Ik heb 2 weken geleden met De Beuckelaer gebeld en daar zeiden ze me dat ze er nog ....800 in bestelling hadden bij Nikon !!! Het zou me dus verbazen moesten ze er nu 21 op overschot hebben liggen .
Dit is ook wat de Beuckelaer mij heeft doorgegeven vorige week ! Mij zou het ook verbazen dat die daar op stock liggen of het moet zijn dat De Beuckelaer al genoeg heeft verdiend en geen goesting meer zal hebben om hun stock te verkopen, dat zal het wel zijn
Even informatief:
ik heb de mijne verkocht aan 700€, en de mensen stonden aan te schuiven, deze mensen zijn al maanden op zoektocht naar dit overigens fraai stukje glas. Had ik gewild, dan was de prijs nog hoger geweest, maar dit vond ik een juiste prijs.
En je kan dat gek vinden, maar ik vind het dan weer gek om hier te spreken over een prijs die niemand gaat kunnen bekomen, en dan nog voor een lens die niet leverbaar is.
Bewijs het tegengestelde!!
Al heeft DB er nog 100 liggen, daarmee hebben de winkels ze nog niet "vrij" hé.
Overigens En de meeste winkels hebben ook nog eens een wachtlijstje opgebouwd, dus wat er nu nog moet binnnekomen, is in veel gevallen ook al besproken.
Wellicht ook nog te krijgen bij Foto Rembrandt Merksem. Hadden er vorige week toch een 50-tal in voorraad. Heb er daar gisteren eentje moeten anuleren omdat mijn bestelling elders na ander halve maand binnen was. En.. scherpe prijs ook nog.
Heb er daar gisteren eentje moeten anuleren omdat mijn bestelling elders na ander halve maand binnen was. En.. scherpe prijs ook nog.
Groetjes,
Pol.
Blij dat je nog zo eerlijk bent om je bestelling te annuleren, doch ergens klopt dit toch niet.
Iedereen bestelt maar bij zoveel fotozaken als hij maar wilt en koopt uiteindelijk aan de zaak die aan de beste prijs of snelste levering kan voldoen.
Het is uiteindelijk dan niet te verwonderen dat er tientallen camera's of lenzen in backorder geplaatst worden. Voor de winkels in kwestie vind ik dat ook maar sneu; ze willen de klant niet ontgoochelen maar wat krijgen ze er in de retour voor terug: niets.
In die gedachte zou het wel best eens kunnen dat bepaalde fotozaken hun 'goede' service wat bewust terugschroeven omwille van hun ervaringen met ontrouwe klanten.
In dit forum krijgen sommige winkeliers dan nog eens kritiek omdat ze niet op tijd kunnen leveren. De vraag is: heeft de klant er zelf niet wat schuld aan?
Blij dat je nog zo eerlijk bent om je bestelling te annuleren, doch ergens klopt dit toch niet.
Iedereen bestelt maar bij zoveel fotozaken als hij maar wilt en koopt uiteindelijk aan de zaak die aan de beste prijs of snelste levering kan voldoen.
Het is uiteindelijk dan niet te verwonderen dat er tientallen camera's of lenzen in backorder geplaatst worden. Voor de winkels in kwestie vind ik dat ook maar sneu; ze willen de klant niet ontgoochelen maar wat krijgen ze er in de retour voor terug: niets.
In die gedachte zou het wel best eens kunnen dat bepaalde fotozaken hun 'goede' service wat bewust terugschroeven omwille van hun ervaringen met ontrouwe klanten.
In dit forum krijgen sommige winkeliers dan nog eens kritiek omdat ze niet op tijd kunnen leveren. De vraag is: heeft de klant er zelf niet wat schuld aan?
De praktijk die je hier beschrijft vind ik dus ook niet kunnen. Ik heb m'n lens in 1 winkel besteld en nergens anders, ik had toevallig in de MediaMarkt iemand horen vragen naar deze lens.
En voor je het zegt/vraagt: Ik voelde me niet geviseerd door je opmerking. Ik wilde ze enkel beamen.
Even een rechtzetting !
