Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma vs Canon ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma vs Canon ?

Hello,

heb een vrij dringende vraag, ik heb een EOS350D met de 18-55 kitlens en een 70-300 tele, maar zoek nu een 'wandellens' die meer bereik heeft en een betere kwaliteit dan de 18-55.

Ik heb al een tijdje het idee om de 17-85 IS aan te schaffen, maar aan 449 Euro is deze toch een beetje duur voor de kwaliteit die er mee te maken is (serieuze CA bij 17mm heb ik gemerkt)

Nu heb ik een aanbod gekregen voor een Sigma 18-125 met UV filter en zonnekap voor 190 Euro ... is dit interessant voor mij ? Neem vooral foto's van auto's, dus wide is nodig, maar wacht ik beter op de 17-70 van Sigma (boven de 300 Euro begrijp ik)
    De foto's van de 18-125 op Pbase.com zien er in elke geval niet slecht uit vergeleken met de meer dan tweemaal zo dure 17-85 van Canon.

Bedankt voor jullie snelle reacties, moet nogal vlug reageren op aanbod.

Re: Sigma vs Canon ?

Als je niet echt te veel breedhoek nodig hebt is de Canon 28-105 f3,4-4,5 wel zeer goed. Zijn prijs is 289 euro bij geheugenkaart.be en maakt zeer goede foto's en een zeer leuk bereik (als je de breedhoek dus niet nodig hebt)...
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

Comment

Heb er twee vakanties op zitten met de sigma 18-125 en dat is mede dankzij het bereik een schitterende allround wandellens. Ik heb ze te koop staan in de koopjes hoek omdat ik mij laten verleiden heb door L glas. Zeer leuke lens voor zijn prijs! Indien interesse, je mag mijn 18-125 altijd eens komen testen. Veel van mijn foto's hier op het forum zijn ermee gemaakt, dus je kan ook altijd eens door mijn posts bladeren, al zijn 900x600 beeldjes niet echt representatief.

Hier vind je de lens in de koopjeshoek: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=97006

Mvg,
      Johan

Comment

Ik gebruik ook deze Sigma-lens en ben daar absoluut tevreden over.
        Beauty need only be a whisper
        Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Ik ben ook een tevreden gebruiker van de 18-125. Ik heb lang gezocht welke lens ik moest kopen, en vond dat deze er prijs/kwaliteit bovenuit stak. Bovendien een mooi zoombereik, met een redelijk goede scherpte over het volledig bereik.
          Het voornaaste nadeel is dat de AF niet zo snel is. Niet dat deze speciaal traag is hoor, maar als je eenmaal een lens hebt vastgehad met USM/HSM
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Working...
          X