Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor KM 5D zo je kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor KM 5D zo je kiezen

Welke van twee volgende lenzen zou de voorkeur krijgen?
    1. De Konica Minolta lens 100-300mm f4.5-5.6 AF-D APO
    2. SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro Minolta AF

Want na het lezen van de ervaringen over de Sigma hier en de Minolta op het net kom ik er niet uit. Prijs verschil is ongveer €100 in het nadeel van de Minolta. Maar bij andere zaken heb ik al ondervonden dat duurder niet automatisch inhoud dat je betere kwaliteit hebt.
    Groetjes Goofy
    Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Re: Welke lens voor KM 5D zo je kiezen

Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
    Welke van twee volgende lenzen zou de voorkeur krijgen?
    1. De Konica Minolta lens 100-300mm f4.5-5.6 AF-D APO
    2. SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro Minolta AF

Want na het lezen van de ervaringen over de Sigma hier en de Minolta op het net kom ik er niet uit. Prijs verschil is ongveer €100 in het nadeel van de Minolta. Maar bij andere zaken heb ik al ondervonden dat duurder niet automatisch inhoud dat je betere kwaliteit hebt.
    Ik dacht dat het prijsverschil groter was. Het is inderdaad geen eenvoudige keuze, de 100-300 APO zal beter zijn, maar is het verschil groot genoeg om echt te merken... Ik dacht ook aan één van de twee als aanvulling op mijn 70-210 f4, dan heb ik een lichter alternatief om mee te nemen en met wat meer bereik.

Alain

Comment

Of je duidelijk zichtbaar kwaliteitsverschil hebt tussen beide weet ik niet uit ervaring (kijk misschien eens op dyxum.com). Op dat vlak kan je misschien die €100 wel besparen.

Anderzijds denk ik wel dat de toekomstige herverkoopwaarde van de Minolta hoger zal liggen, mocht je ooit van gedacht veranderen...
      Last edited by K-2; 17 februari 2006, 22:13.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2
        Of je duidelijk zichtbaar kwaliteitsverschil hebt tussen beide weet ik niet uit ervaring (kijk misschien eens op dyxum.com). Op dat vlak kan je misschien die €100 wel besparen.

Anderzijds denk ik wel dat de toekomstige herverkoopwaarde van de Minolta hoger zal liggen, mocht je ooit van gedacht veranderen...
        dat is inderdaad zo, hogere overnamewaarde, echter ik heb een sigma apo 70-300 en ben er zeeeeer tevreden van.
        Michelangelo
        Sony DSC-R1, Sony DSC-P72, Minolta 7XI/28-105mm/70-300mmAPO

Comment

Heb de Sigma 70-300 APO sm2 zelf gehad , en voor die prijs (250) is het echt wel een goede lens.
          Alleen... de mijne ging na 14 maanden stuk. Al kan dit enkel exemplaristish zijn.
          Er zijn ook negatieve punten. Bouwkwaliteit(plastiek), slow AF, draaid ver uit bij zomen, front draaid mee tijdens AF. Maar wederom , voor 250€ ....
          Nu heb ik de 70-200 EX DG APO f2.8 besteld.
          Komt één dezer dagen binnen.
          A ja , zelf heb ik een Minolta 7D . Ik ben van mening dat lenzen zich toch iets anders gedragen op verschillende body's
          http://fstopsandpitstops.blogspot.com/

http://rinosnaps.blogspot.com/

Comment

Misschien een wat late reactie, maar zelf ben ik het door jou genoemde prijsverschil nog niet tegengekomen. Zit bijna een factor 2 tussen. Waar heb je jouw prijsverschil gezien?
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BasK
              Misschien een wat late reactie, maar zelf ben ik het door jou genoemde prijsverschil nog niet tegengekomen. Zit bijna een factor 2 tussen. Waar heb je jouw prijsverschil gezien?
              Bij geheugenkaart.be

Konica Minolta lens 100-300mm f4.5-5.6 AF-D APO On-Line prijs: €489,00
              SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro Minolta AF On-Line prijs: €398,00
              Groetjes Goofy
              Konica-Minolta Dynax 5D + KM 18-70 kitlens - Sigma 70-200 F2.8 EX DG APO | Minolta Dimage 7 | Minolta Dynax SPxi

I only hope that we don't lose sight of one thing - that it was all started by a mouse. (Walt Disney)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goofy
                Bij geheugenkaart.be

Konica Minolta lens 100-300mm f4.5-5.6 AF-D APO On-Line prijs: €489,00
                SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro Minolta AF On-Line prijs: €398,00
                Ik mijn sigma in Duitsland gehaald voor 250 eurokes

bij konijnenberg staat hij 215 momenteel, een dijk van een lens maar de minolta zoom die je aanhaalt die ken ik niet.
                Geyst

Comment

Heb nog een oude sigma 75-300 DL schuifzoom.
                  Daarvan vind ik de scherpte duidelijk afnemen in het verre telebereik.
                  Ben me dus wat aan het oriënteren op vervanging. En dan lijken me zowel de Sigma als de Minolta mooie vervangers.
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Working...
                  X