Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het re-chippen is helemaal gratis zolang de lens afkomstig is van Sigma Benelux en zij de onderdelen nog kunnen krijgen.
Gedurende de drie jaren waarborg is het rechippen ten alle tijde gratis inclusief het transport waarvoor Sigma geen kosten voor aanrekent.
Volgens de topicstarter dan toch de verzending zelf moeten betalen ondanks ze nog in garantie was???? en versturen onder welke voorwaarden?
Wat indien de verzending niet aankomt?
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Heb de lens bij mijn nikon-dealer afgegeven en dus kreeg ik een bewijsje van ontvangst.
Verzendingskost 26 euro.
Retourkost door sigma gratis.
Hopelijk is het zo duidelijker.
En ik kan jullie verzekeren .. ze werkt fantastisch (met de nieuwe chip)
Het gewone focussen lukt met elke lens nog na 20 jaar.
Maar in dit geval was het een nieuwe functiebutton op de camera.
Goed gezien van Nikon maar gratis opgelost bij Sigma.
Ter correctie Die AF-ON is niet nieuw want die staat op elke Nikon D1 en D2 en ook op de F5 en F100. Ik gebruik deze functie overigens al meer dan een half jaar tot volle tevredenheid. Telkens ik de camera even aan iemand anders geef schept dit wel verwarring
Nikon heeft Sigma inderdaad een ferme loer gedraaid
Als ik een D200 aanschaf of een ander toekomstig nieuw Nikon model sta ik met mijn 2 jaar oude Sigma 12-24 ook nog voor hetzelfde probleem. Eigenlijk zou ik die zo vlug mogelijk moeten laten rechippen dan, of moet je kunnen aantonen dat je een D200 hebt?
Eigenlijk worden alle Sigma klanten met de neus op het feit gedrukt dat dit merk geen licentie heeft voor het produceren van Nikon F-mount objectieven (en ook de Canon EF-mount natuurlijk) Wie weet welk probleem volgt er met een nieuw Nikon model alweer?
Nikon heeft Sigma inderdaad een ferme loer gedraaid
Zodus, jij vind dat Nikon (of Canon) zich moet aanpassen aan Sigma, Tamron, of andere merken dat vind ik straf.
En dat terwijl bijna iedereen hier, er in stilte van droomt om dat mooie Nikon of Canon glas in zijn bezit te hebben, ware het maar niet van de prijs
Ik heb in de 30 jaar dat ik met Nikon fotografeer zowat vanalles van lenzen gehad, zelfs wanneer er nog geen electronica in de lenzen stak, en altijd was er ergens wel iets wat anders was (lees minder goed) dan met originele nikkor lenzen, zodat ik op een bepaald moment gekozen heb om niets anders meer te kopen dan de goeie Nikkor pro. lenzen, er komt hier zelfs geen UV filter meer binnen van een ander merk.
Natuurlijk kost dat geld, maar moest ik eens optellen wat ik aan die andere merken heb gespendeert
En wil je één van die betere Nikkor lenzen doorverkopen, dan krijg je er tenminste nog wat voor, zo heb ik een tijd geleden een Nikkor 35-70 F2.8 verkocht, en ik kreeg er nog vlot 450 euro voor, terwijl deze minstens 10 jaar oud was
Natuurlijk hebben deze merken ook hun eigen goedkopere lenzen, maar deze zijn dan ook bestemt voor de goedkope toestellen, daar staat dan ook overal op (Made in China, Taiwan, enz.) dat wil daarom niet zeggen dat het niet deugt, maar alles wat Pro. is, is made in Japan
Zodus, jij vind dat Nikon (of Canon) zich moet aanpassen aan Sigma, Tamron, of andere merken dat vind ik straf.
Oei, nee zo zie ik het niet hoor
Mijn mening is dat wanneer een firma zoals Sigma objectieven bouwt zonder daar een licentie voor te hebben, ze zelf alle compatibiliteitsproblemen moet oplossen. Nikon hoeft daar niks voor te doen en hoeft er ook geen rekening mee te houden bij de ontwikkeling van nieuwe toestellen.
Wat niet wil zeggen dat Sigma alleen maar rommel maakt. Verre van mijns inziens, want in de EX reeks zijn verschillende zeer fijne objectieven beschikbaar
maar dan nog. we spreken hier over een functie die niet iedereen gebruikt.
als je een sigma lens op D200 zet en ze geeft "err" dan pas zou'k veel lawaai beginnen te maken
als je nikon lenzen nodig hebt om mooie foto's te maken dan ben je, vrees ik, slecht bezig. onder elkaar weten we natuurlijk wel dat't chique staat om ED VR glas te hebben..
doorverkoop is natuurlijk een argument, maar ik persoonlijk koop men lenzen om ze bij te houden en ermee te werken
genome met een oude spiegel tele, nikor is nog van men vader. desondanks ik géén lichtmeting of AF-indicatie had is die nog "bruikbaar".
't gaat allemaal om afwegingen: budget, gebruik, met wat kan ik werken,...
Comment