Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tijfel tussenSigma 70-200/2.8 of Minolta AF 200 / 2.8 APO High Speed

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tijfel tussenSigma 70-200/2.8 of Minolta AF 200 / 2.8 APO High Speed

    Denk aan een andere lens tervervanging van mijn Sigma 70-210 1:4-5.6
    Twijfel tussen volgende lenzen (in deze volgorde):
    1. Sigma 100-300/4 AF EX DG D APO
    2. Sigma 70 - 200mm f2,8 EX DG APO + eventueel een TC 1.4 of 2.0
    3. Minolta AF 200 / 2.8 APO High Speec met 1.4 x apo tele converter of 2.0 x apo tele converter ii

    Beide lenzen worden gebruikt op een Minolta Dynax 5D.

    Doel van de lenzen: (in deze volgorde)
    1. Disney Parades (vanaf hoogte)
    2. Disney Show (zowel binnen als buiten)
    3. Vuurwerk
    4. natuurlijk de natuur (dieren,....)
    5. ?


    Reeds bedankt voor eventule tips en hulp bij het maken van de keuze
    Last edited by Goofy; 29 maart 2006, 14:31. Reden: Extra keuze: Minolta AF 200 / 2.8 APO
    Groetjes Goofy
    Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

    I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

  • #2
    Re: Tijfel tussen beide lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
    Denk aan een andere lens tervervanging van mijn Sigma 70-210 1:4-5.6
    Twijfel tussen volgende lenzen (in deze volgorde):
    1. Sigma 100-300/4 AF EX DG D APO
    2. Sigma 70 - 200mm f2,8 EX DG APO + eventueel een TC 1.4 of 2.0

    Beide lenzen worden gebruikt op een Minolta Dynax 5D.

    Doel van de lenzen: (in deze volgorde)
    1. Disney Parades (vanaf hoogte)
    2. Disney Show (zowel binnen als buiten)
    3. Vuurwerk
    4. natuurlijk de natuur (dieren,....)
    5. ?


    Reeds bedankt voor eventule tips en hulp bij het maken van de keuze
    Voor de disney shows zal je wel een lichtsterke lens nodig hebben, en dan is de keuze vlug gemaakt (2.8). Zelfs let 1.4 of 2.0 heb je nog voldoende scherpte normaal, ik zou dus vor de sigma gaan
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Tijfel tussen beide lenzen

      Waar heb je het meest aan: lichtsterkte of tele? Als je op die vraag kan antwoorden, weet je welke lens je het meeste voldoening zal geven. Ze zijn allebei heel goed, en verdragen allebei perfect een 1.4x teleconverter. Ik zou de 2x TC vergeten, als ik jou was. Die dingen zijn eigenlijk maar echt hun geld waard op primes.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Tijfel tussen beide lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
        Waar heb je het meest aan: lichtsterkte of tele? Als je op die vraag kan antwoorden, weet je welke lens je het meeste voldoening zal geven. Ze zijn allebei heel goed, en verdragen allebei perfect een 1.4x teleconverter. Ik zou de 2x TC vergeten, als ik jou was. Die dingen zijn eigenlijk maar echt hun geld waard op primes.
        Eigenlijk aan beide.

        Maar denk dat ik voor de 70-200 f2.8 zal gaan in combinatie een TC. Het bereik is dan gelijk aan de 100-300 dacht ik toch of ben ik verkeerd?
        Groetjes Goofy
        Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

        I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

        Comment


        • #5
          Re: Tijfel tussen beide lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
          Maar denk dat ik voor de 70-200 f2.8 zal gaan in combinatie een TC. Het bereik is dan gelijk aan de 100-300 dacht ik toch of ben ik verkeerd?
          Goeie keuze in elk geval. Bereik is dan 98-280 hé
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Tijfel tussen beide lenzen

            Ik zou voor de 70-200/2.8 + 1.4x TC gaan. Je zal de lichtsterkte wel nodig hebben voor de Disney shows en het vuurwerk.

            grt,

            Dirk Ane
            Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

            Comment


            • #7
              Re: Tijfel tussen beide lenzen

              Normaal moet je het bereik van een lens op een dslr verhogen met een factor van ongeveer 1.5.
              Nu hoe zit dat als je bijvoorbeeld de sigma 70-200 f 2.8 + een tc van 1.4 gebruikt moet dan de factor ook nog eens in rekening gebracht worden? of niet
              Groetjes Goofy
              Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

