Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 55-200 of Sigma 18-200 voor EOS 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 55-200 of Sigma 18-200 voor EOS 350D

Hallo,

Ben nog niet zolang geleden begonnen met digitale fotografie en heb een Canon Eos 350D met kitlens 18-55 gekocht.

Zou nu graag een lens hebben met iets meer vergroting en heb even rondgekeken, gezien het louter vrije tijdsgebruik is is het budget beperkt tot enkele honderden euro's.

ik zou twijfelen tussen de Canon EF 55-200 of een Sigma 18-200???

Kan iemand me vertellen welke de beste keuze zou zijn of is er misschien nog een beter alternatief (evt. Tamron of is dit minder van kwaliteit?).

Alvast bedankt.
    Kurt
    Canon EOS 350D

Re: Canon EF 55-200 of Sigma 18-200 voor EOS 350D

Zo vaak bekeken en geen antwoord, dat verdien je niet met zo'n eerlijke vraag.

Wel, ik heb geen van beide lenzen, dus zal ik maar samenvatten wat men normaal op het forum zegt :
    - de 55-200 heeft een kleinere zoomfactor dan de sigma, en mag dus verondersteld worden kwalitatief beter te zijn. Dit zal wel kloppen.
    - de sigma 18-200 moet je eigenlijk alleen kopen als je niet veel van lens wil wisselen en toch dat hele bereik wil.

Misschien kun je ook de sigma 70-300 APO overwegen. Dan zoom je nog verder, met een kwalitatief betere lens, en het stukje tussen 55 en 70mm schijn je niet te missen. Dan moet je wel van lens wisselen natuurlijk.

Eigen ervaring : ik had vroeger de 75-300 telelens van canon, en ik heb die best wel vaak gebruikt, vooral voor beestjes, bergen, portretten. Hou er rekening mee dat deze lenzen (als je 't betaalbaar wil houden) een kleine maximale opening hebben (f 5.6 of 6.3 bij max focusafstand), én dat je sluitertijd bij grote focusafstanden zeer klein moet zijn (ongeveer 1/focusafstand, dus 1/200 bij 200mm) (dit is een vuistregel, geen wetenschap). Dus : statief of alleen gebruiken bij mooi weer...

Wat men ook op het forum zegt als reactie : "waar moet die lens voor dienen ?", en weet je, ze hebben gelijk
    Maar ik vermoed dat het hier gaat om occasioneel eens inzoomen op een detail of een dier, en dat je geen ornitoloog-fotograaf of zo bent...

Zo, succes ermee,

Herzie

Comment

Bedankt voor de uitleg. Zat inderdaad ongeduldig te wachten op een antwoord van iemand die er iets zinnigs over kan zeggen.

Zal dan waarschijnlijk toch kiezen voor de 55-200 van canon, het is inderdaad toch de bedoeling om deze enkel buiten te gebruiken met mooi weer en evt statief.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Mvg.

Kurt
      Kurt
      Canon EOS 350D

Comment

Ikzelf heb de canon EF 55-200 4.5-5.6 USM II, en ben daar heel tevree over, een goede lens met prima scherpte (niet op 200mm, beetje soft daar) voor de prijs die je er voor uitgeeft... Kijk eens rond in de koopjeshoek, daar kan je wellicht voor een goede € 100,00 zulke lens op de kop tikken!

Groetjes,
        KB
        *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
        visit : http://www.emmab.be/

Comment

Working...
        X