus op M (manueel) zetten.
    Diafragma op lens instellen .
    Belichtingstijd regelen op camera door te kijken door de zoeker en zo belichting regelen via balkje.
    Scherpstellen met de hand en ontspanner indrukken.

grt,
    Stefan M

Comment

dus is een kwestie van ervaring (oefening) om juist diafragma en sluitertijd in te stellen

Comment

Niet zo zeer ervaring,
        Maar je kan in je zoeker een balkje doen verschijnen, door te draaien aan je diafragma (let wel op, zet je je diafragma op bv 11 dan heb je wel een heel donker zoekerbeeld) of het veranderen van de belichtingstijden kan je dan je balkje instellen tot de juiste belichting. Het is geen manier om snel te fotograferen maar het werkt wel.

grt,
        Stefan M

Comment

Beeldmaker, dat is misschien zo bij een D2x, maar een D70 kan niet meten met oude lenzen. Daarvoor moet je minstens bij een D200 zijn.

Comment

@ Fonzie.

Je hebt gelijk, de D70 kan het niet. maar wel mijn D1 uit 2000. Dus dacht ik dat de D70 dit ook kon.

grt.
            Stefan

Comment

Working...
            X