Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zanddeeltjes in lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zanddeeltjes in lens?

Ik ben laatst nr Egypte geweest.
    Ik ben niet specifiek in de woestijn geweest maar wel nr een aantal locaties waar het wat zanderig is. In de vallei der koningen was het tijdens mijn bezoek rond de 45 graden en de camera is soms een minuut blootgesteld geweest aan die warmte. Maar da's nu eenmaal Egypte.

Sinds mijn terugkeer heb ik problemen met de lens die ik gebruikte (Nikkor 18-70/3.5-4.5). Soms wil die niet meer focussen. Ik hoor soms ook een lichte schuring / blokkering van de lens. Dus ik denk dat er ergens wat zand tussen zit.

Mijn vragen :
    Steunen jullie de hypothese van zand? Of kan de warmte de lens vervormd hebben?
    Waar ergens zou een logische plaats zijn dat dit zand zit op niveau van een lens ?
    Maar vooral : wat is er aan te doen?

Ik heb er nog nix aan gedaan dus ook niet met een spuit met lucht onder hoge druk op gezeten.

Re: zanddeeltjes in lens?

Ik heb onlangs net hetzelfde met mijn 20/2.8 AF voorgehad - vreemd knarsend geluid bij scherpstelling, AF trager en schokkend. Ik heb hem binnen gedaan bij een vriend die een technicus kent. Het betreft hier inderdaad korrels zand die binnengedrongen zijn. De kostprijs voor herstel bij de Beukelaer schommelt rond de 160€.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
      De kostprijs voor herstel bij de Beukelaer schommelt rond de 160€.
      Olé!
      Kent iemand goedkoper alternatieven die misschien eerst kunnen geprobeerd?
      Ik hoor aan het geluid dat de blokkering minimaal is (en soms werkt de AF wel goed ; maar dan andere keren weer niet ).

bedankt

Comment

In Gent bestaat er een Camera Repair House - die bevinden zich in de Eeckhoutstraat. Niet ver van de 'kleine ring' nabij Charles De Kerckhovelaan. Die mannen doen het waarschijnlijk voor heel wat minder geld.
        CAMERA REPAIR SERVICE B.V.B.A.
        Eekhout, 3 - 9000 GENT
        Tel : 09/225.82.00
        Fax : 09/225.82.69
        T.V.A. : 446.532.966
        Email : crs.nv@pandora.be
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

In Gent bestaat er een Camera Repair House - die bevinden zich in de Eeckhoutstraat. Niet ver van de 'kleine ring' nabij Charles De Kerckhovelaan. Die mannen doen het waarschijnlijk voor heel wat minder geld.
          CAMERA REPAIR SERVICE B.V.B.A.
          Eekhout, 3 - 9000 GENT
          Tel : 09/225.82.00
          Fax : 09/225.82.69
          T.V.A. : 446.532.966
          Email : crs.nv@pandora.be
          dikke merci

Comment

Ik heb onlangs net hetzelfde met mijn 20/2.8 AF voorgehad - vreemd knarsend geluid bij scherpstelling, AF trager en schokkend. Ik heb hem binnen gedaan bij een vriend die een technicus kent. Het betreft hier inderdaad korrels zand die binnengedrongen zijn. De kostprijs voor herstel bij de Beukelaer schommelt rond de 160€.
            Voor mijn 80-200 was dit 213 euro

Comment

Welkom in de club !!

Ik heb ook zand van egypte in mijn lens zitten.
              Ik heb er gelukkig geen last van, maar ik zie het wel tussen de glazen zitten.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
              X