Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macro lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
    ...misschien ben ik dan beter af met een voorzetlens te kopen en op mijn Sigma 70 - 300 te zetten. ?
    Lijkt mij zeer verstandig!
    Met je 70-300 kom je al tot 1:2, wat reeds heel behoorlijk is voor insecten e.d..
    Enige minpuntje met voorzetlenzen is de vrij beperkte scherpstel zone, daar waar je met een échte macrolens traploos kan instellen van minimaal tot oneindig...
    Als je met die beperking kan leven, ga dan voor het voorzetlensje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
      Lijkt mij zeer verstandig!
      Met je 70-300 kom je al tot 1:2, wat reeds heel behoorlijk is voor insecten e.d..
      Enige minpuntje met voorzetlenzen is de vrij beperkte scherpstel zone, daar waar je met een échte macrolens traploos kan instellen van minimaal tot oneindig...
      Als je met die beperking kan leven, ga dan voor het voorzetlensje.
      De Sigma 90mm macro,is zonder opzetstukje ook geen 1:1 dit is dus geen echte macro lens ,of wel ?
      Wat dat "traploos instellen" betreft,is dit alleen maar gemakkelijker werken,of is meer scherptediepte ?
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

A.De Sigma 90mm macro,is zonder opzetstukje ook geen 1:1 dit is dus geen echte macro lens ,of wel ?

B. Wat dat "traploos instellen" betreft,is dit alleen maar gemakkelijker werken,of is meer scherptediepte ?
        A. Je hebt gelijk! Alleen vanaf 1:1 spreken we van échte "macro".
        B. Het is vooral véél gemakkelijker werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
          A. Je hebt gelijk! Alleen vanaf 1:1 spreken we van échte "macro".
          B. Het is vooral véél gemakkelijker werken.
          Bedankt voor de uitleg LucD,eigelijk kan ik die lens dan beter niet kopen,want er zal niet veel verschil te zien zijn dan met de lens die ik al bezit,namelijk die sigma 70-300 (macro), of toch ?
          Web-Albums

Comment

Laat de lenzen voor wat ze zijn en ga voor de Tamron 90 2.8 macro. Even doorsparen
            https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
              Laat de lenzen voor wat ze zijn en ga voor de Tamron 90 2.8 macro. Even doorsparen
              ... als je toch wil doorsparen, ... doe het dan goed en ga voor de 150 of 180mm Macro van Sigma!....

Comment

Bedankt voor de uitleg LucD,eigelijk kan ik die lens dan beter niet kopen,want er zal niet veel verschil te zien zijn dan met de lens die ik al bezit,namelijk die sigma 70-300 (macro), of toch ?
                Groot gelijk Swa...
                Als je ooit écht 1:1 wil gaan, dan koop je best de 150 of 180 Sigma, maar dat wist je wellicht reeds uit de talloze positieve referenties hier...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d

Nu heb ik de Tamron SP AF Macro - 90mm - 1:2.8 in mijn bezit !
                  Gekocht per opbod,heb ze kunnen gaan halen in Zeeland tegen de prijs van 205 euro,heb daar dan ook nog 170 km voor moeten rijden (heen en terug),is dit een zaak of niet ??
                  Web-Albums

Comment

Nu heb ik de Tamron SP AF Macro - 90mm - 1:2.8 in mijn bezit !
                    Gekocht per opbod,heb ze kunnen gaan halen in Zeeland tegen de prijs van 205 euro,heb daar dan ook nog 170 km voor moeten rijden (heen en terug),is dit een zaak of niet ??
                    Hoe bevalt de lens je, de tamron heeft bijzonder goede kritieken?

Vermits een nieuwe een 400-tal euro kost en daar ook verplaatsings- of verzendingskosten bijkomen, lijkt het me geen slechte zaak. Een nieuwe lens is dan wel de Di variant, maar of je daar in praktijk zoveel voordeel mee hebt...

Als je er tevreden van bent en je ze gebruikt (voor wat je ermee bedoelde), is het meestal een bonus.

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                      Hoe bevalt de lens je, de tamron heeft bijzonder goede kritieken?

Vermits een nieuwe een 400-tal euro kost en daar ook verplaatsings- of verzendingskosten bijkomen, lijkt het me geen slechte zaak. Een nieuwe lens is dan wel de Di variant, maar of je daar in praktijk zoveel voordeel mee hebt...

Als je er tevreden van bent en je ze gebruikt (voor wat je ermee bedoelde), is het meestal een bonus.

Alain
                      Ik ben er tervreden mee,heb al mooie opnamen gemaakt om te testen,ik wacht vol ongeduld op de "echte" lente om méér te doen.Vergelijkingen met andere macro lenzen kan ik niet maken,daar dit mijn eerste echte macro lens is.
                      Ik heb er ook nog een extra bij,er staat een filter op (B-W 55E 010 1x) eigenlijk weet ik niet wat dit wil zeggen,is dat nu een UV of een Skylight ??

Bedankt voor de belangstelling.
                      Web-Albums

Comment

Ik ben er tervreden mee,heb al mooie opnamen gemaakt om te testen,ik wacht vol ongeduld op de "echte" lente om méér te doen.Vergelijkingen met andere macro lenzen kan ik niet maken,daar dit mijn eerste echte macro lens is.
                        Ik heb er ook nog een extra bij,er staat een filter op (B-W 55E 010 1x) eigenlijk weet ik niet wat dit wil zeggen,is dat nu een UV of een Skylight ??

Bedankt voor de belangstelling.
                        Ik heb er al hele mooie portretfoto's mee gezien, maw het is meer dan een macro-lens. Volgens wat ik gezien heb op het internet scherp op f2.8. Hoofdzakelijk daarvoor heb ik er trouwens interesse voor.

De Filter is volgens mij een UV, maar veel meer weet ik er niet over. Ik heb trouwens dezelfde. B+W:gekend merk, 55E is de filtergrootte 010 is UV+H (Haze) en 1x wil kennelijk zeggen dat hij geen merkbare hoeveelheid licht wegneemt.

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                          Ik heb er al hele mooie portretfoto's mee gezien, maw het is meer dan een macro-lens. Volgens wat ik gezien heb op het internet scherp op f2.8. Hoofdzakelijk daarvoor heb ik er trouwens interesse voor.

De Filter is volgens mij een UV, maar veel meer weet ik er niet over. Ik heb trouwens dezelfde. B+W:gekend merk, 55E is de filtergrootte 010 is UV+H (Haze) en 1x wil kennelijk zeggen dat hij geen merkbare hoeveelheid licht wegneemt.

Alain
                          Bedankt voor de info van de filter,en.............ik zal eerstdaags nog wat testjes doen op 2.8,en indien mogelijk hier posten.
                          Web-Albums

Comment

Working...
                          X