Mijn verhaal is er een van iemand die sinds twee maand een 18-200 VR heeft besteld om er eind mei op vakantie mee te vertrekken ten einde mijn zeer dure lenzen te kunnen thuis laten. Dus tijd genoeg dacht ik bij mezelf, maar had toch wel een deathline gesteld voor mezelf en in iets mindere mate voor de persoon(vriend) aan wie ik ze heb besteld. Toen ik in de loop der weken via BD en andere kanalen, o.a. van de persoon bij wie ik ze had besteld, te horen kreeg dat het werkelijk zeer moeilijk was om aan deze lens te geraken, overal backorders, kreeg ik de keuze om uit te zien naar een andere leverancier. Toen er dus vorige week sprake was dat er bij Foto Rembrandt een 20-tal waren binnen gekomen heb ik dan maar een reservatie geplaatst. Toeval wil nu, en ik had de prijs van de lens reeds via mijn PC-banking overgeschreven op rek. van Rembrandt, dat mijn vriend mij opbelt met de melding dat mijn lens binnen gekomen is. Ik heb mij dan onmiddellijk in verbinding gesteld met Foto Rembrandt en gevraagd als het mogelijk was de zaak te anuleren. Dit was geen probleem aangezien er toch genoeg vraag naar is, anders had ik eerlijk genoeg geweest om deze ook te nemen en hier dan op het forum te koop te stellen. Eventueel met verlies, maar dat zou ik er dan ook hebben bijgenomen, weet ge. Zo ben ik dan wel...
Dus beste vriend, maak je geen zorgen, diegenen die er nog eentje willen hebben, nemen misschien eens contact op met Foto Rembrandt.
Ja, en ik heb om dezelfde redenen er een besteld begin februari (03-02-2006) en nog steeds draai ik de duimen.
Uit eerbied voor de winkelier wil ik niet veranderen, maar indien ik het had geweten ...
De reden van vele malcontenten ligt gewoon bij Nikon zelf. Ik heb de indruk dat ze vogelpik spelen bij het toewijzen van lenzen aan winkels.
Er is in het Brusselse een winkel die wekelijks zijn bestellingen binnen krijgt, terwijl ander even grote handelaars erom moeten bedelen en sporadis gevraagde objectieven binnen krijgt.
tjien, dit doet me eraan denken of ik daar dan toch geen lenzen zou bestellen (zeer gunstige prijzen) en die dan hier te koop aanbieden. gezien probleem van vraag en aanbod zou dit wel eens lucratief kunnen zijn ...
Even een rechtzetting !
Mijn verhaal is er een van iemand die sinds twee maand een 18-200 VR heeft besteld om er eind mei op vakantie mee te vertrekken ten einde mijn zeer dure lenzen te kunnen thuis laten. Dus tijd genoeg dacht ik bij mezelf, maar had toch wel een deathline gesteld voor mezelf en in iets mindere mate voor de persoon(vriend) aan wie ik ze heb besteld. Toen ik in de loop der weken via BD en andere kanalen, o.a. van de persoon bij wie ik ze had besteld, te horen kreeg dat het werkelijk zeer moeilijk was om aan deze lens te geraken, overal backorders, kreeg ik de keuze om uit te zien naar een andere leverancier. Toen er dus vorige week sprake was dat er bij Foto Rembrandt een 20-tal waren binnen gekomen heb ik dan maar een reservatie geplaatst. Toeval wil nu, en ik had de prijs van de lens reeds via mijn PC-banking overgeschreven op rek. van Rembrandt, dat mijn vriend mij opbelt met de melding dat mijn lens binnen gekomen is. Ik heb mij dan onmiddellijk in verbinding gesteld met Foto Rembrandt en gevraagd als het mogelijk was de zaak te anuleren. Dit was geen probleem aangezien er toch genoeg vraag naar is, anders had ik eerlijk genoeg geweest om deze ook te nemen en hier dan op het forum te koop te stellen. Eventueel met verlies, maar dat zou ik er dan ook hebben bijgenomen, weet ge. Zo ben ik dan wel...
Dus beste vriend, maak je geen zorgen, diegenen die er nog eentje willen hebben, nemen misschien eens contact op met Foto Rembrandt.
Ik had de mijne al in december besteld bij Corné, verleden week berichtje gehad, voorlopig koffiedik kijken, dus kon echt niks zeggen wanneer hij ze kon leveren, dit na al verscheidene malen een mailtje met als antwoord ( nog 14 dagen ongeveer).
Ben hem gisteren gaan halen in Meise
Comment