              I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

              Comment


              • #8
                Re: Tijfel tussen beide lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
                Normaal moet je het bereik van een lens op een dslr verhogen met een factor van ongeveer 1.5.
                Nu hoe zit dat als je bijvoorbeeld de sigma 70-200 f 2.8 + een tc van 1.4 gebruikt moet dan de factor ook nog eens in rekening gebracht worden? of niet
                200 mm met converter 1.4 en cropfactor 1.5 geeft je 420 mm in 35mm equiv.
                200 mm met converter 2.0 en cropfactor 1.5 geeft je 600 mm in 35mm equiv.
                Zelfs de 2.0 geeft verbluffend weinig verlies aan scherpte als je de Sigma EX converters gebruikt. Ik heb zowel de 70-200 EX als beide converters. Je hebt natuurlijk wel verlies aan licht.
                Gisteren genomen met de 70-200 en 1.4 converter :
                ...het paard van mede BD'er Elkevdg. Snapshot in tegenlicht tijdens het longeren, vandaar de gebogen houding van het hoofd. De lounge zelf heb ik er om esthetische reden maar afgehaald. Omdat het niet meevalt om je eigen paard te fotograferen buiten in je eentje, wou ik haar eens een plezier doen met deze. :
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Tijfel tussen beide lenzen

                  Wat denken de Minolta kenners van deze lens Minolta AF 200 / 2.8 APO High Speed in combinatie met 1.4 x apo tele converter of 2.0 x apo tele converter ii

                  Is de kwaliteit te vergelijken met de Sigma 70 - 200mm f2,8 EX DG APO.

                  Welke TC zou bij de Minolte 200 /2.8 APO passen?
                  Last edited by Goofy; 29 maart 2006, 14:32.
                  Groetjes Goofy
                  Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

                  I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tijfel tussen beide lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
                    Wat denken de Minolta kenners van deze lens Minolta AF 200 / 2.8 APO High Speed in combinatie met 1.4 x apo tele converter of 2.0 x apo tele converter ii

                    Is de kwaliteit te vergelijken met de Sigma 70 - 200mm f2,8 EX DG APO.

                    Welke TC zou bij de Minolte 200 /2.8 APO passen?
                    De 200/2.8 APO High Speed is een zeer goede prime lens, maw als je de 200mm nodig hebt en niet de andere brandspuntsafstanden zal deze zeker de beste resultaten geven. Een TC gaat de kwaliteit altijd iets verminderen, maar of dat je dat gaat storen (of zelfs merken) in je foto's bij deze lens...

                    Voor meer info : www.dyxum.com/lenses

                    Is ze trouwens nog ergens te koop voor een redelijke prijs?

                    Alain

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tijfel tussen beide lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                      De 200/2.8 APO High Speed is een zeer goede prime lens, maw als je de 200mm nodig hebt en niet de andere brandspuntsafstanden zal deze zeker de beste resultaten geven. Een TC gaat de kwaliteit altijd iets verminderen, maar of dat je dat gaat storen (of zelfs merken) in je foto's bij deze lens...

                      Voor meer info : www.dyxum.com/lenses

                      Is ze trouwens nog ergens te koop voor een redelijke prijs?

                      Alain
                      Een tweedehands aan €795,00 is dat een redelijke prijs of niet
                      Groetjes Goofy
                      Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

                      I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tijfel tussenSigma 70-200/2.8 of Minolta AF 200 / 2.8 APO High Speed

                        Ik denk dat ik ze ergens heb zien staan voor 550... (Campion Brussel)
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tijfel tussen beide lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
                          Een tweedehands aan €795,00 is dat een redelijke prijs of niet
                          Ik weet dat sommigen momenteel zotte prijzen betalen voor minolta lenzen, maar volgens mij is dit een behoorlijke dure prijs. Als de lens in schitterende conditie is.... en dan nog.

                          Edit: Zelfs voor de newRS versie is dit een dure prijs, voor de originele versie een zeer dure prijs.
                          Last edited by alainD; 30 maart 2006, 19:08.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tijfel tussenSigma 70-200/2.8 of Minolta AF 200 / 2.8 APO High Speed

                            Het probleem met de Minolta lenzen is dat er alleen maar Minolta TC's op passen, en die zijn heel duur en moeilijk te vinden.

                            Mijn raad, ga voor de Sigma 70-200 f2.8 EX, met 1.4 TC.

                            Het enige dat je moet doen bij Sigma is de lens grondig testen, exemplarisch kan er al eens een verschil tussen de lenzen onderling zijn. Ik had een "gouden" Sigma 70-200 f2.8 EX, ttz, de mijne was echt wel ZEER goed. Was al een 2 of drietal jaar oud toen ik ze kocht, maar in mint condition. Deze lens was zo uitzonderlijk dat er een fervent tegenhanger van Sigma lenzen ze achteraf in zijn verzameling heeft gehad

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tijfel tussenSigma 70-200/2.8 of Minolta AF 200 / 2.8 APO High Speed

                              Het is maar voor te zeggen dat de Sigma 70-200 f2.8 EX, met minolta vatting niet meer wordt gemaakt......(Bron SDCard)
                              Dus je zal snel moeten zijn voor er nog één te vinden.
                              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                              Hier op dit forum.

                              Comment

                              Working...
                              X