Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 1,4 of 2x extender & Sigma lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron SP 1,4 of 2x extender & Sigma lenzen

Ik heb hier ergens gelezen dat de Tamron extenders universeel zijn met andere lenzen. Ze passen en werken op lenzen van andere merken.
    Helaas zou er een probleem zijn met de Tamron extender SP (de duurste met 7 elementen) en de Sigma HSM (snelle lenzen). De focus zou daar niet op werken (ongeacht diafragma).
    Heeft iemand hier ervaring mee of weet er meer over...?

Re: Tamron SP 1,4 of 2x extender & Sigma lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door John Wayne
    Ik heb hier ergens gelezen dat de Tamron extenders universeel zijn met andere lenzen. Ze passen en werken op lenzen van andere merken.
    Helaas zou er een probleem zijn met de Tamron extender SP (de duurste met 7 elementen) en de Sigma HSM (snelle lenzen). De focus zou daar niet op werken (ongeacht diafragma).
    Heeft iemand hier ervaring mee of weet er meer over...?
    Sigma's HSM geeft op meerdere converters problemen, zelfs met zijn eigen converters. Ik heb een Tamron converter : de 2 X N-Afd BBAR MC7, die werkt op Sigmalenzen, o.a. op de 70-200 en de 50-500 (autofocust zelfs mits enig hunten). Zou je eens moeten zien of het over deze gaat.
    fotosite

Comment

Ik had eerst een tamron gekocht. Die werkte met al mijn lenzen (zelfs een oude 28-200, behalve mijn sigma 100-300 F4 : 75% van de focus pogingen mislukten en de andere 25% duurde het vrij lang voor de focus eindelijk gevonden was.

Ik heb nu een sigma extender, maar die werkt dan enkel met de sigma en niet met de andere vanwege een redelijk uitstekend lens element (ze passen er gewoon fysisch niet op.) Dit gaat evenwel toch als je een (kenko) extention tube tussen de lens en de extender zet, maar heb hier nog niet echt de kwaliteit van getest. (wel verlies van focus op oneindig)

Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Sigma's HSM geeft op meerdere converters problemen, zelfs met zijn eigen converters. Ik heb een Tamron converter : de 2 X N-Afd BBAR MC7, die werkt op Sigmalenzen, o.a. op de 70-200 en de 50-500 (autofocust zelfs mits enig hunten). Zou je eens moeten zien of het over deze gaat.
        Bedankt voor de info, maar het is me nog niet duidelijk of we over dezelfde converter spreken. Degene waar ik over spreek is een witte van Tamron er er staat duidelijk SP op.. Is die van u ene witte..?
        http://www.tamron.com/lenses/prod/proteles.asp

Comment

Die die ik gehad heb was idd de sp versie maar een zwarte (kon iig toen nog kiezen ts wit of zwart) en nikon vatting. ik denk wel dat er verschillen zijn per merk vatting...

Had mijn exemplaar destijds bij corné besteld, nadien tot de ontdekking gekomen dat deze niet goed werkte, en probleemloos mogen omruilen voor een sigma.

Jo.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
            Ik heb nu een sigma extender, maar die werkt dan enkel met de sigma en niet met de andere vanwege een redelijk uitstekend lens element
            Jo.
            Bedoel je dat het element er redelijk uitsteekt of dat het element redelijk uitstekend is

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Amai, allemaal niet simpel....

Uiteindelijk heb ik nu nog geen sluitend antwoord ... help !!!

Zal een Tamron extender SP (witte versie), werken om mijn Sigma lenzen (Macro DG 150mm - 70 200/2,8/HSM - 80 400/DG/OS) ???

Comment

Working...
              X