Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luxe probleem.en ik zou ’t ni weten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Luxe probleem.en ik zou ’t ni weten

Hallo iedereen

Op het einde van het jaar (ik weet wel, dat is nog lang, maar de tijd vliegt) mag ik een cadeau ter waarde van 1250 Euro kopen voor 25 jaar dienst.
    Ik had eventueel gedacht aan een Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, loont het de moeite om dit te overwegen, dit ter vervanging van mijn 17-40f/4 L usm en 28-70f/2.8 Usm.

Of ga ik beter voor de “Canon's Forgotten 400” EF 400mm f/5.6L USM, max. bereik nu is met de 300L f/4 L IS te samen met een ext. 1.4 II. (400mm te samen met ext. is dat nog haalbaar?)

Laatste mogelijkheid is mijn 70-200 f/2.8 te vervangen voor een 70-200 f2.8L IS

Ander suggesties?

Mvg Remip

Ps:al mijn lenzen zijn voor de rest nog in perfecte staat, dus daar moet ik het niet echt voor door doen.
    Nieuwe website

Re: Luxe probleem.en ik zou ’t ni weten

je kan ze ook beide kopen.
    Koop die 24-105 en verkoop je 17-40 en je 28-70 en dan kan je mits wat opleg nog een 400mm kopen...
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

FZ50

Comment

Ik heb zelf de 17-40 en de 24-105. De 24-105 is over het hele bereik scherper dan de 17-40. Die laatste heeft trouwens meer problemen met scherpte aan de randen dan de Sigma 18-50 EX DC die ik eerder gebruikte (zelfs op f8).

(Ik ben benieuwd of er bij ons op het werk nog iets af kan voor mijn 25 jaren dienst, begin oktober, maar ik twijfel er sterk aan dat ik daarmee zo'n aankoop zal kunnen doen. De laatste jaren hebben ze daarin flink gesnoeid, cadeautjes krijgen we niet gemakkelijk meer van onze baas .)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
        Ik heb zelf de 17-40 en de 24-105. De 24-105 is over het hele bereik scherper dan de 17-40. Die laatste heeft trouwens meer problemen met scherpte aan de randen dan de Sigma 18-50 EX DC die ik eerder gebruikte (zelfs op f8).

(Ik ben benieuwd of er bij ons op het werk nog iets af kan voor mijn 25 jaren dienst, begin oktober, maar ik twijfel er sterk aan dat ik daarmee zo'n aankoop zal kunnen doen. De laatste jaren hebben ze daarin flink gesnoeid, cadeautjes krijgen we niet gemakkelijk meer van onze baas .)
        De grote vraag die ik mijn eigen stel is:ben ik op donkere plaatsen waar ik noch statief noch flitslamp kan gebruiken beter af met 28-70 f2.8 of de 24-105 IS f/4.

"Die laatste" is die 17-40 of begrijp ik dat verkeerd ?

Mvg Remip
        Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip
          De grote vraag die ik mijn eigen stel is:ben ik op donkere plaatsen waar ik noch statief noch flitslamp kan gebruiken beter af met 28-70 f2.8 of de 24-105 IS f/4.

"Die laatste" is die 17-40 of begrijp ik dat verkeerd ?

Mvg Remip
          Die laatste is de 17-40, die minder scherp is aan de randen dan de Sigma 18-50 f2,8 EX DC.

Op donkere plaatsen waar je geen flits of statief kan gebruiken ben je het best af met de 24-105 f4 als het onderwerp stil blijft staan, en als het onderwerp in beweging is, dan heb je wat meer kans om een goede foto te kunnen maken met een f2,8 lens.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Die laatste is de 17-40, die minder scherp is aan de randen dan de Sigma 18-50 f2,8 EX DC.

Op donkere plaatsen waar je geen flits of statief kan gebruiken ben je het best af met de 24-105 f4 als het onderwerp stil blijft staan, en als het onderwerp in beweging is, dan heb je wat meer kans om een goede foto te kunnen maken met een f2,8 lens.
            Ik heb wel al een paar maanden 1 lens met IS maar heb daar eigenlijk te weinig ervaring mee. Kom dikwijls juist iets te kort om het eigenlijk te hebben zoals ik het wil,vb op vakantie in kerken,bossen,tegen valavond aan enz...
            (ik maak nogal graag foto's waar het niet mag ,moeten dan steeds zonder flits gemaakt worden en heel dikwijls zelfs zonder door de lens te kijken ,ik moet dan soms wel gaan lopen, afgelopen zomer in Engeland zelf bijna kodaske moeten afgeven. )

Mvg Remip
            Nieuwe website

Comment

Working...
            X