Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor circuit fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lens voor circuit fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmos
    Alvast bedankt voor de tips!

Normaal gezien zou ik achter de draad kunnen, dit is nog wel niet zeker, vrienden van mij (van een motorvereniging) huren het circuit af voor een bepaalde tijd. En ze zouden ervoor kunnen zorgen dat ik overal kan komen.

@ derhans: Chique foto's! Als ik voor meer mensen toelating kan krijgen, zal ik het laten weten, probleem is dat ik dat wss. maar weet wanneer ik daar ben.

@ xeonbb.net: Als U me een lens kan verhuren, graag, ik bezit een EOS 350D en volgens ik hier al gelezen heb zou ik met een 200mm of 300mm lens voldoende hebben. Een Zoomlens zou ook wel praktisch zijn... Ik zou is dringend een moeten aanschaffen, maar heb momenteel andere kosten.

Nog een vraagje; om het blurry - bewegend effect te verkrijgen, beweeg je de camera dan mee (wss. wel) en welke sluitertijden worden er dan gehanteerd?

ThX AgaiN!
    Wanneer heb je de lens nodig en voor hoe lang?
    Ik heb lenzen startende bij 200mm tot 500mm.
    De 200mm is een zoom, al de rest zijn Prime lenzen.

Mvg Peter.
    Groetjes Peter.
    http://www.chernobyl.be

Comment

Is een Sigma 70-300 mm F4 - 5,6 DG MACRO APO SUPER II er ook geschikt voor? Iemand ervaring ermee?
      grtzYear62
      Fuji X-E1, Fuji X100s, Fuji X20, Canon 600D

Comment

@ Xeonbb: Ik zou de lens vrijdag 21 of zaterdag 22 April kunnen komen halen en maandag 24 of daarna kunnen terug bezorgen.

Alvast dank!
        Canon EOS 50D - Canon 70-200 F4 L IS USM - Canon 28-135 IS USM - Samyang 8mm Fisheye - Speedlite 430EX II - Vanguard Up Rise 48

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Als je een Canon hebt, dan is de 100-400L IS een heel goede lens om foto's te maken op Zolder, als je binnen de draad geraakt met de nodige toestemmingen.

Dan staat er altijd wel ergens een draad tussen, de enige manier om daar nog foto's te maken is op die bergen gaan staan, maar dan krijg je allemaal "luchtfoto's ".

Vroeger was het nog mogelijk om ergens onder of over een draad te kruipen en je te verstoppen achter de betonnen muur, maar ze hebben rondom het circuit camera's gehangen om alles in het oog te houden.

Een echt goede plaats kan je vergeten als je er niet het nodige papierwerk voor hebt.

Op 5m van de baan kom je dus alleen maar als je er de toestemming voor hebt, anders blijf je achter de draad.

tis dat wat ik bedoel, met een beetje mikken en juist afdrukken lukt da wel om tussen de draad door te schieten voor de laatste chicane aan et begin van het rechte stuk...

luchtfoto's kunnen ook mooi zijn hoor, zoek maar eens achter GeforceFX zijn F1 foto's van een tijd terug. ook allemaal luchtfoto's maar staat wel in de hall of fame ermee

Last edited by Dirkxke; 24 maart 2006, 15:25.
          In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkxke
            tis dat wat ik bedoel, met een beetje mikken en juist afdrukken lukt da wel om tussen de draad door te schieten voor de laatste chicane aan et begin van het rechte stuk...

luchtfoto's kunnen ook mooi zijn hoor, zoek maar eens achter GeforceFX zijn F1 foto's van een tijd terug. ook allemaal luchtfoto's maar staat wel in de hall of fame ermee

http://www.belgiumdigital.com/fotos/...07_imageid/259
            Daar is er nog één te bekijken, http://www.belgiumdigital.com/fotos/...07_imageid/217 maar toen stond ik aan de juiste kant van de draad om foto's te maken. Maar dat was aan de verkeerde kant volgens de organisatie, want die stuurden iemand langs om ons duidelijk te maken dat we daar dringend weg moesten .

Later zijn we dan naar die zandbergen gegaan, en hebben we een paar van die luchtfoto's gemaakt. Dan zag ik een gat in de draad net op het punt waar je vanuit de pits het circuit op komt. Met de 100-400 op 400mm + 1,4x extender heb ik daar nog een tijdje foto's gemaakt...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

mooie foto!

ik hoop dat ik dit jaar ook wat foto's kan gaan schieten daar, maar eerst nog wat verder door sparen voor het lenske dat ik wil gaan halen
              In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmos
                @ Xeonbb: Ik zou de lens vrijdag 21 of zaterdag 22 April kunnen komen halen en maandag 24 of daarna kunnen terug bezorgen.

Alvast dank!
                Stuur eens een Pm met welke lens je zou wensen, zal dan zien als deze vrij is dit weekend.

Mvg peter.
                Groetjes Peter.
                http://www.chernobyl.be

Comment

Is niet moeilijk zu, ge zoekt een race team op het net die mee doet aan sprinterscup of dergelijke en gaat mee als hun fotograaf!Stel je gewon es vor aan die mannen dat je voor hen es een deftige fotoshoot wil maken voor hun site. Dan geraak je wel verder dan achter het kiekendraad
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

Comment

toch maar even gaan verkennen op circuit zelf,ze zijn daar wreed aan't verbouwen!
                    je kan de foto's al zien op de web-site van zolder zelf,denk dat het nog moeilijker geworden is dan de vorige seizoenen om door de draad fotokes te maken!
                    grts; M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor
                      Is niet moeilijk zu, ge zoekt een race team op het net die mee doet aan sprinterscup of dergelijke en gaat mee als hun fotograaf!Stel je gewon es vor aan die mannen dat je voor hen es een deftige fotoshoot wil maken voor hun site. Dan geraak je wel verder dan achter het kiekendraad
                      Dan geraak je enkel in de pitstraat. Voor effectief foto's langs het circuit te mogen maken heb je een perskaart en dergelijke nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meuwi
                        toch maar even gaan verkennen op circuit zelf,ze zijn daar wreed aan't verbouwen!
                        je kan de foto's al zien op de web-site van zolder zelf,denk dat het nog moeilijker geworden is dan de vorige seizoenen om door de draad fotokes te maken!
                        Spa is op dat gebied veel beter,alleen al daarom blijf ik weg bij Zolder...

Comment

Voorbeeldfoto´s kun je ook hier bekijken.....

Groet,
                          Paul

Comment

Zolder is triestig voor de amateurfotograaf.
                            Fotografen die er hun foto's verkopen, staan binnen draad.
                            Maar vind zelf maar s een deftig gaatje om een foto te vinden op Zolder
                            En van de organisatie uit, houden ze via camera circuitomloop in de gaten en als je teveel foto's maakt, naar hun zin wordt er een ventje op je afgestuurd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorie Bekijk bericht
                              ...
                              En van de organisatie uit, houden ze via camera circuitomloop in de gaten en als je teveel foto's maakt, naar hun zin wordt er een ventje op je afgestuurd.
                              Wa´s da voor slappe zever D´r staat toch geen atomium op Zolder? Laat een hobbyist hobbiën! Ze zijn toch al zwaar beperkt vanwege al dat staaldraad. Dat riekt naar oneerlijke concurrentie.

Comment

daar heb ik nog nooit van gehoort .woon er maar 5km van af dus kom er regel matig .vroeger en nu toen nog met de f1 en onlangs nog bij de truck race redelijk wat foto s gemaakt .en van op de sacraments heuvel richting kanaal kan je over de hekken heen zonder hinder foto s nemen

Comment

Working...
                                X