Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor binnenopnames?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens voor binnenopnames?

Kvind toch dat die 14mm wat vervorming geeft hoor. Als je muziekanten van redelijk kortbij in beeld wil brengen ga je ze vervormen. Persoonlijk zou ik voor een sigma 20mm 1.8 gaan, Lichtgevoelig, geen vervorming en heeft een korste scherpstelafstand.

Comment

En met een fish-eye, kan men softwarematig die foto niet rechttrekken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Puren
        En met een fish-eye, kan men softwarematig die foto niet rechttrekken?
        Mss een manke vergelijking maar 't komt me wat over als croppen omdat ge geen tele hebt : 't gaat maar het resultaat is ernaar.
        fotosite

Comment

Misschien is het een idee om eens te kijken in welke range van brandpuntsafstanden je iets zoekt, dat adviseert gerichter!
          Last edited by Spanjaart; 16 februari 2006, 22:54.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

ik wil een zo kort mogelijke brandpuntafstand omdat ik zo kort tegen de muzikanten sta, dat ik bijna hun microstatief omver loop 20mm is dus wel het uiterste, maar spijtig genoeg is bvb een 14mm L lensje veel te duur...

Comment

De grootste hoek die ik dan zou gebruiken is een Tokina 17mm 3.5 (krijgt op fred miranda toch een goeie beoordeling)
              Zoveel te korter je op het onderwerp komt zoveel te groter de vervorming wordt. Dat komt dan heel onnatuurlijk over. Leen eens van iemand een 14mm, als je zoveel geld uitgeeft moet het toch goed zijn hé. Als je een groepsfoto neemt op 14mm gaan de muren schuin lopen, als je kortbij hun gezicht gaat fotograferen krijgen ze grote gezichten, ga je kortbij hun instrument krijgen ze kleine gezichten.

Een 14L is héél duur, te duur voor wat hij presteert naar mijn mening. Dan zou ik eerder uitkijken voor een 14 van Sigma of van Tamron (iets duurder dan sigma). Vergeet ook niet te kijken vanaf hoe kort ze kunnen scherpstellen.

Comment

Working...
              X