Ik ben op zoek naar een lens die specifiek zal gebruikt worden voor binnenopnamen van muziekoptredens met dus weinig omgevingslicht. Aangezien het een vrij kleine ruimte is, zal ik een aanzienlijke breedhoek nodig hebben. Welke lens is aangeraden? Heeft iemand toevallig ervaring met fisheye-lenzen?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
welke lens voor binnenopnames?
Collapse
X
-
-
Re: welke lens voor binnenopnames?
En moet die lens ook op een body passen?
sugar
-
Ik heb voor die doeleinden 2 lenzen aangeschaft, de Sigma 18-50 f/2.8 en de Tokina 12-24 f/4There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Ik zou niet te breedhoekerig gaan, vanwege de distortie
Een 24/1.8 28/1.8 of een 30/1.4 van sigma komen meteen bij me op als goedkoper lenzen die redelijk lichtsterk zijn
sugar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sugarIk zou niet te breedhoekerig gaan, vanwege de distortie
Een 24/1.8 28/1.8 of een 30/1.4 van sigma komen meteen bij me op als goedkoper lenzen die redelijk lichtsterk zijn
sugarThere is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
-
Ik zou je daarvoor de Sigma 14mm f2.8 aanraden. Genoeg groothoek zonder vervorming. Hieronder een foto met die 14 mm, en daaronder een foto met een 18 mm lens. Het verschil in bereik is behoorlijk groot.
Foto's van op dezelfde standplaats genomen
Comment
-
Ik weet wel wat die FL voorstellen hoor
Maar we spreken hier over een optreden, ik denk niet dat dat in een bureau gebeurd
sugar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sugarIk weet wel wat die FL voorstellen hoor
Maar we spreken hier over een optreden, ik denk niet dat dat in een bureau gebeurd
sugar
Comment
-
-
Ik zou het liefst onder de 600€ blijven.
Ik heb nu de 17-85mm IS USM, maar voor die optredens moet ik altijd mijn flits gebruiken en dit zou ik willen vermijden door een lichtsterke lens aan te schaffen. Spijtig genoeg heb ik al gemerkt dat de combinatie breedhoek-lichtsterk een pijnlijke bedoeling is voor mijn bankrekening
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PurenIk zou het liefst onder de 600€ blijven.
Ik heb nu de 17-85mm IS USM, maar voor die optredens moet ik altijd mijn flits gebruiken en dit zou ik willen vermijden door een lichtsterke lens aan te schaffen. Spijtig genoeg heb ik al gemerkt dat de combinatie breedhoek-lichtsterk een pijnlijke bedoeling is voor mijn bankrekening
Kijk ook eens welke brandpuntsafstand je het meest gebruikt op je 17-85 bij optredens... een 24 of een 28 mm/1.8 van sigma zijn leuke alternatieven, allemaal een stuk onder de 600 EUR...
Met het programma exifer (gartis downloadbaar) kan je makkelijk je foto's analyseren en bepalen welke FL je het meest gebruikt;;;
sugar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Purenvoor mijn binnenopnames heb ik zoveel mogelijk breedhoek nodig, dus 17mm...
Anders toch een nadenken over die 20/1.8 van sigma
sugar
Comment
Comment