Kun je met de lens van Canon EF 100-400/L USM IS 4.5-5.6 nog foto's uit de hand nemen of heb je hiervoor altijd een statief nodig?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon zoomlens
Collapse
X
-
-
Re: Canon zoomlens
Ik heb die lens 100- 400 van Canon, is wel met stabilasor, dus geen probleem om er mee uit de hand foto's te nemen!
Heel goeie lens!
Er staan veel foto's van op mijn website:Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
Altijd welkom:http://martine.launoy.be
-
Hoi Martine,
ik zie in je signature dat je zowel de 100-400 IS als de recente 70-300 IS lens hebt, dit is een combo die ik in de toekomst ook zou willen aanschaffen.
Een vraagje, is er in de overeenkomende bereiken een gelijkaardig resultaat of is de L lens wel degelijk zijn driedubbele prijs (en gewicht) waard ?
De 70-300 lijkt me een lens die je al snel meeneemt, terwijl de 100-400 L echt zo'n lens is die je al eens thuislaat omwille van zijn gewicht ?
Beetje off-topic misschien, maar wel interessant denk ik.
Johan
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj.....terwijl de 100-400 L echt zo'n lens is die je al eens thuislaat omwille van zijn gewicht ?
Beetje off-topic misschien, maar wel interessant denk ik.
Johan
Een statief mee sleuren zou ik erger vinden,dat heb ik nog nooit gedaan.
Ik heb van die 1,380 kg feitelijk nog geen last gehad,persoonlijk vind ik het dan zelfs niet nodig dat ik dan nog een 70-300mm zou kopen.Last edited by Cois; 2 april 2006, 16:49.mvg FrançoisVM
Canon 7D
Comment
-
Door de beeldstabilisatie kan ik zonder problemen scherpe foto's maken op 1/100 sec (op 400mm). Zelfs bij 1/60 sec is het percentage geslaagde foto's nog vrij hoog (als het onderwerp stil blijft staan natuurlijk).
Met een 400mm zonder beeldstabilisatie zal je eerder naar een sluitertijd van 1/500 sec of korter moeten gaan om scherpe foto's te maken uit de hand.
Als je een hele dag aan het werk bent met een 100-400 op je camera, dan zal je dat de volgende dag nog wel voelen, het is niet echt een lichtgewicht.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Comment