Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 prime!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D50 prime!!!

Op mijn nieuwe D50 zoek ik een goed standaardobjectief met vaste brandpuntafstand.wat is het meest aan te raden;
    -Nikkor 50mm f/1.4
    -Nikkor 50mm f/1.8
    -Sigma 30mm F1.4 DC EX HMS
    -Nikkor AF 35mm f/2D lens

Ik zou 1 van deze objectieven aanschaffen naast de 18-200VR of de AF-S DX Nikkor 18-70D met de Sigma 70-300.
    In de toekomst ben ik dan van plan nog een groothoek als de tamron 12-24 te kopen.Ik probeer een zo goed mogelijk arsenaal "wapens" samen te stellen maar wel rekening houdend met de prijs.moet betaalbaar blijven.
    Heb al veel goeds gehoord over de goedkope 50mm f1.8.of is de duurdere 1.4 echt zoveel beter.....
    Last edited by KurtL.; 23 februari 2006, 00:01.
    Objectieven zijn als mensen...het is de binnenkant die telt

Re: D50 prime!!!

Oorspronkelijk geplaatst door KurtL.
    Heb al veel goeds gehoord over de goedkope 50mm f1.4.of is de duurdere 1.8 echt zoveel beter.....
    Is het niet net andersom? Je f1.4 is iets lichtsterker, maar ook duurder. Die keuze moet je zelf maken, of je het geld ervoor over hebt. Ik heb in ieder geval over beide goeie dingen gehoord

Van de andere weet ik eerlijk gezegd niks af, behalve dan dat ik binnenkort ook een D50 met 18-200VR koop
    One day, I would like to make nice pictures :-)
    www.lucaskoijen.nl

Comment

hoeduur kost de 50mm 1.4?
      kheb zelf de sigma 70-300 apo dg , ben er zeker tevreden over , op 300mm niet soft

Comment

50mm 1.4 =269euro
        50mm 1.8 =97euro
        (bij Konijnenberg)
        is het verschil in lichtsterkte het prijsverschil dan waard?
        Objectieven zijn als mensen...het is de binnenkant die telt

Comment

50mm 1.4 =269euro
          50mm 1.8 =97euro
          (bij Konijnenberg)
          EIgenlijk is dit een verkeerde vraag. Het prijsverschil is zeker correct. Alleen stelt zich de vraag wanneer je de F1.4 werkelijk gaat gebruiken. Je bent wel lichtsterk, maar je hebt een heel kleine DOF, waarbij je dan de lens moet dichtknijpen om opnieuw een redelijke DOF te hebben. Persoonlijk vind ik F1.4 overkill, maar er zijn zeker mensen die wel degelijk die F1.4 regelmatig gebruiken.
          natwork.be

Comment

De vraag zou niet moeten zijn of je veel op 1.4 schiet maar of je veel met groot diafragma schiet. Tot ongeveer een F4 presteert de 1.4 lens gewoon beter en met een kleiner dan F4 diafragma haalt de 1.8 versie de 1.4 lens in.
            Of dat het verschil in prijs waard is is voor een ieder anders...
            Mijn Foto's

Comment

In jouw geval zou ik eerder voor de 35 mm F2 gaan
              Niettegenstaande alle lovende berichten over de 50mm 1.8 vind ik toch dat deze laatste een beetje plastiekerig aandoet (wat daarom geen afbreuk doet aan zijn optische kwaliteiten) en bovendien is dit op een DSLR eigenlijk geen echt standaardobjectief
              De 35mm 'vervangt' op een DSLR wél een standaardlens en daarom zeker erg geschikt als je niet (of op sommige momenten niet) met teveel gewicht wil sleuren
              Canikon 40D - D200, D300

Comment

50mm 1.4 =269euro
                50mm 1.8 =97euro
                (bij Konijnenberg)
                Als je beiden op 1.8 of 2 gebruikt dan zou er een duidelijk verschil te zien zijn. Ik heb een 1.4 tweedehands kunnen kopen en heb die altijd bij. In moeilijke omstandigheden eens kunnen vergelijken met de 18-70 en het verschil is dan dag en nacht. Met de 1.8 heb ik geen ervaring maar die schijnt ook niet slecht te zijn.

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb zelf drie van die lenzen (enfin, nu nog twee) en voor mij is er een duidelijke ranking van goed naar slecht:
                  1. 35/2 (echt standaard, scherp vanaf vol open)
                  2. 50/1.4 (vis-noch-vlees brandpuntsafstand, flou open, anders OK)
                  3. 50/1.8 (idem, blijft langer flou, soms afschuwelijk bokeh, zeker wel zijn geld waard)
                  Kris

Comment

Ik heb onlangs de 50 mm f/1.8 gekocht.

Zeer licht sterk. Mooie bokeh.

Of je 200€ extra over hebt voor die 1.4 ipv 1.8 moet je zelf bepalen. Voor mij was dat beetje extra licht nutteloos. Dan investeerde ik de 200€ liever in een SB-600.

Comment

Working...
                    X