Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro lenzen

Ik heb de keuze tussen 2 macro lenzen,ze zijn tweedehands,kosten alle twee euro 180,welke kiest ik best ? (is de prijs o.k. )

Minolta 50/3.5 macro of Sigma 90/2.8 macro voor Minolta AF,
    bij de sigma is ook nog een voorzetstuk bij voor nog meer macro.
    Kan iemand mij raad geven ?
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Re: Macro lenzen

Wat wil je fotograferen, bloemetjes of bijtjes?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
      Wat wil je fotograferen, bloemetjes of bijtjes?
      Alles,...............maar ik bezit al de sigma 70-300 met macro stand voor de bloemetjes,bezit ook macro ringen en een 50mm lens,ik vermoed dat ik best de 90 mm neem voor de bijtjes,maar vraag eerst hier het advies van de specilalisten.
      Web-Albums

Comment

'k zou voor de Sigma 90/2.8 macro gaan.Goeie werkafstand voor vele dingen.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik heb die sigma in het verleden ook gehad,je krijgt macro's 1:1 met de bijgeleverde voorzetlens.

Mvg.
          Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
          Mijn website.

Comment

50mm Is in ieder geval veel te kort voor beestjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
              Alles,...............maar ik bezit al de sigma 70-300 met macro stand voor de bloemetjes,bezit ook macro ringen en een 50mm lens,ik vermoed dat ik best de 90 mm neem voor de bijtjes,maar vraag eerst hier het advies van de specilalisten.
              Ik zou de korte brandspunten gebruiken voor bloemen en de lange voor beestjes, want nu lijk je het omgekeerde te willen doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                Ik zou de korte brandspunten gebruiken voor bloemen en de lange voor beestjes, want nu lijk je het omgekeerde te willen doen.
                Die 70 - 300 is geen echte macro , ik denk dat die 90mm lens een echte macro lens is ?????????????? of zie ik dat verkeerd ?
                Web-Albums

Comment

Aan je sig te zien heb je al een 50mm f/2.8 van Sigma. Dat is toch al een macrolens? Daarom snap ik niet waarom je overweegt een minder lichtsterke 50mm erbij te kopen.

Over de 90mm weet ik niets.
                  D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fantastisch
                    Aan je sig te zien heb je al een 50mm f/2.8 van Sigma. Dat is toch al een macrolens? Daarom snap ik niet waarom je overweegt een minder lichtsterke 50mm erbij te kopen.

Over de 90mm weet ik niets.
                    De 18/50 mm van sigma die ik heb is geen macro,en de 50 mm van minolta ook niet.
                    Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                      Die 70 - 300 is geen echte macro , ik denk dat die 90mm lens een echte macro lens is ?????????????? of zie ik dat verkeerd ?
                      Ik heb die 70-300 ook gehad, ik ken ze maar al te goed. En dat is inderdaad maar een 1:2 en die 90 is een echte 1:1

In die zin snap ik uw bedoeling. Maar als je een 90mm macro hebt dan ga je die zoom niet echt veel meer gebruiken denk ik.

(persoonlijk zou ik voor de Sigma 90mm gaan)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                        Ik heb die 70-300 ook gehad, ik ken ze maar al te goed. En dat is inderdaad maar een 1:2 en die 90 is een echte 1:1

In die zin snap ik uw bedoeling. Maar als je een 90mm macro hebt dan ga je die zoom niet echt veel meer gebruiken denk ik.

(persoonlijk zou ik voor de Sigma 90mm gaan)
                        Die 70 - 300 kan toch goed blijven dienen voor "niet macro " foto's, of voor macro waar je niet zo dicht bij kan,b.v. vlinders.
                        Web-Albums

Comment

De Sigma 90mm is ene ouder type en niet ene van de scherpste. Is een 1:2 lens; met de apochromatische voorzetlens bereik je 1:1 maar dan moet je wel telkens schroeven.
                          90mm is ook leuk als portretlens, dus het langt van de prijs af of aankoop aantrekkelijk is.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                            De Sigma 90mm is ene ouder type en niet ene van de scherpste. Is een 1:2 lens; met de apochromatische voorzetlens bereik je 1:1 maar dan moet je wel telkens schroeven.
                            90mm is ook leuk als portretlens, dus het langt van de prijs af of aankoop aantrekkelijk is.
                            De prijs heb ik er bij gezet,is 180 euro,misschien ben ik dan beter af met een voorzetlens te kopen en op mijn Sigma 70 - 300 te zetten. ?
                            Web-Albums

Comment

Swa

Ik heb zeer goede dingen over de tamron 90mm/2.8 macro vernomen, zowel voor macro als voor portrait. De huidige versie heeft ook coatings voor digitaal. Nieuw kun je ze voor een 400 euro vinden.

Alain

Comment

Working...
                              X